momster

Alla inlägg under oktober 2012

Av Veronica helmersson - 4 oktober 2012 07:29

Ventolinet värkar gjort nytta i går.
Denver vart bra mycket bättre.
Och Trinitys snuva blev bättre av nässprayen jag hittade. Tror det bara var/är koksaltlösning men de funkade och det är ju huvudsaken.
Gav Denver utav den oxå och hans näsa låter ren i dag.
Natten var toppen den oxå, tror Denver bara vaknade och åt 4 ggr och andades lungt så i dag känner jag mej utvilad för en gångs skull.
Och tack vare att Johanna kom och satte lite fart på mig i går så börjar det bli riktigt bra ordning i lägenheten oxå.
Nu känns det värkligen som allt är på väg åt rätt håll.
Nu hoppas vi bara att läkar besöket med Denver oxå går bra.
Jag hoppas nå grymt på att kunna få ersättning åt han av många anledningar. Självklart planerar jag inte att sluta amma för det. Men skulle vara skönt att veta att det finns hemma.
Nu sitter Kevin med läxan, Trinity äter frukost och Denver ligger mot mitt bröst och sover.
Tror jag hunnit väcka hela huset oxå med att dammsuga upp all torkad lera Jonne dragit in.

Bjuder på morgon bilder på barnen.

Av Veronica helmersson - 3 oktober 2012 17:57

Denver blev bättre under dagen så nu hoppas jag det håller sig bra oxå.
Han rosslar eller klonkar ingenting alls.
I dag kom bästa faster Johanna förbi oxå och hade bulle med sig som Trinity sejer.
Nu ligger Denver på mitt bröst och sover, Trinity badar med Jonne och Kevin leker på sitt rum.
Allt är som det brukar vara. Och jag bara njuter av allt.
I morgon är det Bvc och läkar besök så ska Denver få 3 månaders vaccinet. Så hoppas bara han slipper febern av det. Både Kevin och Trinity har fått feber efter alla sina vaccinationer.

Mys

Av Veronica helmersson - 3 oktober 2012 09:48

Måste bara lägga upp nån bild på mina små änglar.
Trinity tar hand om sin lillebror.
Och kolla hur Denver sprattlar sig ner från kudden på korten :)

Av Veronica helmersson - 3 oktober 2012 08:32

Ursch vad jag märker att jag inte skriver så mycket posetivt som jag egentligen vill.
Då jag har världens bästa familj.
De bästa barnen och man kan få.
Toppen mamma och övrig släkt.
Väldens bästa svärmor man kan prata om allt med. Hade nog inte kunnat få det bättre.

Men lite mer sömn skulle inte skada.
Denver har de jobbigt med luftvägarna vilket gör att jag blir att ligga vaken eller vaknar var tionde minut för att se hur han andas. Och tanken om man ska åka in till sjukan eller om de inte är så illa gör inte heller saken bättre.
Trinity är ju alltid snorig fast hon har blivit sämre hon oxå. Så hon får pulmicort nu i förebyggande syfte men hon vaknar på nätterna och kommer in till oss.

Nu ligger vi och myser i sängen och Trinity tjatar om glass. Så jag sa att man äter inte glass till frukost, då ville hon ha glass och välling i stället.
Hon har fått i sig en macka iallafall så det är ju alltd nått.

Nej nu ska jag mysa med mina änglar.

Av Veronica helmersson - 2 oktober 2012 16:42

Blev vist dop nästa månad endå.
Jag måste seja att jag blev lite förvånad över hur snabbt de ringde upp från pastorsexpedition i grangärde. Tror de ringde 1-1,5 timme efter att jag skickat mailet om vilken präst vi ville ha vilken lokal vi ville låna till fikat och vilken dag vi ville ha.
Och vi fick allt som vi ville. De ända som blev var att det blev lite tidigare än vad jag trodde så fikan blir mitt i lunchen men men de funkar det oxå :)

Av Veronica helmersson - 2 oktober 2012 07:57

Jaha vad ska man göra i dag då ?
Trinity fick vara hemma från dagis i dag då Denver fortfarande rosslar lite och känns varm så jag ska ta tempen på han sen så blir det nått slipper man börja fundera på vem som ska hämta på dagis osv.
Har några måsten. Men de går på ca 10 min.
Vi hade ju tänkt döpa Denver oxå men det ser ut som vi väntar lite med det men vet inte riktigt än. Jag ska iallafall försöka kolla upp lite hade jag tänkt.
Annars är det rätt lugnt här.

Av Veronica helmersson - 1 oktober 2012 18:21

Jaha.
I dag blev det ett akut besök med Lill prinsen igen.
Han fick andnings uppehåll och blev blå om läpparna när vi var och lämna Trinity på dagis i dag.
Han kom igen med andningen helt ok men fick jobbigt i perioder så efter att ha pratat med mannen tyckte vi ändå det kändes säkrast att en läkare fick kolla honom.
Allt såg bra ut och blev det så att han får svårt att andas ska vi åka raka vägen till Falun som ligger ca 7 mil bort. För här i Ludvika kan dom inte hjälpa han på rätt sätt utan vi skrämmer bara livet ur läkaren. Var samma läkare nu som när vi fick lätt ambulans till Falun.
Sen skulle Denver inte ligga plant utan halv sitta då hans lungor fortfarande inte är helt utvecklade.
Så skulle jag hålla nogran koll på Denver och åka in till Falun vid försämring.
Än så länge är det helt ok med Denver. Han får lite jobbigt om han blir att glida ner så han ligger för plant. Nu hoppas vi npå att natten blir lugn den oxå.
Fast jag lär ju inte sova mycket.
Men nu ska jag ta och försöka städa upp det jag rivit till i dag.

Bjuder på en bild på Trinity när hon är på väg hem från dagis.

Ha det så bra med er alla.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards