momster

Alla inlägg under april 2013

Av Veronica helmersson - 24 april 2013 21:24

Jaha ja då har onsdagen också gått.
I dag har bilen varit på service igen och vi tog en promenad till Johanna under tiden.
Annars har vi inte gjort så mycket i dag.
Nu är det läggdags iallafall och det ska bli riktigt skönt faktiskt.

Av Veronica helmersson - 23 april 2013 08:24

Usch vaknade 3 första vändan sen fick man ligga och halv vila till 5 då jag gick upp på toa, bytte blöja fixade välling. Sen jag mig i sängen igen. Vid 7 fick jag sova en timme till och nu är det full fart på de små liven :) Kevin har åkt till skolan. Trinity ska till dagis kl 9 så då blir det lite lugnare här hemma igen i några timmar :)
Men nu är de dax att klä sig.
Ha det så bra med er !

Av Veronica helmersson - 22 april 2013 05:36

Så var det måndag igen :)
I går blev en hemma dag.
I dag får vi se om vi åker till soptippen med massa skräp eller om vi tar mormor och morfar och lämnar frysen.
Kevin går till skolan som vanligt, i dag skulle han få cykla.
Och idag skulle han och 2 till från klassen leda idrotten.
Vår stora kille.
I går städade han sitt och Trinitys rum och det blev skit fint så idag ska vi nog försöka få upp tv:n på väggen oxå.
Så vi har lite att försöka hinna med.
Men nu ska jag vila lite till innan Kevins väckarklocka tjuter och alla ungar vaknar.

Av Veronica helmersson - 20 april 2013 21:43

Då var det helg igen !
I dag har vi varit i gubbo och fått på sommar däcken på bilen :)
Natten till i dag hade Denver lite små jobbigt med andningen igen så hoppas natten blir bättre !
Denver blivit mycket piggare och kryper runt i hela lägenheten till skillnad från innan han fick medicinen då han höll sig på sin lilla hörna :)
Annars har det inte hänt mycket här inte. Jonne har varit lite små dålig bara och barnen har haft lite feber men de försvann det oxå.
Nu hoppas jag barnen får vara friska ett tag.
Men nu är det dax att göra sig klar för kvällen.
Natt natt på er !

Av Veronica helmersson - 15 april 2013 09:17

Då var det måndag igen !
Denna vecka börjar vi med att ha en drös sjuka barn med.
De är fortfarande sjuka hela högen.
Kevin är bara snorig men fick vara hemma i dag oxå men i morgon blir det skola för hans del.
Trinity hade fortfarande feber i går och är super snorig så vi får se om det blir nå dagis för henne i morgon.
Denver är snorig han oxå men hans feber är borta.
Så i dag blir det lugnt här.
Jag ringde barn mottagningen vid 8 i morse och berättade vad läkaren sagt på akuten i lördags så barn läkaren skulle ringa upp under dagen.
Innan klockan ens hunnit bli 9 ringde han.
Han skulle skriva ut mediciner åt Denver så nu hoppas vi det funkar och att vi slipper några, helst alla besök på akuten.
Men nu ska jag ta göra nått annat.
Ha det så bra med er !

Av Veronica helmersson - 13 april 2013 23:06

Vi ser då till att de har att göra på akuten i Ludvika iallafall.
I dag var det Denvers tur dit igen :(
Vi åkte in med han för han hade sån jobbig hosta och massa slem han inte orkade hosta upp.
Läkaren lyssnade på han och tog en snabbsänka.
Snabbsänkan var på 7 så den var ju bra men efter att hon lyssnat på han sejer hon att han ska få inhalera och så funkar inte det fick vi se vad vi får hitta på då sa hon.
Medan de hämtar inhalatinons vätskan somnar Denver men får inhalera sovandes.
Det var nästan så man hörde hur han fick lättare med andningen medans han fick medicinen.
Efter att han fått medicin klarade han tillochmed av att ha nappen i munnen.
Efter ett tag kom läkaren in och lyssnade på Denver igen och han lät mycket bättre och man såg på han att det var lättare med andningen och nöstäppan var nästan helt borta.
Så vi fick åka hem.
Läkaren tyckte oxå vi borde få hem astma medicin till Denver så hon skulle skriva det i hans journal och så skulle vi ringa barn mottagningen på måndag.
Vore ju lite skönt att slippa åka in varje gång han blir förkyld.
Men nu ska jag ta och försöka sova lite.

Natt natt på er !

Av Veronica helmersson - 13 april 2013 10:16

Eller nästan helt tyst iallafall.
Denver ligger och snörvlar när han andas och Jonne snarkar.
Efter en jobbig natt sover Jonne, Trinity och Denver, Kevin leker på sitt rum och jag ligger och surfar på mobilen :)
Men antar att det bara är lugnet före stormen, för så här lugnt har det nog aldrig varit hos oss.
Inte ens när vi bara har haft Denver hemma. Våra barn är ju yrvädren själva. Så jag får passa på att njuta extra mycket nu !
Annars händer det inte mycket här.
Trinity fick feber i går (38,8) men inte har det nån betydelse för henne, hon röjer på som vanligt endå.
Kevin var hemma från skolan i går då han kände sig konstig i magen och Denver var hostig som vanligt.
I dag verkar Kevin må bra iallafall.
Denver har sovit dåligt så han är inte frisk än och Trinity har jag inte hunnit kolla läget med än men hon känns inte så varm iallafall.
Men nu ska jag ta och kliva upp och klä mig tror jag.
Ha det så bra med er !

Av Veronica helmersson - 12 april 2013 08:49

Jaha då var alla barnen dåliga igen :(
Trinity och Denver snorar och hostar Kevin kände sig konstig i magen och mådde illa.
Så i dag blev de inget sörvik som planerat.
Nu ska jag strax slänga mig i duschen och sen blir det soffan och sängen resten av dagen ser det ut som.
Uttråkad är bara förnamnet på vad jag är :( men men bara gilla läget.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards