momster

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Veronica helmersson - 4 oktober 2012 21:43

I dag var vi till Bvc som planerat.
Denver hade gått upp bra i vikt så det kändes skönt att veta att man har mat så det räcker åt han.
Jag fick oxå en ny sorts ersättning åt han så nu hoppas vi han tål den så jag får äta lite riktig mat nån gång i bland.
Sen skulle läkaren skriva remiss till barnmottagningen, men jag var tvungen att be om den.
Borde inte han göra det utan att jag behöver be om det då Denver visat sig reagera på mjölk ?
Och i dag fick vår lilla prins sin 3 månaders vaccin oxå.
Han var jätte duktig och blev bara lite ledsen, sen sov han hela dagen till kl:15:30 så han sov mellan 11:30 och 15:30 och då vaknade han för mat och var väldigt gnällig och lite varm så gav jag han Alvedon. Sen dess har han ätit och sovit vartannat.
Nu hoppas vi han får sova i natt.
Hans luftrör har hållit sig i skinnet och funkat bra och inte strulat så det är ju iallafall en sak mindre att oroa sig för nu. Inte kunde jag få vår gamla Bvc läkare trotts att vi hör till hans vårdlag så vi ska ha han. Sköterskan sa att det var strul med det systemet så det blev nog svårt. Men läkaren sa till mig att jag skulle be om han extra när vi var till vårdcentralen med Denver förra veckan. Men jag får ringa vårdcentralen i morgon och se vad de sejer.
För de är ju bättre att bara ha en läkare. Och övriga i familjen har han som läkare om vi måste till vårdcentralen av nån anledning.
Men jag är i det stora hela riktigt nöjd med denna dagen.
Vaknade utvilad och lägger mej och sover efter att jag haft en riktigt bra dag med Denver, Trinity och Johanna som fick följa med och underhålla Trinity medans Denver var hos läkaren. Sen har ju Trinity sett till att Johanna får leta ny rums matta.
Trinity har börjat vara utan blöja på dagarna och råkade göra en olycka på johannas matta och efter de har Trinity bestämt att hon behöver en ny matta.
Men skulle man köpa nya saker så fort de blir en olycka på dom skulle det bli bra dyrt då Trinity inte alltid hinner seja till innan hon måste på toa utan det blir ofta att hon sejer till när det kommer.
Men det är alltid en början.

Men nej nu lär jag lägga mig.
Natt natt på er!


Av Veronica helmersson - 4 oktober 2012 07:42

Gulliga Trinity da.
Jag frågade henne om hon slulle sluta med nappen.
Hon svarade ja som om det var självklart.
Jag frågade då om vi skulle slänga alla nappar och får då ett nej som om jag skulle vara tokig.
Så sejer hon inte slänga mina nappar och stoppar snabbt in den i munnen.

Av Veronica helmersson - 4 oktober 2012 07:29

Ventolinet värkar gjort nytta i går.
Denver vart bra mycket bättre.
Och Trinitys snuva blev bättre av nässprayen jag hittade. Tror det bara var/är koksaltlösning men de funkade och det är ju huvudsaken.
Gav Denver utav den oxå och hans näsa låter ren i dag.
Natten var toppen den oxå, tror Denver bara vaknade och åt 4 ggr och andades lungt så i dag känner jag mej utvilad för en gångs skull.
Och tack vare att Johanna kom och satte lite fart på mig i går så börjar det bli riktigt bra ordning i lägenheten oxå.
Nu känns det värkligen som allt är på väg åt rätt håll.
Nu hoppas vi bara att läkar besöket med Denver oxå går bra.
Jag hoppas nå grymt på att kunna få ersättning åt han av många anledningar. Självklart planerar jag inte att sluta amma för det. Men skulle vara skönt att veta att det finns hemma.
Nu sitter Kevin med läxan, Trinity äter frukost och Denver ligger mot mitt bröst och sover.
Tror jag hunnit väcka hela huset oxå med att dammsuga upp all torkad lera Jonne dragit in.

Bjuder på morgon bilder på barnen.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards