momster

Direktlänk till inlägg 26 juni 2017

Ojsan här har det ekat tomt !

Av Veronica helmersson - 26 juni 2017 23:37

Vi har fullt upp hemma hos oss :)
Denver är äntligen nästan helt återställd efter att ha haft riktigt jobbigt med astman ett par veckor, 2 vändor till sjukhuset och inhalera har det blivit, gått från Max 8 puffar med per dygn till 16 puffar på sin astma medicin men nu är vi på banan igen.

För nån vecka sen fick vi upp väggen jag planerat på bra länge, så äntligen har barnen varsitt rum att vara på.
Det behöver dom verkligen, Trinity börjar vilja ta hem sina kompisar, Kevin vill inte han små syskonen hängandes efter sig hela tiden vilket man självklart förstår.
Och Denver behöver utrymme att göra sig av med all överskottsenergi.
Så det blev iallafall jätte bra till slut !

Nu har vi även fått bekräftat att Denver är väldigt aktiv och har svåra koncentrationssvårigheter, vi har nämligen haft en barn psykolog som besökt oss ett par tillfällen som kikat på Denver och Denver har även gjort en del tester.
Det visade sig att på ett av testerna var han långt över medel, psykologen hade aldrig sett så höga resultat på ett så litet barn innan, var även ovanligt på äldre barn med.
Medan han har noll i koncentration om det inte var något väldigt intressant, då kunde han koncentrera sig lite länge.
Så nu väntar vi på en ADHD utredning på honom, och även om den inte skulle visa något så känns det skönt att man gjort vad man kan för att han ska få en så bra skolstart som möjligt när det är dag.

Annars så har Trinity har klarat av förskoleklassen med stora framsteg,

Denver fick sluta på dagis innan jul då han ständigt var dålig i magen och han började bli rejält slö och tappade vikt.
Efter att han slutat på dagis har han varit kass i magen 3 gånger och då på grund av att vi testat saker som han inte tål för att se om några allergier växt bort.
Men till hösten gör vi ett nytt försök på dagiset ute i sörvik där han även kommer gå i skolan sen.

Kevin då, han har gått ut 8:an nu så till hösten börjar han sista året på högstadiet :)
Min stora lilla kille är inte så liten längre.

Ni får nöja er med den uppdateringen så länge för nu är det dags för sängen, i morgon går bilen till mora och Tomteland.
Så idag fick Trinity en ny telefon så hon kan ta lite bättre bilder i morgon, vem vet kanske kommer upp nån bild hon tagit sen :)

Puss å kram på er alla så länge tills nästa gång !

mitt lilla monster första vändan till sjukhuset för att inhalera.

Trinity och Denver på Trinitys skolavslutning, och en aningen piggare Denver !

Trinity väntade på att få gå upp på scenen och uppträda med Minicirkusen vår duktia dotter.

Trinity och jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica helmersson - 6 november 2022 19:33


Som rubriken lyder var de extremt länge sedan jag skrev något här, är mer aktiv på instagram nuförtiden :)  Mycket har hänt sen sist, jag har tagit tag i studierna och är förhoppningsvis färdig barnskötare dan före julafton. Efter utbildningen ko...

Av Veronica helmersson - 13 maj 2020 23:18

Då har de gått ytligare 1 år och vår prinsessa Raven är här ! Blev igångsatt 18 april 2019 pga komplikationer och hon föddes 19 april 2019, 3204 gram 50 cm lång men fick en jobbig snart som resulterade i nästan 2 veckor på sjukhus med sondmatning o...

Av Veronica helmersson - 23 februari 2019 20:22

Ja här har det hänt en hel del på 1,5 år ! Kommer en liten snabb uppdatering här, så får vi se om jag kommer ihåg att uppdatera här i fortsättningen :) För snart 1 år sedan i slutet av april förra året gick min älskade och bästa morfar, barnens opp...

Av Veronica helmersson - 20 juli 2017 01:14

Tomteland var riktigt trevligt och mysigt, tyvärr lite kallt men de tycker jag hela sommaren har varit. Denver har ju hunnit fylla 5 år också ! Han fick en hoppborg av mamma, Pål, Magnus, mormor och morfar. Det var nog bland det bästa den ungen ...

Av Veronica helmersson - 15 augusti 2016 23:10

Jag är snor kass på att uppdatera och skriva här. Allt är iallafall rätt bra med oss, min tandvärk och värk i käkarna är tyvärr tillbaka men har en tandläkar tid på torsdag att byta ut den provisoriska lagningen mot en permanent vilket är med blanda...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards