momster

Alla inlägg under oktober 2015

Av Veronica helmersson - 20 oktober 2015 23:51

Jag har blivit extremt dålig på att skriva här men det betyder kanske att livet flyter på ?
Jaja nu är iallafall hösten här och vi är inne på andra eller tredje veckan med astma som kommer och går för minsta sonen :(
Han har varit jätte duktig och sluta med nappen också så jag är så stolt över min napp älskande son !
Så de som påstår att de inte klarar av att sluta röka ljuger för sig själva till ochmed kan jag nog nästan seja.
Min son älskade sina nappar och skulle helst ha 3 st en i munnen och en i varje hand lyckades sluta med nappen ;)

Annars då ?
Nu har det gått 1 år sedan jag fick min adhd diagnos som satte massa pusselbitar på plast och blev en stor omställning och allt vad det heter för mig och min familj.
För snart 1 år sedan om 1-2 veckor sedan gjorde jag valet att testa medicin mot adhd:n.
Detta år har varit en riktigt bergochdalbana kan jag lova.
Men glömmer nog aldrig känslan när jag tagit första tabletten och ska med sonen till tandläkaren.
Det var helt tyst i huvudet och jag fick ett lugn jag aldrig känt i kroppen i hela mitt liv.
Mins att samtidigt som jag tyckte det var ett skönt lugn så skrämde det mig.
Och tankarna kom en åt gången, jag tänkte ofta på om det verkligen skulle vara så där.
Plötsligt klarade jag av att ta tag i saker jag länge velat ta tag i men aldrig orkat och impulserna fått styra men inte nu längre.
De som varit jobbigast är nog att jag nu har insett hur hemsk och elak jag kunde vara och var som barn.
Men jag hade en stark mamma, pappa mormor och morfar som alltid fanns där endå för mig vilket jag är grymt tacksam över.
Så länge jag kan minnas har jag alltid kunnat stänga av mina känslor och stänga dom ute, det går inte alls nu när jag äter medicinen utan nu kommer dom och jag måste ta tag i dom och bearbeta dom vilket kan vara grymt jobbigt.
Jag som trodde alla kunde stänga ute känslor vilket mannen inte alls förstod när jag en dag bröt ihop totalt för att de bra inte gick att slå ifrån.
Nu har jag börjat lära mig lägga vissa känslo åt sidan och ta det i min egen takt men de går sakta men säkert :)
Annars då var som skett under detta år och min vändpunkt?
När jag ätit medicinen i några månader sa äldsta sonen, mamma du är mycket gladare nu ! Så underbart att få höra att även han märkte skillnad.
Jag tycker om att ha ordning runtomkring mig är nog den största skillnaden man ser.
När jag klarade av att ta tag i saker tog jag tag i mitt socker intag och har tappat lite drygt 30 kg.
Vist äter jag fortfarande godis och socker men känner genast hur det speedar iväg hjärnan på mig och jag känner att jag inte borde äta det !
Har börjat gå till gymmet men blir bara när jag känner för det nu.
Speciellt nu när Denvers astma är som den är.
Men de är väl de störta skillnaderna/sakerna som hänt under året och jag ångar inte mitt beslut för 5 öre såhär i efterhand.
Och mycket är tack vare min barndomsvän att jag verkligen inte ledsnade ur och struntade i det som jag gjort innan när de ringde och frågade om jag fortfarande ville göra min utredning.

Jaja nog om de nu, nu måste jag bara kika hur det går för min telefon som är på reparation innan jag lägger mig och sover, klockan ringer om 6 timmar och jag ska hinna somna innan dess också!

Natt natt på er alla !

Denver har fått sin absolut första vaniljbulle 3.5 år :)
Älskar att se lyckan i hans ögon varje gång han får smaka något nytt :)

Jag och Denver 30 min innan jag och mannen åkte till Stockholm för att se Trailer Park Boys :)

Det var en rejäl utmaning att släppa på kontroll behovet över att Denver inte skulle få i sig något han inte tål eller tanken om att inte kunna vara hos barnen på 5 min ifall något skulle hända.
Att sitta på ett tåg jag har noll kontroll på.
Allt folk som trängdes på tunnelbanan.

Men i slutändan så jävla värt de där panikångest attackerna.
Kommer garanterat göra om det igen om dom väljer att komma tillbaka till sverige !

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards