momster

Alla inlägg under december 2015

Av Veronica helmersson - 21 december 2015 19:01

Jo men vist är det så och vi har redan hunnit med att fira en julafton !
Den första julen firades i gubbo i år i lördags med god mat, trevligt sällskap och en massa paket :)
Tomten hade fullt upp med att fixa färdigt alla julklappar som ska ut på julafton så han hade smygit in på farmors gård och ställt säckarna på sparkat och tänt en massa machaller runt om så barnen kunde se att han varit dit och hörde när vi (Trinity) sjöng tipp tapp sången så tomten skulle höra att vi firade lite tidigare, för vi firar ju som vanligt hemma hos omma och oppa på julafton och farmor jobbar.

Måste ju berätta att barnen varit med i testpatrullen på tallink Silja linge och betygsatt deras nya lek land !
Vilken upplevelse för barnen måste jag seja !
Vi gick upp kl 4 på morgonen och 04:45 åkte vi till Borlänge därifrån skulle vi ta tåget vidare till Stockholm.
Barnen hade aldrig åkt tåg innan heller så bara det var en upplevelse dom såg framemot.
Väl framme i Stockholm så skulle de få åka tunnelbana, vi gick av en station för sent dessutom så vi fick åka tillbaka.
Barnen var skit duktiga och inget gnäll överhuvudtaget !
Väl framme var vi lite drygt 1-1,5 timme för tidiga, inget som barnen la märke till.
Vi hade barnens plattor med oss som de fått använda på tåget som var helt perfekt även nu men vi fikade med varsin glass och barnen kollade på alla båtar i hamnen genom fönstren och hittade mumins hus som de lekte i också innan de kom och hämtade oss och de andra barnen med sina föräldrar som också skulle vara med i testpatrullen.
När vi blev hämtade behövde vi inte ens gå för att få komma till båten utan fick åka på ett litet tåg.
Och väl framme så var de full fart på mina små.
Barnen fick gratis glads från glassbaren som fanns på leklandet, jag hade gjort egen glass till Denver så han skulle få så lika som det gick.
Men Denver som annars inte kan leka på de flesta lekhallar och lek ställningar utan är väldigt begränsad så var detta rena drömmen för honom.
Han har lekt i lekhörban på McDonalds 1 gångs och blev då full i exem, troligtvis så fanns det maträtter eller att barnen som lekt/lekte där inte tvättat sig innan de gått och lekt, vilket gör att Denver blir dålig :(
Något jag ibland kan känna att föräldrar kan ta lite mer ansvar för, att har man ätit tvättar man händerna när man lämnar bordet och innan man går och leker, bara torka av med papper räcker inte !
Även om man inte gör så när man är hemma kan man göra de till vana när man är ute och äter.
Menar nu inte att alla vuxna bara släpper iväg barnen finns de som faktiskt tvättar sig också men är MÅNGA som bara släpper iväg barnen.
En gång var det tillochmed ben från kyckling vingar inne i lekställnigen, och jag kan lova att vi är ju inte ensamma om att inte kunna låta vår son leka utan finns även de barn som har svårare allergier än han som jag kan lova att skulle älska att kunna leka utan att riskera att bli sjuka eller i värsta fall få åka till sjukhuset !
Nog om det nu och tillbaka till mina barns underbara dag!
Denver hade inte ens tid att bry sig om glass hörnan utan han hade fullt upp i bollhavet som han nu kunde leka fritt i !
Trinity tog sig en glass men hon hade inte heller tid att sitta stilla riktigt !
Som avslutning så blev vi bjudna på buffé i restaurangen och så bjöd de oss på goodie bags en påse med massa smått och gått till oss föräldrar och barnen fick varsin ryggsäck fullpackad med gått och en mysig säl som blev väldigt populär här hemma :)
Tåget vi skulle ta hem gick inte förens 19:45 så vi hade planerat att gå på centrum ett tag innan vi åkte hem och jag skulle hinna äta då jag inte vågade äta från buffén och Denver hade vi med egen mat till, men han kom på att han skulle ha glass då så han åt mat och glass samtidigt :)
De somnade både Trinity och Denver på tunnelbanan så medan de sov åt jag McDonalds mat.
Sen gick vi upp på centrum och kikade några timmar.
Innan vi åkte hem gick vi in på pocket shoppen och Trinity och Denver köpte en minecraft bok till Kevin i present eftersom han var tvungen att stanna hemma och gå i skolan.
Vi var inte hemma förens vid 23:00-23:30 så Trinity somnade redan på tåget och Denver i bilen från Borlänge.
Det blev en helt fantastisk och underbar dag för mina barn och Denver fick leka så som alla andra utan att man behövde oroa sig allt för mycket :)

Denver och Trinity har hittat en ny favorit film så nu sitter vi och tittar på De fem legenderna för andra gången på 2 dagar :)
Men snart ska vi ta och äta lite sen kvällsmat innan det är dags för dem att gå och lägga sig igeb :)

Innan jag lämnar er i fred lägger jag in några bilder från barnens dröm dag !

Av Veronica helmersson - 4 december 2015 00:53

Och ändå får man inget gjort, hur går det till kan man ju fundera på.
I går när jag hämtade barnen på dagis så var dottern kritik vit i ansiktet och sa att hon mådde illa och hade ont i magen så då blev de hemma resten av veckan igen.
I morse var hon dålig i magen men inget mer men vi håller oss hemma 48 timmar för säkerhets skull.
Annars har det varit fullt ös på barnen.

Denvers har fått för sig att man inte kan sova i sängen så han har lagt sin kudde på sin bilmatta och tagit ner täcker och där sover han tills han vaknar och kommer och lägger sig bredvid mig.
Men som alla som känner Denver redan vet så är han inte som alla andra och det gäller nästan allt skulle jag tro.

Men nu är det dags för mig att sova också !
Natti natti !

Av Veronica helmersson - 2 december 2015 10:03

I söndags var de julmarknad men de var absolut inget märkvärdigt alls, man hade lika gärna kunnat stanna hemma inne i värmen.
Och i måndags var barnen äntligen tillbaka på dagis igen.
Igår blev det en vända på gymmet också vilket känns riktigt skönt att för hoppningsvis komma igång igen.

Nu är det snart dags att ta sig en promenad och hämta barnen igen.
Har lovat Trinity att vi ska gå in på Lidl och köpa lasagne, som är hennes favorit mat.

Så ni får ha det så bra med er alla i kylan !

Bilderna är från i måndags då jag och barnen tog en mys dag i Borlänge efter dagis.
Vi hittade det vi skulle ha efter mycket rännande i affärerna, och fick med mig 2 extremt trötta barn hem :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards