momster

Direktlänk till inlägg 26 mars 2016

Fullt ös medvetslös !

Av Veronica helmersson - 26 mars 2016 18:14

Jaha då har en vecka redan gått sedan jag skrev mitt sista inlägg.
Tandvärken kom självklart tillbaka och i måndags ringde jag tandläkaren igen och fick en tid till tandhygienisten på tisdag morgon.
Min underbara mamma kom och ställde upp och var barnvakt.
Tydligen var/är det inte hålet jag lagade som var orsaken till värken utan jag spänner käkarna vilket gör att jag får ont.
Så nu har jag fått Alvedon och så har jag min muskelavslappnande jag kan ta om jag absolut måste.
Då det ända som kommer hjälpa är att jag lyckas slappna av i käkarna.
Skulle få remiss till tandläkaren och få en bettskena som skulle kosta runt 3000 kr men jag köpte en på apoteket istället för 300 kr men måste tyvärr köpa en till och göra om den då den inte blev helt bra.
Men nu vet jag iallafall hur man ska göra när man juter av tänderna men tror inte jag fick med allt i den jag köpte heller.
Men det visar sig när jag köpt den nya sen.

Sen lite senare på dagen fick vi hämta Trinitys glasögon och Kevin hade tid för syn undersökning i Borlänge.
Så nu är nya glasögon till Kevin också beställda.
Denver fick vara hos mormor under tiden så var bara åka hämta han och den hem och slänga barnen i säng.

Sen fick vi ha de lugnt ända tills i går då Denver ramlade och slog sig i halsen och på käken så vi for in jourmottagningen och kollade upp det men det var som tur var ingen fara.
Men han var lite halv slö och inte riktigt det mysigt busiga hyper monster han brukar vara.
Vi avslutade kvällen med besök av mamma och Pål vilket barnen blev super glada över givetvis.

Så i natt hade påsk haren varit här och lagt varsitt påskägg under de små barnens sängar och Kevin skulle få en tidning när den kommer näsa gång.
Trinity och Denver hittade sina ägg i morse och kan nästan lova att här kommer de inte bli mycket godis i fortsättningen då barnen blir hemska så fort dom får godis.
Sen när det var dags för lunch tog jag med mig barnen och åt på jonnes jobb på sporthallen.
Denver fick prova sin balans cykel vi köpte i veckan åt honom :)
Självklart fick jag ta med mig mat till Denver själv men det är han så van vid så han bryr sig inte.
Sen gick vi hem och läste lite Alfons Åberg innan barnen skulle vila middag vilket som vanligt absolut inte gick så smidigt som jag hoppats på.
Denver sover fortfarande och Trinity är tok gnällig.
Själv ligger jag i soffan och kikar på trailer park Boys, blir dom som får fylla resten av vår lördags kväll.

Trinity verkligen älskade sina nya Elsa solglasögon.

Trinitys solglasögon och Olof fodralet hon fick till!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica helmersson - 6 november 2022 19:33


Som rubriken lyder var de extremt länge sedan jag skrev något här, är mer aktiv på instagram nuförtiden :)  Mycket har hänt sen sist, jag har tagit tag i studierna och är förhoppningsvis färdig barnskötare dan före julafton. Efter utbildningen ko...

Av Veronica helmersson - 13 maj 2020 23:18

Då har de gått ytligare 1 år och vår prinsessa Raven är här ! Blev igångsatt 18 april 2019 pga komplikationer och hon föddes 19 april 2019, 3204 gram 50 cm lång men fick en jobbig snart som resulterade i nästan 2 veckor på sjukhus med sondmatning o...

Av Veronica helmersson - 23 februari 2019 20:22

Ja här har det hänt en hel del på 1,5 år ! Kommer en liten snabb uppdatering här, så får vi se om jag kommer ihåg att uppdatera här i fortsättningen :) För snart 1 år sedan i slutet av april förra året gick min älskade och bästa morfar, barnens opp...

Av Veronica helmersson - 20 juli 2017 01:14

Tomteland var riktigt trevligt och mysigt, tyvärr lite kallt men de tycker jag hela sommaren har varit. Denver har ju hunnit fylla 5 år också ! Han fick en hoppborg av mamma, Pål, Magnus, mormor och morfar. Det var nog bland det bästa den ungen ...

Av Veronica helmersson - 26 juni 2017 23:37

Vi har fullt upp hemma hos oss :) Denver är äntligen nästan helt återställd efter att ha haft riktigt jobbigt med astman ett par veckor, 2 vändor till sjukhuset och inhalera har det blivit, gått från Max 8 puffar med per dygn till 16 puffar på sin a...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards