momster

Alla inlägg under juni 2010

Av Veronica helmersson - 30 juni 2010 07:21

Morgon på er !


Det har inte hänt så mycket här de senaste dagarna, vi har vart till gobbo nån dag och till mamma.


I går var vi till min morfar som ligger på sjukan. Som vanligt blir han alltid lika glad när vi kommer så han får prata skit med Kevin och Trinity.

När vi kom hem lekte kevin med Liam här på gården och hade jätte kul. Men innan det var läggdags gick vi ner till sjön och doppade oss. Mitt första dopp i sjön för i år, men de var riktigt sjönt. Inte alls så kallt som det kan vara.

Sen fick kevin värsta frispelet för han ville ju inte sova och han får ju aldrig nån mat även om vi ätit kvällsmat nån timme innan. Men han somnade tillslut iallafall.


Och nu till dagen i dag.

Fan vilken underbar morgon det här vart da, eller inte.

Kevin har spytt i natt och inte vaknat ordentligt så när jag kom in på hans rum sejer han bara - jag har spytt. Jaha tänkte jag då han var jätte arg i gårkväll så jag trode han bara lurades.

Men nejda golvet ser för jävligt ut, bara att tårka upp och skura. Ger han lite gröt iallafall då han vill ha mat men han hinner inte mer än lägga sig förens de kommer upp oxå, även denna gång från loftsängen ner på golvet.

Så i dag blir det att ta in hans "lilla" säng igen tror jag.

Men nu ska jag ta hand om mina barn och hoppas på att slippa torka mer spyor.


Puss å kram på er !

Av Veronica helmersson - 26 juni 2010 06:28

Fan va bra jag sovit i natt. Vaknade för ca 2 timmar sedan av att lill tjejen ville ha mat. Nu har hon sovit 2 hela nätter, hoppas det fortsätter så nu oxå !

Nu sover hon igen efter sin flaska, så vaknar hon väll igen till kl 8 skulle jag kunna tro.

I dag har jag ingen aning om vad som händer mer än att jag ska till mamma en sväng och fösöka få med mej min stora unge hem. Men kan bli svårt då hennes gubbe skulle komma, och de är ju Kevins stora favorit.

Annars blir det väll att fortsätta med den eviga tvätten och så får jonne ta den tråkiga disken :) Så kan man ju alltid hoppas på toppen väder i dag.

Men nu ska jag slappa lite framför tv:n innan resten av familjen vaknar igen.


Trevlig dag på er !

Av Veronica helmersson - 25 juni 2010 17:34

Hejsan hoppsan.

I dag har vi varit till brunnsvik och firat midsommar, till min mormor och fått lite smörgåstårta och paj till efterätt.

Mamma och magnus kom dit på efterätt, och vipps så vart vi ett barn kort hem, Kevin ville med  mormor. Vi fick i stället köra magnus till jonas sommarstuga där de skulle fira midsommar med övernattning. Så de var ju lite kul för henne att Kevin ville med så slapp hon sitta helt själv, kanske inte det roligaste. Men nu har hon fullt upp, och det är tomt här hemma kan jag lova !

Det blir så tomt här hemma när han inte är här och härjar med en, men han kommer ju hem i morgon hoppas jag. Men man vet aldrig för bästa Pål skulle ju komma då oxå. Men nu ska jag ta och kolla på några avsnitt av Sabrina.

Men Trevlig midsammar på er alla !

Puss och kram syns på stan !

Av Veronica helmersson - 24 juni 2010 20:36

Natten till i dag sov Kevin hos sin mormor.och Trinity sov riktigt bra i natt så nu har man sovit ut så gått som. Riktigt skönt kan jag lova.

I vanliga fall när kevin sovit sos mormor brukar han vara helt upp och ner och inte lyssna alls, men så har det inte varit denna gånngen än så länge, får se hur det blir när han ska lägga sig. Jag har lovat han att vara ute till 21 i kväll, så det lär jag väll hålla även om jag helst skuul ropa in han och släna han i säng på direkten.

I dag eller i morse rättare sagt har jag iallafall haft ett långt samtal med försäkringskassan, de tog en timme. Efter de for vi till volvo och de hittade inge fel på bilen. Sen hemta kevin.

Så har vi tagit oss en kvälls promenad, så himla skönt i detta väder.

Men nu ska jag göra i ordning för kvällen, ha det så bra med er puss och kram !


Av Veronica helmersson - 22 juni 2010 22:31

I dag har jag varit till min astma läkare, kunde inte gått bättre.

Först utan medecin låste jag 95% av medel för en jämngamal och allt sånnt som mej. Fick ta 4 doser ventolin och vänta 15 min och blåste bara 1 % mer. De ska vara så jämt det bara går så bättre hade de ju inte gått att få de.

Så efter de for vi till min mormor och morfar och lånade deras lur en sväng innan vi for vidare till gubbo. Jag som bara skulle till läkarn sen hem och vila då lill tjejen hållt mej vaken i natt. 

Men men fick det trevligt i gubbi o stället. Vi la Trinity i farmors skrinda och tog oss en promenad i solen. Kevin och farmor passade på att plocka lite blommor, Frode och Merlin gick och flämtade. Kevin har då lyckats skaffa sig en redig bonna bränna i dag så de svider nog skönt i natt och i morgon. Blir att smörja rejält. Självklart har jag oxå brännt mej på axlarna, men svider inte så farligt än blir nog värre när jag lägger mej ner. Jonne brände sig bara lite i ansiktet men inget som syns, men han känner det i stället hehe.

Får inte glömma att tacka Elisabeth (i gubbo) för de goda marängerna Kevin fick !

 

Natti natti med er och puss å kram !

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

                          


Av Veronica helmersson - 21 juni 2010 20:35

Lägger in lite bilder !


Nya bilen !  

 Yano !  

 Skit glad Trinity !

 

 Kevin i täljar tagen !

  

Lite förvånad sessa !

  

Det var ju ganska kul att gunga endå !

  


Av Veronica helmersson - 21 juni 2010 17:48

Jaha blev en dag på hammarbaclen i dag, hos kevins gammla dagis fröken !

Hon hade besök av sitt barn barn som är lika gammal som kevin, så vi blev dit bjudna och leka.

Kevin och Oscar som grabben heter hade jätte kul och tiden bara rann i väg. När vi var på väg hem ringer jonne och säjer att han tänder grillen. Så nu ska vi käka och i morgon är det astma läkaren som väntar för min del sen kanske en tur till borlänge med Sofie och Trinity.


Men nu får ni klara er utan oss, puss och kram på er !

Av Veronica helmersson - 21 juni 2010 06:52

Jaha ny vecka igen da !

Helgen gick fort som bara den !

 

I lödrags var vi på loppis och kikade lite, hittade lite skrot gjorde vi med.

Trinity fick de där trollet, jag tror han heter Yano som berättar sagor och så. Hon tyckte då han såg rolig ut, sen hittade vi lite kläder till sessan.

 

I går söndags var vi riktigt trötta på morgonen, trinity hade vaknat flera ggr under natten av olika anledningar. Sofie och matilda kom förbi och lekte oxå. Oj vad hon tyckte det var kul med kevin och Trinity. En stor grabb som gav henne sin fulla uppmärksamhet och en bebis kunde inte vara bettre.

Vi tog en tur till mamma och fikade lite och gick till skolgården och lekte lite.

Ja dagem blev toppen helt enkelt. Man blir att undra varför man inte ses och gör saker tillsammans oftare igentligen. Men man är väll för lat att ta sig tid, kommer inte på nån annan anledning. För inte fan är de svårt eller jobbigt när man väl gör det. Och tid har amn ju igentligen hur mycket som helst av bara man vill, beror ju bara på vad man priorierer den på.

 

I dag ska jag nog ta och ta mej till nån lekpark med Kevin iallafall.

men nu ska jag lägga mej och morgon mysa med min prinsessa, Kevin ligger fortfarande och sover.

 

Men hoppas alla får en toppen dag i dag !

puss och kram på er !

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards