momster

Alla inlägg under april 2014

Av Veronica helmersson - 23 april 2014 10:08

Super härligt att våren äntligen kommit på riktigt !
Blir tyvärr inte så mycket tid för bloggande nu då jag älskar värmen och solen och är helst ute när det är fint väder men det får ni ta :)
I går började inte riktigt bra lilla monstret var snabbt som vanligt och han knycka åt sig en macka men som tur i oturen hade han redan fått allergie medicin eftersom pollen börjar komma rätt mycket nu så hans reaktion blev inte så kraftig som den blivit tidigare.
På eftermiddagen var Denver bättre så då var vi och firade barnens kusin Filip som fyllde 12 år och på hemvägen stannade vi till vid sofie och som vanligt skulle inte Trinity med hem.
Men fick med henne till slut iallafall.
Och dagen idag har inte varit den bästa heller då jag vaknade med huvudvärk och jonne fick gå upp med barnen så rutinerna bröts. Bara hoppas att eftermiddagen blir bättre.
Nu ska jag ta och vila lite så ha det så bra med er !

Av Veronica helmersson - 21 april 2014 20:58

I dag har vi varit till gubbo och ätit påsk mat och ungarna har varit ute lite så avslutande vi med att åka till sibylla och köpa glass.
Efter de gick vi upp på stan så barnen fick köpa sitt påsk godis för påsk pengarna dom fick.
Kevin och Denver köpte sig varsin film och Trinity köpte godis så klart :)
Nu ligger vi i sången och det är inte svårt att gissa vart Denver hamnade. Jopp i vår säng. Trinity ligger och har ont i benen :( Tycker så himla synd om lilla prinsessan med finns inte så mycket man kan göra tyvärr.

Av Veronica helmersson - 20 april 2014 20:11

I dag har vi varit till mormor och morfar och jonne och Kevin har hjälpt dom byta däck på bilen så nu är båda bilarna klara !
Denver och Trinity lekte ute på baksidan och det tog inte långa stunden innan Denver hade hällt vattnet från fågel badet över sig och var genom blöt.
Men han blev ju bara toknöjd för han fick ju klä av sig och kläderna fick gänga på tork.
Tog dock inte långa stunden innan Trinity också ville klä av sig och jag kunde ju inte seja nej till henne då.
Mina underbara små busfrön.
Vi var där i några timmar tills det vart dags att åka hem och fixa kvällsmat.
Nu håller vi på att lägga barnen, Denver ska sova första natten på sitt rum själv efter att vi tagit bort larmet.
Och så blir det ju att börja om från början med att få han att somna i sin säng så blir ett par riktigt jobbiga kvällar och nätter för mig men det ska nog gå annars får jag väll ha han i min säng tills han blir tonåring haha.
Nej nu ska jag kolla till monstret.
Ha det så bra med er !

Av Veronica helmersson - 19 april 2014 17:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Veronica helmersson - 19 april 2014 17:02

Idag tog vi en promenad upp på stan och åt rulle/pizza.
I dag är en sån dag då allt känns toppen.
Nu kollar vi en film sen blir det nog ut på en liten promenad igen i det härliga vädret.
Förutom alla allergier och pollen så är våren toppen.
Nu är hela familjen iallafall feber fria och bara lite hostiga.
Nu ska jag ta och fortsätta kolla på filmen !
Lägger upp några bilder från idag också, kommer ett låst inlägg med någon bild på Kevin också så jag har inte glömt/struntat i att ta kort på han !

Av Veronica helmersson - 17 april 2014 11:40

Varit till vårdcentralen med Denver i dag han var jätte lite röd i högra örat men ingen fara fin i vänstra, röd i halsen 38.2 i feber men hade bra snabbsänka så behövde ingen medicin mer än Alvedon och brufen. Andningen lät bra men då har han fått medicin hemma också.
Nu vill jag att mitt lila monster ska bli frisk igen ! Hellre att han är mer högt än lågt än att han inte ens orkar kliva upp ur sängen, han vill inte ens ha godis eller läsk :(
Nu ligger vi och gosar i sängen och blir nog kvar här hela dagen.

Av Veronica helmersson - 16 april 2014 18:18

Lite piggare i dag iallafall så i dag har vi varit till min mormor och morfar och hjälpt dom lite med att ta ner vinter plasten från altanen. Jag tog en liten promenad med Denver men blev helt slut efter 1.5 km så det får nog räcka för dagen.
Efter vi varit hos mormor och morfar skulle jonne till vårdcentralen sen åkte vi hem och jag har legat och vilat. Denver mår inte heller helt 100 än han har fortfarande lite feber, astma och hosta och vilar mest.
Så hos oss är de lugnt och händer inte mycket och nu ska jag vila lite till !

Av Veronica helmersson - 15 april 2014 20:16

I dag har jag varit till vårdcentralen och fått nya mini piller utskrivna så träffade vi på barnens faster och hennes kompis så vi gick och åt tillsammans.
När vi kommer hem är jag helt slut i kroppen och fryser, nu fryser och svettas jag om vartannat så håller säkert på att få feber jag oxå. Denver har fortfarande lite feber men är mycket piggare men vill inte äta riktigt än.
Annars är det lugnt här och händer inte mycket.
Jag är fortfarande super nöjd med nya telefonen.
Men nu ska jag ta och kolla lite mer på trailer park Boys och sedan sova !

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards