momster

Alla inlägg under juli 2017

Av Veronica helmersson - 20 juli 2017 01:14

Tomteland var riktigt trevligt och mysigt, tyvärr lite kallt men de tycker jag hela sommaren har varit.

Denver har ju hunnit fylla 5 år också !
Han fick en hoppborg av mamma, Pål, Magnus, mormor och morfar.
Det var nog bland det bästa den ungen kan få, han sov som en stock när han kunde hoppa i den och göra sig av med sin överskottsenergi men tyvärr sprack en söm i den och jag har inte orkat blåsa upp den nya än :)
Av Annica, Håkan, Johan och oss fick han en 14 " cykel vilket inte heller var helt fel.
I början ville han inte alls cykla på den då han trodde han skulle ramla för den var hög så han inte nådde ner som på hans blå som är en 16" vi trodde skulle passa i år men den är lite för hög än så nästa sommar blir nog den bra eller i höst.
Sen fick han en drös med lego av oss.
Av moster Birgitta med fam fick han lego och av morfar och Ann-Christin fick han en tröja och ett ring spel.
Av faster Johanna fick han en kudde och en liten leksaks bil.

Denver har även lyckats med att slarva bort min telefon, som jag misstänker själv att han gömde då den var helt borta, vi hittade den ingen stans så förlustanmälde den hos polisen och anmälde den försvunnen hos försäkringsbolaget.
Och i dag när vi skulle åka till pappa så ställde jag ner vagnen i min mormor och morfars källare och när jag fällt ihop vagnen och ska försöka stapla den på en hög kartonger så ramlar telefonen ner på golvet.
Så antingen har Denver eller Trinity gömt telefonen jäkligt bra i vagnen för jag har gått igen den ett antal gånger eller så har de gömt eller lagt ifrån sig telefonen vid eller mellan kartongerna så den rasa ner när jag skulle lägga upp vagnen, där har jag ju inte direkt varit och letat då det inte är nått ställe man tänkt på, är typ en genomgång mellan garaget och huset så barnen har ju varit där och gått ifall vi varit i garaget och grejat och dom inne så är de lättar/roligare att gå där tycker barnen.
Men då skärmen var spräckt och ena kameran inte fungerade så misstänker jag Denver gömt den, inget av barnen får vanligtvis ha mina telefoner men hade gjort ett undantag då hans padda var slut på batteri.
Kameran har jag lyckats få igång och displayen är det väl som det är med.

Har även lärt mig att man ska alltid ha kvitto och alla tillbehör på en gång om man byter nått.
Kvitto sa jag ioförsig att jag inte behövde för det har väl du på mailen sa jag.
Jag är sån så jag spar alla mail på allt jag köper som har garanti och trodde alla gjorde så.
Så jag trodde ju givetvis att hon kunde hjälpa till om det blev något men så enkelt var det ju inte.
Då hon jag bytt med sejer att hon raderat kvitto från mailen och när jag mailat de ställe hon sa telefonen var köpt på så sejer de dom inte sålt nån iPhone 7 till henne.
Har mailat massa ställen då jag vet att man kan få ut ett nytt kvitto bara man mailar och ber om de, tyvärr måste köparen maila och be om själva kvittot men bara jag hittar var den är köpt så är det lite lättare och hon jag bytte med verkar inte vilja hjälpa till så jag får jaga vidare själv.
Och jag kommer inte ge mig !

Hoppas även hon hittar kartongen snart så jag får den iallafall, hon höll på att flytta när vi bytte så den låg nerpackad i nån låda så hon skulle skicka den så fort hon hittade den och har inte hittat den än vad jag vet.
Och det var 19 maj vi bytte så hon har ju haft lite tid på sig !

Förutom att jaga efter ett kvitto så är det snart dags för Kevin att fylla 15 år!
Kan inte fatta att min lilla bebis fyller hela 15 år.
Vi har sagt att vi lägger ihop hela familjen/ släckten till en ny tv till honom så det vet han redan om :)
Så har han själv fått välja vad han ville bjuda på så om allt går enligt planerna så blir det en smörgåstårta :)

Men nu är det dags för sängen, i morgon blir det att fortsätta försöka få tag på kvitto och är det soligt och varmt kanske de blir en vända till stranden, den första för i år i sånna fall :)
Ha det så gott med er gått folk !

Denver på väg till Tomteland

Trinity på Tomteland

Denver provat hoppa i hoppborgen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards