momster

Direktlänk till inlägg 2 juni 2016

Nu var det för länge sedan igen !

Av Veronica helmersson - 2 juni 2016 19:09

Jag har egentligen ingen bra ursäkt häller mer än att jag har fullt upp med annat.
Äntligen har vi fått lite värme ute nu också, tyvärr funkar inte medicinen lika bra då har jag märkt men fungerar fortfarande bra mycket bättre än concertan gjorde.

I slutet av förra veckan fick Trinity tillbaka sina glasögon som synsam lagat.
Jag blev grymt besviken när jag såg att dom bara satt dit en ny bågen som inte alls är något lik den som setat på och som satt kvar på andra sidan.
Dom hade väl kunna byta ut båda så dom vart lika på båda sidorna tycker jag, men de hade gjort så bra dom kunde sa dom.
Dom vill inte göra något annat tänker jag.
Så då blev jag irriterad så jag sa till Trinity att vi köper ett par nya, för dom gamla ska hon inte behöva använda då det ser förjävligt ut enligt mig.
Synsam sejer ju att dom har gratis glasögon till barn, kyss mig i arslet sejer jag.
Kanske till barn med lättare synfel men inte till dom som Trinity som verkligen behöver sina glasögon.
Vi skulle få 800 kr rabatt på Trinitys vilket inte är till så stor hjälp med deras priser, bara glaset kostar ca 4300-4500 kr plus att de kostar extra om man vill ha en mer reptålig yta och sen tillkännager bågarna som hon vill ha.
Och vi låter barnen välja bågar själva då vi tycker det är viktigt att dom trivs i sina glasögon och vill använda dom.
Så alltså slutar Trinitys glasögon på ca 4-5000 kr med rabatten avdragen.
Så vi åkte till specsevers och hon valde ett par flygplan glasögon.
Där kostar ett par glasögon till Trinity ca 7-800 kr med rabatt och ca 1500 kr utan rabatt då väljer vi även tunnare glas och försäkring
Jag hade ju som tur är kvar Kevins försa glasögon som var ett par bamse glasögon.
Så jag skruvade lös skalmarna från Trinity glasögon och filade lite så jag kunde ta dom från Kevins glasögon och sätta på Trinity glasögon och vips så hade hon 2 st lika dana sidor och blev jätte glad.
Så nu kan hon ha sina gamla tills hon får sina nya nästa vecka :)

Äntligen har Trinity och Denver nästa fått sommarlov, dom ska till dagis på avsluta dom har för alla som slutar och ska börja förskoleklass till hösten.
Kevin har några ynka dagar kvar innan han får sitt sommarlov.
Idag har dom klassens dag så han är "i skolan" till kl 21:00 i kväll, hoppas det går bra för honom med tanke på att hans lunch dos på medicinen går ur runt 18:00 tiden vilket betyder att han är medicin nu på kvällen och får då svårt med de sociala samspelet, koncentrationen och sin hyper aktivitet.

Bakade förresten banan kaka idag som Denver tål och den blev riktigt god och jag blev sjukt nöjd.
Den sjöng inte ihop och blev så kompakt som sockerkakan lätt kan bli.

Nu har jag blivit bilägare också, har ju varit min bil hela tiden men nu står den skriven på mig också, så himla skönt av nån anledning.

I går var vi ut till Sörvik och Jonne klippte gräsmattan och jag passade på att tvätta bilen, vilket var behövligt kan jag lova och så fort det blir tillräckligt varmt ute och Jonne är ledig så ska bilen storstädas invändigt också.

I helgen så var det marknad här i stan och vi hade lite tur med vädret att de var rätt ok så äntligen kunde barnen få åka lite karusell som dom tjat om sen förra sommaren.

Ska ta och rensa lite bland mina bilder så jag hittar dom jag söker så kommer ett bild inlägg om en stund istället!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica helmersson - 6 november 2022 19:33


Som rubriken lyder var de extremt länge sedan jag skrev något här, är mer aktiv på instagram nuförtiden :)  Mycket har hänt sen sist, jag har tagit tag i studierna och är förhoppningsvis färdig barnskötare dan före julafton. Efter utbildningen ko...

Av Veronica helmersson - 13 maj 2020 23:18

Då har de gått ytligare 1 år och vår prinsessa Raven är här ! Blev igångsatt 18 april 2019 pga komplikationer och hon föddes 19 april 2019, 3204 gram 50 cm lång men fick en jobbig snart som resulterade i nästan 2 veckor på sjukhus med sondmatning o...

Av Veronica helmersson - 23 februari 2019 20:22

Ja här har det hänt en hel del på 1,5 år ! Kommer en liten snabb uppdatering här, så får vi se om jag kommer ihåg att uppdatera här i fortsättningen :) För snart 1 år sedan i slutet av april förra året gick min älskade och bästa morfar, barnens opp...

Av Veronica helmersson - 20 juli 2017 01:14

Tomteland var riktigt trevligt och mysigt, tyvärr lite kallt men de tycker jag hela sommaren har varit. Denver har ju hunnit fylla 5 år också ! Han fick en hoppborg av mamma, Pål, Magnus, mormor och morfar. Det var nog bland det bästa den ungen ...

Av Veronica helmersson - 26 juni 2017 23:37

Vi har fullt upp hemma hos oss :) Denver är äntligen nästan helt återställd efter att ha haft riktigt jobbigt med astman ett par veckor, 2 vändor till sjukhuset och inhalera har det blivit, gått från Max 8 puffar med per dygn till 16 puffar på sin a...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards