momster

Alla inlägg under april 2016

Av Veronica helmersson - 27 april 2016 23:26

Jaha Denver blev hemma i tisdags igen, han vaknade med astma natten till tisdag och hans grupp skulle ut i skogen så då tyckte vi det var lika bra att han fick vara hemma.
Så har jag tagit ledigt varje tisdag fram till sommarlovet om hans allergier fortsätter som de varit nu sista tiden.
Trinity har ju torsdagar hon inte är på dagis, då har hon 1 timme inskolning på/i förskoleklassen och är de inget så har hon ledig dag hemma med mig.
Men är ju inte många veckor kvar nu fram till sommarlovet.

Idag var iallafall som sagt båda barnen på dagis.
Så då passade jag på att åka ut till gubbo och hämta hem Denvers cykel som Trinity lånade med sig sist hon sov över där.
Sen var det bara hem och hämta hem Denver och se till att han fick i sig lite mat så fick han se lite på tv innan det var dags att hämta hem Trinity.
När vi kommer hem igen hade Kevin slutat då han hade bryt dag och slutade efter lunch.
Barnen fick vila och jag satt och funderade på hur jag ska/vill klippa håret, sidecut, klippa det kort eller bara toppa det lite.
När Jonne kom hem och vi åkte till borlänge.
Jonne behövde nytt trådlöst tangentbord och mus, så blev det ett nytt plånboksfodral till min telefon och en rosa brödlåda och en rosa vattenkokare.

Nu är det snart sova som gäller så man orkar upp 05:45 när larmet ringer.
Jag har fått lov att flytta larmet så de piper 15 min tidligere så kanske jag kommer upp i tid.
Ska testa det i morgon bitti, så nu hoppas jag det funkar.

Av Veronica helmersson - 24 april 2016 23:58

Då var det söndag igen och idag har vi inte gjort speciellt mycket alls.
Jag blekte håret på förmiddagen och så innan lunch åkte vi upp på elgiganten och köpe en brödrost till Denver och gick in en vända på mm sen hem och fortsatta slappa ett tag innan vi tog en promenad till hemköp och köpte potatis och lite smått som behövs till middagen i morgon, Annica och Håkan ska komma och äta med oss då också.
Som vanligt glömde jag hälften men det är väl sak samma.
Nu är jag så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna.
Skriver mer i morgon eller något!
Natt natt med er !

Av Veronica helmersson - 20 april 2016 22:23

Blev inge dagis för Denver denna vecka heller, igår när han vaknade hade han jätte jobbig astma/krupp hosta men var samtidigt snorig så jag misstänkte förkylning till en början så han fick vara hemma från dagis medan Trinity fick åka och leka lite. men
Gav Denver sina mediciner och plus de han ska ha så fort han får en förkylning och efter 1 timme var hostan borta så då gick vi in i duschen och då ser jag att han har reagerat på tvättmedlet, jag köpte hem vanish för jag tänkte försöka få bort ett par fläckar jag fått på min jeans och hans kallingar hade hamnat i samma tvätt :(
Jag vet ju att han reagerat när någon annan tvättat hans kläder och att han kan reagera om man tvättar hans kläder i en allmän tvättmaskin, sån som finns i hyres hus.
Men denna gången reagerade han mer än vanligt, troligtvis bara för han redan hade exem och irriterad hud sen innan för nu var han knallröd efter kallingarna, som han bara hade hafr på sig max 1-2 timmar.
Så nu har vi smörjt med stark kortison salva minst morgon och kväll och försöker få smörja en gång mitt på dagen och men han har fått för sig att han absolut inte vill smörjas och att det inte gör något om det kliar, eller att han kliar sönder sig så han blöder.
Jag hoppas det bara är något just nu, innan har han alltid tyckt om att bli insmord och att det är skönt.
Efter vi duschat och smörjt så tog vi en promenad upp på stan och köpte skorna jag lagt undan till mig och gick och tog en dricka på Jonnes jobb.
Sen var det bara hem och äta innan det var dag att hämta Trinity
Jonne hade även gått hem från jobbet på grund av illamående så Denver fick vara hemma med han och Kevin som också kommit hem tidigare eftersom dom hade brytdag i skolan
Resten av dagen gick åt till att slappa hemma .

Idag har vi inte heller gjort speciellt mycket, tagit en promenad och lunchade på McDonalds bara sen har vi bara varit hemma och haft de lugnt tror jag.
Trinity fick vara hemma från dagis Idag eftersom vi inte viste om jonne skulle få magsjuka eller om de bara är sömnbrist eller något annat som gjorde illamående i går.
Men Jonne mådde bra på kvällen i går så han gick och jobbade idag igen.
Jag är ju van att sova lite så min kropp reagerar inte direkt på att sömnen blir dålig eller uteblir på samma sätt som Jonnes.
Innan det var dags för kvällsfikat så upptäckte jag att brödet var ju så gott som slut så lät Kevin träna på att handla och träna minnet lite.
Nu tog han samma bröd som vi hade så han slapp läsa innehållsförteckning, är ju mycket allergier att hålla reda på så det är lättast så.
Men vi måste ju ändå läsa för säkerhets skull men oftast har inte något förändrats men det har hänt.
När han kom hem hade han även köpt en choklad jag gillar för sina pengar till mig, jag har då värdens mint egoistiska son.

I morgon då ?
Trinity skulle ju till Sörvik och besöka skolan och få träffa sina blivande klasskompis tills hon ska börja förskoleklassen i höst.
Och jag har ju sagt till förskolan att Denver blir hemma hela veckan men det löste vi genom att min underbara mamma som alltid ställer upp kommer och passar mitt lilla huligan monster.
Barnens farmor och hennes kar ställer givetvis upp minst lika mycket, men jag vet inte deras farmors schema och hur hon jobbar så då är det lättare att ringa mamma :)
Så det är väl snart dags att slänga sig i sängen igen så får man se hur mycket sova det blir.
Jag tycker ju inte direkt om när jag inte har koll på läget och inte riktigt vet vad som händer.
Men lite skönt är det att hon ska gå på samma skola jag gick på från förskoleklass till 6an förutom 3:an.
Så ska väl försöka komma ihåg att skriva och berätta hur det gick i morgon när det är lugnt i huset.

Av Veronica helmersson - 17 april 2016 23:40

Precis, nu har det gått några veckor sedan jag skrev sist.
Äntligen börjar våren komma och med den kommer även förkylning, hosta och pollen allergier.
Förutom de så gillar jag våren extremt mycket.
Men den har väl inte börjat speciellt trevligt, Kevins cykel blev stulen för någon vecka sedan så blev att köpa ny cylel till honom.
Så nu hoppas vi han får ha den i fred.
Köpte även en cykel till Denver trodde jag men tydligen så tyckte Trinity den var fin och bra så den tog hon :)
Jag satte på Denvers stödhjul på den men väldigt högt upp så de var inte till någon nytta men Trinity kände sig säkrare på cykeln då och på 3 dagar hade hon lärt sig cykla och även starta själv.
Så nu är stödhjulen bort plockade igen och hon är överlycklig över att kunna cykla helt själv.

Annars är det nog rätt lugnt, eller som vanligt kanske jag ska skriva.
Denver har fått endel exem så de gäller att vara noga med smörjning.

Min medicin då, hur funkar den ?
Joda morgon dosen är rätt ok men lunch dosen hjälper men inte är det speciellt mycket.
Men ska till sköterskan i slutet av månaden så ska ta upp det då tänkte jag.
Men den är ju som jag skrivit tidigare betydligt mycket bättre än concerta som jag hade innan.

Men nu är det dags att försöka få sig lite skönhetssömn innan klockan ringer strax innan 6 i morgon bitti
Så kommer min mamma och Pål och äter middag med oss i morgon.

Glömde ju att gjorde hemgjord isglass i veckan vilket var väldigt uppskattat av barnen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards