momster

Alla inlägg under augusti 2013

Av Veronica helmersson - 21 augusti 2013 14:55

Då har skolan dragit igång för Kevin igen.
Äntligen är rutinerna tillbaka vilket märks på både barn och vuxna att vi mår bättre med rutiner.
Den 3 börjar inskolningen för Trinity på dagis/förskolan. Hon ska då börja förskolan där Denver börjar sin inskolning den 11.

I dag var vi in och kollade upp om Kevin kunde få ett eget konto oxå men då behövs båda vårdnadshavares underskrift och då jag fortfarande väntar på svar om jag kan får vårdnaden över Kevin så får vi nog vänta ett tag till med det då jag redan väntat i 5 månader så hoppas jag inte på för mycket.

Av Veronica helmersson - 14 augusti 2013 21:55

I dag har varit en riktigt bra dag!
Denver har börjat gå nu äntligen oxå.
Blir dock bara något steg åt gången men det kommer så förhoppningsvis går han helt när han börjar på förskolan.
Jag har även bestämt mig att Trinity får ha sommar lov ända fram till det är dags att börja på nya förskolan för henne.
Tror hon bara skulle bli förvirrad av först vara ca 1 vecka på nuvarande förskolan som hon inte varit på på ca 3 månader och sedan byta.
Nu är det inte många dagar kvar för Kevin på sommar lovet heller.
Det är sjukt, han börjar 5an !
Men det ska bli riktigt skön att äntligen få rutiner här hemma igen.
Nog för att vi försöker hålla någorlunda rutiner även på loven men blir ju ändå inte samma sak.
Men det är riktigt skönt att vi hållt på lägg tiderna. Visst vaknar barnen tidigare än om de skulle få vara uppe länge men det är inget den här familjen mår dåligt över ;)

Måste bara seja det också att jag är så himla glad över mina vänner.
Har en som ringt mig 2 dagar nu på morgonen. Finns inget bättre samtal man kan få på morgonen än en vän som frågar hur man mår och visar att den bryr sig.
Sen är de så skönt att ha någon man kan prata med om allt och man vet att denna känner det samma.

Men nu ska jag ta och sova lite om det blir som vi tänker åker vi till Sundsvall i morgon med lite saker som min älskade lillebror glömt nu när han flyttade.

Puss och kram på er !

Av Veronica helmersson - 12 augusti 2013 19:07

I dag är en sån dag man bara vill gömma sig :(
Kevin har en super dålig dag vilket går ut över hela familjen och så har han spytt hela förmiddagen.
Denver gör allt för att få all uppmärksamhet och Trinity är väl inte heller på bästa humöret i dag och gör allt för bråka och reta upp Denver.
Kan inte påstå att det alltid är lätt att vara tre barns mor, speciellt inte när äldsta har adhd och får sina utbrott/humör svängningar och den minsta är ganska rejält allergisk så först måste man fixa 2 maträtter första att alla ska bli nöjda sen måste man ha koll så det inte spills en massa på golvet. (Inte så kul att äta potatis varje dag för Kevin och Trinity som vill ha pasta i bland). Kan lova att makaroner kan gömma sig på alla ställen man kan komma på :( så i dag har jag haft en dag där man inte riktigt orkat med och det märks på barnen iallafall de minsta nu när de är lägg dax och de inte fått gjort sig av med all energi under dagen.

Men måste oxå seja att det finns stunder under dagen då man fått vara en stolt mamma.
Denver tog 6 steg i förrgår och 3 i dag så det kommer sakta men säkert.

Och Kevin gick och borstade tänderna och fixade kvälls sysslorna utan bråk och tjafs :)

Så förhoppningsvis blir kvällen riktigt bra och man får se fram emot morgondagen. Nu lite mys med familjen innan läggdags !

Av Veronica helmersson - 11 augusti 2013 17:57

Söndag och riktig slö dag.
Händer inte mycket här inte.
Min lillebror har kommit in på skola i Sundsvall.
Äldsta sonen har fyllt 11 år helt sjukt att det är 11 år sedan jag blev mamma till en helt underbar liten kille.
Önskar jag kunde ge honom den perfekta presenten precis som han gav till jonne.
Tyvärr finns inte den.
Men jag kommer alltid att finnas här för mina underbara barn.
Snart börjar skolan också och alla rutiner kommer igång det gillar vi.
Men sommaren har gått så otroligt fort så vi får se om vi hinner med någon djur park i år.
Annars har det inte hänt så mycket.


Jonnes present från Kevin när han fyllde år.
Då vet man att man gör ett bra jobb som pappa.
Han skrev den i smyg när vi höll på att städa.
Undebara unge !!!


Nu ska jag ta och ta hand om denna lilla krabat som är tok trött men vägrar sova.

Av Veronica helmersson - 4 augusti 2013 11:30

Nu var det ett tag sen igen.
I går hade vi kalas för jonne och Kevin.
Mycket folket blev det i vår lilla lägenhet :)
Efter så bestämde Trinity att hon skulle åka med farmor hem och sova, givetvis skulle Kevin också med.

Annars har jag lyckats med att sälja både syskon vagnen och Denvers blåa vagn så nu har vi bara ozon vagnen kvar och den nya jag ska köpa kommer i slutet av oktober så blir inga långa promenader fram till dess.

Det är väl det som hänt här.

Vagnen som flyttar ut 6/8-13.
Det är med blandade känslor den får lämna oss.

Vagnen som flyttar in hos oss nån gång mellan vecka 44-49 :)
Vad jag längtar !

Denna vagnen är orsaken till att city cross vagnen får flytta.
Denver vägrar åka i en "vanlig" vagn som inte har ergonomisk sitt del efter att vi köpte denna. Han vet vad han vill ha och enbart det bästa som duger till lill prinsen !

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards