momster

Alla inlägg under juni 2015

Av Veronica helmersson - 21 juni 2015 16:04

Jaha !
Har egentligen inget att skriva men har så grymt tråkigt så jag gör det endå !
Här händer det inte mycket alls.
ska nog snart ut en sväng iallafall !
Idag fick jag tillbaka mitt körkort jag slarvade bort förra helgen, men kommer ju ett nytt nästa vecka.
Men blev rätt så lättad över att få tillbaka det.
Samtidigt så väntar jag på det nya :)
Lite kul var det när jag kollade bilderna från mitt första körkort som jag använt som legitimation tillsammans med papper från skatteverket och mitt körkort som jag tappade bort, var nästa mer lik mig på mitt första :)

Men nu lär jag hitta på något innan jag dör av rastlöshet !
Tjillivippen på er så länge !

Den vänstra bilden är från 2005 och den högra 2011

Denna bilden är tagen i morse :)

Av Veronica helmersson - 16 juni 2015 20:40

Jaha då har Kevin sommarlov sedan torsdags förra veckan och min brors dotter tog studenten i fredags så var 2 dagar där man hela tiden hade något att göra men det älskar jag.
På lördagen tog vi oss en promenad hem till min mormor och morfar så då fick man också röra på sig lite :)
Kanske inte lika kul att upptäcka att man tappat körkortet på söndagen sen.
För mig är det som jordens undergång och jag kunde inte alls sova på natten till måndagen.
På måndags morgon vaknade jag kl 6 och började göra mig i ordning för att vara klar kl 8 så jag kunde gå till affären där jag haft det sist.
Men fanns inte där heller så fick bli en tur till Falun och ta nytt kort och fixa allt till ett nytt körkort.
Nu måste jag bara då hem ett papper där jag ger Jonne fullmakt att legitimera mig när jag ska hämta ut det.
Det borde komma i morgon tycker jag och nya körkortet är redan betalt så bara att vänta som gäller!
Idag kom våran prinsessa hem också från sin semester med farmor och Håkan !

Så nu blir det sängen för mig iallafall !

Av Veronica helmersson - 10 juni 2015 12:34

För mig spelar det absolut ingen roll hut många timmar jag sover per natt om det nu är 30 min eller 14 timmar så har det ingen betydelse men vad jag upptäckt har stor betydelse för mig är om jag är rastlös och det kryper i kroppen eller om jag kan slappna av och bara varva ner.
Somnar jag då jag är rastlös och sover djupt/hårt 14 timmar vaknar jag endå och är helt slut i kroppen precis som jag inte skulle somnat alls.
somnar jag med ett lugn i hjärnan och kan varva ner så räcker 30 minuters sömn och jag känner mig ändå utvilad.

När jag började med min adhd medicin som jag tar på eftermiddagen så sa läkare och sjuksköterskor att jag kunde få svårare att somna på kvällarna då det var en bieffekt.
jag som vanligt upplevde raka motsatsen och somnade mycket lättare och sov mycket bättre för när medicinen verkade kunde jag för föra gången slappna av.
Tyvärr avtog effekten på eftermiddagens medicinen efter ett par veckor och fick först inte höja.
Men i måndags fick jag höjning och nu helt plötsligt känns eftermiddagarna inte alls lika jobbiga längre.
så nu hoppas jag att detta håller i sig men det tror jag då jag haft samma frukost och lunch dos i snart ett halvår: )

Av Veronica helmersson - 9 juni 2015 00:08

Vart på läkar besök idag och jag har oroat mig för att de ska avbryta min medicinering då jag gått ner en del i vikt men har stått still nu en månad och så länge jag inte går ner så mycket så bmi visar undernärd så är det ingen fara.
Vilket var en enorm lättnad för nu behöver jag inte oroa mig över huvud taget då jag har mer än 6-7 kg kvar tills jag ligger på fel sida strecket på bmi tabellen !

Fick höjning på medicinen viket jag känner klar skillnad då jag nu lagt mig och kan slappna av och känner ingen som helst rastlöshet, tankar som far åt alla håll eller irritation på något alls !

Det var inte heller konstigt att min syn och mitt brytningsfel försvann då mina muskler i ögonen inte ansträngs på samma vis lägre.

Att astman blivit bättre kan bero på mycket och självklart hade medicinen en inverkan där med.

Läkaren sa också något jag inte alls tänkt på som absolut stämmer som jag ska tänka på i fortsättningen och jobba med.
Och en av de är att jag har för höga krav och förväntningar på mig själv även om jag inte inser eller visar det.
Och sen sa han att jag klarar mycket mer än jag själv tror och det beror mycket möjligt på att jag är rädd för att misslyckas.
Men de tänker jag absolut ta till mig.

Så kom träningen upp.
Fick höra det jag absolut inte trodde han skulle seja och det var att jag gått och väl kunde träna flera gånger i veckan utan problem bara jag kom ihåg att äta lite mer när jag tränar och behöver inte köra helt slut på kroppen utan köra lite lättare pass.
Vilket jag tyckte var otroligt skönt att få höra!

Sen att tänka på för att jag ska få lite mer lugn i min rastlöshet så ska vi redan på onsdagen bestämt de vi ska göra i helgen och göra aktiva saker för att få stimulans i intryck och få ut så mycket av min överskotts energi som möjligt och gärna promenader.
sen var det jätte bra att vi hade underbara far och mor föräldrar som hjälpte oss med barnen och vi kanske kunde då lite egen tid tycke han var viktigt.

Skulle också få remiss till arbetsterapeut och prova ut kedjetäcke åt mig också.

Så i det hela ett underbart läkarbesök som hjälpte mycket på alla plan!

Men nu ska jag göra något jag inte gjort på länge och det är att lägga mig och sova med ett lugnt huvud avslappnad kropp och tankar jag klarar av att kontrollera så i morgon hoppas jag att jag vaknar lite lugnare och mer harmonisk än de senaste veckorna.

Älskar denna bild på mina underbara barn tillsammans med min mormor och morfar som betyder otroligt mycket för mig !

Bjuder på en bild på min underbara lillebror som äntligen är hemma på besök nu över sommar lovet !

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards