momster

Alla inlägg under oktober 2010

Av Veronica helmersson - 30 oktober 2010 20:04

Kan bara seja att vi har då de bästa föräldrarna och barnen hade inte kunnat få bättre mormor, farmor och farfar som alltid ställer upp.

Vet inte hur vi skulle klara oss utan dom.

I dag fick Kevin åka till mormor som är snäll och kör han på hockey träningen i morgon då jag är super hes och förkyld, tusen tack.

Och i morgon ska Merlin hem till farmor och farfar i gubbo och var där medans vi åker på kryssning. Det var ju bara 2 år sedan jag lovade Kevin att han skulle få åka på kryssning, och äntligen blir den av.

Nej nu ska jag lägga mej igen och hoppas jag är piggare i morgon och frisk på måndag.

 

Natti natti på er !

Av Veronica helmersson - 21 oktober 2010 19:30

jaha då är vintern snart här, i morse var de snorkallt när kevin skulle till skolan så det blev ingen tidig promenad utan vi tog bilen till skolan och väntade in förmiddags promenaden med Linda och Milo. Lär bli bil till skolan ett tag tror jag men man vet aldrig är ju så skönt att få sig en morgon promenad oxå. Det blev ingen middags promenad heller då jonne skulle till läkaren efter att kevin slutat skolan. Efter det for vi upp på stan och hämtade kevins brillor så nu ser han rekord bra den grabben.Så kollade vi runt på stan innan vi for hem.

Och nu är det läggdax alldeles starx och så får man hoppas att trinity sover lite längre än till 4 i morgon bitti, skit drygt när hon inte sover som hon borde men men.

Nej nu ska jag slänga ungar i säng, hare så gött med er Puss å kram !

 

Slänger in en bild när Kevin sitter och läser för Trinity!

 

  

Syskonkärlek !

Av Veronica helmersson - 19 oktober 2010 19:48

Nu är det full fart här hemma.

Trinity Kryper, eller ja så gått som hon har sin egen stil och tar sig fram iallafall och fort går det kan jag lova.

Hon försöker även ställa sig under bordet och slår hela tiden i huvudet för hon är för lång.

Nätterna här hemma är fortfarande bökiga, hon vaknar flera ggr på grund av att hon tappar nappen ller vill ha välling. Hoppas hon slutar med natt flaskan snart, men är iallafall bara en nu och inte 2 som det var ett tag.

Hade väll tänkt att hon skulle börja sova i egen säng oxå men det hinns är ju bara så himla mysigt att vakna av att man får en kram och sen mysa lite i sängen innan det blir dax för första morgon promenaden med kevin till skolan. Sen kan det hända att vi tar en tur till mellan halv 10 och 10 med Linda och Milo sen blir det en vid halv ett att hämta Kevin på skolan igen. Men i morgon får vi sovmorgon för då skulle Kevin få åka med Tommy till skolan. Och på eftermiddan har han hockey träning.

Men nu sover han sött iallafal och snart ska Trinity få sova oxå, hon är jätte trött och gnällig så det är nog behövligt.

 

Kom även på att vi har en varg som springer runnt på byn på nätterna och mornarna så nån som vet hur man får i väg dom kan ju komma med tips.

 

Men nu ska jag ta hand om min dotter och ni får hare så gött.

Puss å kram på er !



Av Veronica helmersson - 6 oktober 2010 19:36

I dag for vi ut till smedjebaken och köpte isterband på toget, sen ut till gubbo och tillbringade dagen där. Vi gick ut i skogen och plåckade lite tickor medans potatisen kokade. Trinity åt tillockmed mer än mej och det hade säkert gått i mer i den lilla magen eller var hon gör av allt.

På eftermiddan hade kevin träning och vi möte.

Jag skrev väll upp mej och jonne på att vara valanondnare eller nått sånt skulle iallafall inte vara nått krångligt.

Sen for vi hem till mamma med isterbanden hon skulle ha och sist men inte minst min  mormor med deras isterband.

Nu sitter jag härt hemma och ska väll ta och fixa lite välling till lill tjejen innan hon hungrar ihjäl.

Men slänger in några bilder från dagens äventyr i gubbo.     

 

      

Av Veronica helmersson - 6 oktober 2010 05:28

God morgon !

I går gick jag och Linda med barnen till skolan helt underbart men jag trodde dock att Trinity skulle sova i vagnen men ikke, hon låg och pratade och hade skoj medans Milo sov skönt. De skulle bara fatta hur mysigt de har i sina vagnar.

Självklart gick vi även och hämtade barnen när de slutar skolan, då passade Trinity på att ta en LITEN tupplur på kanske 15-20 min men det är ju iallafall nått.

På eftermiddan åkte vi in Till sjukan och kollade Jonnes blodtryck som nu såg bra ut iallafall, skönt det. Vi fick även gå in till BVC med Trinity och göra 8 månaders kontrollen. Hade tid i dag igentligen men fick sovmorgon, men inte sover jag även om resten av familjen gör det. Men tillbax till kollen. Lillsjejen vägde bra och växte bra men enligt bvc tanten så sitter Trinity inte riktigt stadigt och vänster sidan är inte fullt utvecklad, själv anser både jag och Jonne att Trinity sitter stadigt.

Efter det for vi till Borlänge 

Köpte en ny skötväska då min ena ligger i tvätten och vet inte om den kommer bli helt ren tvivlar dock på det, och mamma kan få tillbax den jag lånat i nu i några månader månader. Inte för att hon bryr sig men vill gjärna ha en egen. Köppte oxå ett par benskydd till kevin. Hans gammla skulle skada mer än göra nytta om olyckan skulle vara framme då de är alldeles för stora när man ska spänna fast dom.

Var in på Vikingline och kollade vad en kryssning skulle kosta, och självkalrt så glömmer Kevin sin påse med skydden ocl lite mer skrot där. Men vi hade tur och kom på det innan vi åkte hem men det var bra nära att de blev kvar. Hade ju tur att de låg kvar där han lämnat den.

 

I dag har grabben studiedag och vi har lite sovmorgon, men jag vaknar självklart snor tidigt och är super pigg. Så i dag ska vi hälsa på farmor och farfar håkan innan det blir dax för hoceyträning för kevin och föräldrarmöte på hockeyn för mej och jonne. På hemvägen ska vi stanna till vid mamma en sväng.

 

Men nu sak jag sluta pladdra på en massa och lägga mej och glo på tv och kasnke somna om en stund.

Puss och Kram och hoppas ni får en trevlig dag !

 

Av Veronica helmersson - 4 oktober 2010 19:02

I dag har kevin vart och badat med skolan, jag, Jonne och Trinity tog en tur upp på stan och tvättade bilen. Det var väl behövligt kan jag lova.

På eftermiddagen har vi tagit en promenad ner till sjön och fottat lite.

Nu ska vi käka lite och sen lägga ungarna, men lägger in lite bilder från promenaden.

 

Puss och kram på er !



                  

Av Veronica helmersson - 3 oktober 2010 20:47

jaha har en dag till gått, eller ja hela helgen med för den delen.

Dagarna går så himla fort tycker jag.

I dag har Kevin haft hockey träning, vi gick till Åsa och hälsade på en snabbis.

Efter Kevins träning åkte vi hem till min mormor och morfar och fick lite käk i oss.

Mormor bjöd på fläskfelé, potatis och grädd sås.

Och så fick barnen bada vilket uppskattades stort från båda två.

Vi for sen in till stan och köpte en badrock till Trinity som var tänkt att ha till babysim, men jag hade missat att det var inställt vilket det är nästa vecka oxå.

Men om 2 vecker får hon bada med sin badrock som givetvis kommer användas hemma oxå men nu är det dax för sängen och tv:n en stund innan man lägger sig för att sova.

Men lägger upp någa bilder som ni kan njuta en stund av.

 

Puss och kram på er !


        

Av Veronica helmersson - 2 oktober 2010 22:10

I dag har vi varit ute och farit igen .

Först hamnade vi hos min mamma och lämnade tillbax tröjan jag lånat av lillebror magnus, så for vi till min mormmor och morfar och fick i oss lite käk.

Sen blev det hem igen och hämta stänk skärmarna jag glömt hemma innan vi for vidare till johan och barnen.

Där blev vi kvar ett tag så vi for och handlade pizza.

Så vi har haft en toppen dag igen. I morgon är det hockey och babysim på schemat, nu mys i sängen med gubben.

 

puss och kram på er !

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards