momster

Alla inlägg under januari 2016

Av Veronica helmersson - 28 januari 2016 00:44

Nu flyter nästan livet på lite för lätt känns de som, har jag förstått de rätt så får Trinity börja på Sörviks skola till hösten :)
Avvaktar samtal från väldens underbaraste handläggare så att jag får de helt bekräftat så ska vi ansöka om omplacering för Denver till förskolan/dagiset i sörvik istället så är han på rätt ställe och hinner få lite kompisar innan det är dags för han att börja förskoleklassen :)

Fick även svar på min ansökan om vårdbidrag i veckan så nu kan jag även släppa den tortyren av ovisshet.

Nu väntar jag bara på on tid för en liten operation och ta bort mina sår som inte vill läka, sköterskan tyckte att 3-4 år var i de längsta lagret för ett sår att läka som de äldsta såret är de andra har jag bara haft ca 1 år så vore bra om de togs bort och skickades på analys även om det inte skulle vara något.
Kändes iallafall skönt att jag äntligen tog tag i det !
I morgon kanske man skulle ringa sjukgymnasten och be om en tid då min ena höft har en tendens att hoppa ur led och har gjor sedan Denver föddes !

Som ni kanske märker drar jag gärna ut på saker då jag tycker de är lite obehagliga :/

Så ska jag spana lite på mannens födelsedags present (han vet vad det är) ska få körkortstillståndet att övningsköra av mig så hoppas jag inte hans körkort blir för dyrt :)

Så ska kika lite på det och sova så jag orkar upp med barnen till dagis i morgon :)

Av Veronica helmersson - 16 januari 2016 22:25

Lördag och fullt upp, vilket jag älskar som de flesta redan vet ;)
Är lite små drygt bara att de ska vara så himla kallt ute så man absolut inte vill gå utanför dörren :/
Men nu ska vi iallafall ha kakor så de räcker och blir över på alla kommande kalas.

Har köpt världens bästa presenter till Trinity och ska bli så kul att se hennes reaktion och kan bara seja som så att nu är inne dagarna slut för denna vinter efter att hon har fyllt år :)

Så har ångesten över Trinitys skolstart kommit också, fick hem pappren om val av skola och om hon ska börja förskoleklass eller tidig skol start och börja 1an.
Självklart så väljer vi inte att sätta henne ditekt i 1:an utan i förskoleklass så hon får en mjuk start.
Så då till valet av skola då ?
Ska man välja den hon "tillhör" här inne i stan eller en på utkanten av stan som jag själv gått på och även min lillebror som ligger intill skogen och naturen ?
Väljer vi den utanför stan så blir det antingen buss till och från skolan eller att man får skjutsa henne men på något sätt känns den skolan mer rätt.
Skolan i stan har en rätt trafikerad väg,vatten(tjärn) och järnväg direkt utanför skolgården vilket inte känns riktigt bra.
Allt lutar just nu mot att vi väljer skolan utanför stan men ska ringa och prata med skolan på måndag och fråga om de finns buss möjligheter osv.
Men nog om det nu.

Idag var vi hem till min mormor och morfar och hälsade på en stund.
Mormor och Trinity spelade fia med knuff, så kul att se dom tillsammans med min barn.
Tänk att dom som har betytt mest för mig under min uppväxt får vara med och se när mina barn som betyder allt för mig nu växa upp.
Vet att dom inte alltid kommer finnas här med oss men jag vet att mina barn kommer minnas dom med glädje när dom inte finns kvar och vi pratar om alla minnen med dom.
Än finns dom hos mig och hoppas jag att dom gör i många år till !
Nog om det nu, nu ska jag fortsätta kolla på trailer park boys och umgås med mannen tills det är dags att sova för i morgon ska det fixas här hemma så man törs släppa in folk på fredag !

Ha det så gått med er tills ni kilar in igen !

Tänk att dom kan vara sams mer än 5 min, även om det inte sker allt för ofta !

Av Veronica helmersson - 7 januari 2016 01:09

Exakt så känner jag !
Nu vill jag ha vår iallafall så att de kan bli sommar nån gång !
19 minus grader i dag och jag är absolut inte tillverkad för att klara kylan !
Annars så så hamnade jag helt fel i tillverkning och skulle egentligen ha tillverkats där det iallafall inte blir ett minus tecken innan gradantalet på termometern !

Idag var vi bjudna på pepparkakshus plundring hos en kompis och barnen är också bästa vänner så jag var ju tvungen ut i kylan i dag också.
Vi hade hur som helst super trevligt som vanligt och barnen var snor trötta när vi gick hem, Denver somnade i vagnen Trinity och Kevin käkade lite sen somnade Trinity inne på Kevins rum.

Igår vart en riktigt lyckad dag, jag hade tid för ny EKG undersökning, hade tur att mamma skjutsade dit mig så behövde bara gå hem.
Men var inte riktigt lika kallt i går, 9 minus hade vi på våran termometer.
Mina nya front högtalare till surround systemet, mina klacka skor och en planes tröja jag beställt kom på posten.
Så var vi hem till min mormor och morfar och Jonne sågade 2 hål för pinnarna till iläggsskivan på vårt köksbord då jag valde att köpa en sån istället för ett helt nytt köksbord, blev ca 3000-3500 kr billigare och vill jag ha ett nytt köksbord sen kan jag ju köpa det då.
Det ända jag skulle vilja ha egentligen är en större soffa men de har jag inte riktigt råd med nu :( törs inte riktigt köpa en begagnad heller då vi inte vet hur Denver skulle regera om de funnits djur i hemmet innan eller så.
Han reagerade ju på madrassen vi fick med när vi köpte sängen och dom hade inga egna djur men tänkte ju inte på att fråga om släkt/vänner eller nån i familjen hade djur som brukar hälsa på.
Men efter att vi tagit bort madrassen så har han kommit 1 gång och sagt att han inte kan andas innan var de så gott som varje kväll/natt.

Men nej nu är det dags att söva kudden lite, så ha det så bra med er tills ni kikar in igen !



Mina super snygga nya klacka skor !

Planes tröjan Trinity fick !

Av Veronica helmersson - 1 januari 2016 16:12

Ja men 2015 var ett bra år för oss !
Tror om jag mins rätt att vi klarade oss från att bli inlagda på sjukhuset hela året.
Läkarbesök och akut besök på sjukhuset kommer vi nog aldrig undan med våra aktiva, barn med både astma och allergier och ett infektionskönsligt monster i familjen !
Jag fick många pusselbitar att falla på plats mycket tack vare medicinen och de fortsätter falla på plats varför många inte förstått vad jag menar och även när jag inte förstått vad andra menar !
En pusselbit jag kan små le mot idag som frustrerat mig länge är när barnens bästa farmor försökte förklara att Kevin's adhd gör att han inte kan sortera alla tankar och intryck som andra, och jag bara svarade och låtsades förstå för jag ville inte verka dum eller seg utan funderade ofta på vad hon menade istället, men nu vet jag !

Så jag kan bara seja att i helhet var 2015 ett bra år och hoppas 2016 blir minst lika bra !

Nyårsafton var iallafall super bra !
Vi firade in det nya årer med mamma, Pål och Magnus som vi gjort i flera år nu och blivit en liten tradition.
Men i år saknade vi Sarah och Julia :(
Nu ska jag ta och vara lite social med mannen ett tag :)
Kevin sitter och spelar ett av sina nya tv spel han köpte för julklapps pengarna, Trinity och Denver sitter på sitt rum och kollar på pippi långstrump:)

Bruder på nån bild från i går men risken finns att de blev liggande så då får ni helt enkelt vrida på era huvuden ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards