momster

Alla inlägg under juli 2010

Av Veronica helmersson - 26 juli 2010 07:59

Satt i bilen i morse  och skulle köra jonne, Så vi lyssnade på nyheterna på radion och de pratade om gay brölopp.

Kevin sitter tyst och lyssnar så sejer han, du vad heter han som döpte Trinity ?

Håkan svarade jag, och kevin svarar då nej men vad heter det de är han da ?

Så jag svarar att han är en präst.

Kevin funderade en liten stund och frågade sen dör han oxå, så som vi människor gör ? jag svarade ja det är klart, präster är ju människor de med.

Så satt han tyst en bra stund efter de. 


Av Veronica helmersson - 25 juli 2010 08:40

Jaha söndag igen och det roliga är snart slut.

I helgen har vi firat älsklingen som fyller 30 den sista juli.

Var vid 5 öringen och fiskade, och 11 fiskar blev det.

Var frank som tog upp de flesta av dem med sin golfboll.

Jonne fick en massa fiske grejer i födelsedags presenter, som han blev väldigt nöjd över

Men snart är det dax att käka frukost och allt, Sara och Julia har lånat husvagnen så ska väll köra hem dom i dag oxå. Inte lika kul men kul att de kom med hit och trevligt har vi ju haft det.

Tyverr tog inte jag nå bilder med våran kamera men Annica har bilder på sin vet jag, kopierar nog dom och lägger upp nån bild sen.

Men nu är det Julia som ska firas nästa lördag och Kevin lördagen efter de, och lillebror Magnus fyller 18 den 23 augusti. Så nu är det fullt upp med kalasande ett tag framöver.


Men nu ska jag klä mej och gå ut och ruska på husvagnen hehe.

puss å kram på er !

Av Veronica helmersson - 20 juli 2010 07:18

Nu händer det inte mycket på dagarna heller.

Jonne är på sin praktik/arbetsträning om dagarna och jag är hemma med barnen.

I går var vi hemma hos Sarah och julia och hade kul.

Sara bjöd på jätte god kykling sallad och så gick vi upp på stan en sväng medans jonne var hos sin jobb coach igen.

Tror Sarah är den ända som klarar av att vara inne på lindex i ludvika i 2 timmar och inte hinna kolla på allt hon vill endå. Så ska man gå på nå affärer med henne får amn räkna med att det tar minst ett par timmar per affär hehe.

Nej nu ska jag gå och leka med mina goa barn.

 

Puss å kram på er !


Av Veronica helmersson - 16 juli 2010 18:52

I går var vi på återbesöket hos öronläkaren med Trinity.

Kevin och Merlin lämnade  jag hos mormor och tog med mej farmor.

Jonne var och klippte gräsmattor nån stans i grangärde eller nyhammar.

Läkarn blev då inte populär, oj vad hon skrek. Slutade inte förens vi var halvvägs vid bilen. Tror hela falun hörde henne. Så såg de ut som vi hade misshandlat henne rejält. Farmor fick ju lov att hålla i bena och jag armarna för att hon skulle ligga still. Hon hade så mycket vax så läkarn fick sugar ur öronen på stackarn. Till slut var han klar och vad jag fattade så såg allt bra ut förutom att trummhinnorna inte röde sig som de skulle vad han såg.

Så om en månad ska vi tillbax till falun för koll igen.



Av Veronica helmersson - 13 juli 2010 13:37

Torsdag.

hemma hos min syster med familj.


               


Fredag.

Första dagen inne på High Chaparral


       


Lördag.

Andra dagen inne på Hichaparral och kampingen. 


                  


Söndag.

tredje och sista svängen in på High Chaparral denna vända. hopps på fler vändor ner i sommar.


        

Av Veronica helmersson - 13 juli 2010 06:19

Då har vi varit iväg på vår lilla mini semerter på 5 dagar.

Först åkte vi ner till min storasyster annmari och hennes familj som bor nere i småland.

Vi åkte på onsdag vid 14 tiden och var framme vid 21 tiden tror jag, så de blev en hel dag i bilen. Ludvig sov när vi kom fram så vi fick nöja oss med att prata lite med annmari och fredrik en stund innan de var läggdags. På torsdagen drog vi in till vetlanda en sväng och hämtade ut Trinitys medecin vi glömt hemma. Och efter lunchen gick vi och hämtade Ludvig som var hos sin dag mamma. och oj vad grabben växer.

Så rästen av dan lekte Kevin och ludvig med de mseta de kunde komma på.

Kevin var till och med ner i polen nån sväng. De var 25 grader i vattnet så de var ju inte kallt derekt.

Annmari och fredrik bjöd på jätte god mat, grillad fläskfile, färsk ny potatis och sallad.

På fredag morgon drar vi in till vetlanda en sväng och handlade det vi behövde innan vi skulle dra vidare till High chaparral.

Tror vi kom i väg vid 10.30 tiden denna gång och var framme vid 12,30 eller nått.

Väl framme på kampingen så käkade vi lite och gick in på området, där vi höll oss hela lördagen oxå.

På söndag var det dax att åka hem. checkar ut från kampingen kl 10.30 och parkerar i stället utanför high chaparral och går in på området en sista vända innan det är dax att åka hem.

Väl hemme hinner vi inte mer än packa in allt utom Trinitys vagn innan det bärjar regna. Men han få in den innan värsta regnet kom.

Så kom pappa Bosse  och Arne förbi och hjälpte mej ställa rätt husvagnen då jag inte kan backa med vagnen på bilen. Tack så jätte mycket för hjälpen !

Nu går jag bara och väntar och ser om vi eventuellt kan ta oss ner en sväng till till high chaparral innan de stänger för sesången.

Längtar redan tillbax men var lite synd att inte alla vänner var där som man skulle velat hunnit med att träffa.

Men de blir garanterat fler vändor om intye annat ska vi ner nästa år igen och hoppas på att kunna ses då.

Lägger in lite bilder sen när jag lagt in de på datan.

Puss å kram på er !

Av Veronica helmersson - 5 juli 2010 17:49

Jha då ahr hela helgen gått. fredag och lördag var vi upp till stan på ludvika festen.

På söndag for vi ut till gubbo. Håkan fick klippa mej igen men denna gången tog jag bort en hel del, så ny är jag kort hårig igen. Ganska skönt men ovant.

Så badade jag i polen med Trinity. Första doppet utomhus för henne. Kevin är sånn badkruka så han får man aldrig ner i nå vatten hur varmt det än är, eller jo badkaret här hemma duger väll med lite tjat.


Lägger in nån bild på bad prinsessan !


  


    

Av Veronica helmersson - 5 juli 2010 11:49

Lite fler bilder sen vi var hos Michis, och Timmy på besök.


              


      

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards