momster

Alla inlägg under juli 2012

Av Veronica helmersson - 31 juli 2012 01:32

Snart är vi äntligen klara.
Är att skura i hallen köket och vardagsrummet kvar och sen att torka fönstren i samma rum.
Sen är vi äntligen klara med allt i huset.
I morgon blir det att köra de absolut sista till sopptippen och de sista plocket ut till Gubbo.
Så kommer mina älskade stora barn hem oxå. Kevin åkte till mormor i söndags och Trinity åkte dit i dag.
Fast de har ju haft roligare med mormor än här med oss.
Innan Trinity åkte till mormor var vi upp och besökte dagis en sväng och vad kul hon tyckte det var.
Det är så synd hon inte kan gå kvar där för hon trivs värkligen, är så hon inte vill med hem när det är dax att gå.
Bara hoppas det blir lika på nästa dagis oxå. Men kommer absolut sakna detta med de underbara fröknarna.

Men nej nu ska jag lägga mej och sova igen, blev igentligen väckt för matning och byte av blöja men nu har lille mannen somnat om så då kan jag göra Dessama.
Natt natt på er alla !!!

Av Veronica helmersson - 28 juli 2012 18:57

Äntligen tror jag vi har packat klart.
Så i morgon blir det att köra iväg de sista sakera. Sen är det den där trjåkiga och jobbiga städningen kvar oxå. Vi har ju haft turen och fått endel hjälp men ändå mycket kvar känns det som.
Kevin är kvar hos farmor och Håkan så vi kunde packa de sista lite lugnare.
Trinity sover ju fortfarande lång middag så vi hinner mycket medans hon sover. Det är Denver som kan vara lite bökig och vill åka på armen/bröstet hela tiden.

Förutom att packat har vi varit in till stan på förmiddagen och köpt nya skor till mej. Inte de lättaste att hitta när man ska ha sulor i oxå men hittade ett par som sulorna satt jätte bra i och så var de jätte sköna oxå så lite tur hade man ju :) och hade oxå tur med priset då de var halva priset på dom. Så jag är super nöjd.
Så var vi en tur på loppissarna och kikade. Vi hittade en fodrad sov påse att ha ute när det börjar bli lite kallare ute till Denver. Tyvärr var den i liten stl så vi får se om han kan ha den i höst, men den är ju kalas att ha ute nu om man blir ute lite sent.
Annars hittade vi inget.

Blev en tur hem till mormor och morfar oxå. Och de är så kul nu när Denver börjat vara lite mer vaken och med. Morfar stod och prata bra mycket med han.

Men nu ska jag/vi lägga Trinity så ska vi slappa framför tv:n lite om nu Denver tillåter det utan att börja böka och gnälla.

Av Veronica helmersson - 27 juli 2012 21:16

I morse vaknade jag med huvudvärk igen så förmiddagen spenderades i sängen med Denver.
Efter lunch kom Håkan och hämtade Kevin som skulle med på midnattstrav. Och sedan kom mamma och Pål och fortsätte hjälpa oss med flytten så snart så är vi äntligen klara och har alla saker i Gubbo.
Mamma var snäll och städade ur nästan alla skåp å allt i köket men behövs städas lite mer där inne oxå.
Usch sen är det fan färdig flyttat för min del iallafall.
Fast vi får ju hoppas min lillebror Magnus kommer in på skolan han vill nu i augusti oxå. Då blir det en flytt för han oxå.

Men nu ska jag lägga mej och titta på teven och hoppas Trinity somnar snart.
Hon har lite svårt att ligga still. Är tänkt att hon ska sova på en madrass på golvet då hennes säng redan är i Gubbo som de mesta av sakerna nu.

Av Veronica helmersson - 26 juli 2012 16:27

Vi har ju våra barns super bonus farfar Håkan som varit hit och klippt våran gräsmatta så nu är det gjort oxå tusen tack för hjälpen. Tror jag har bästa svärföräldrarna.
Hoppas bara dom står ut med oss i en månad nu oxå.
Men de går nog bra, men kommer nog kännas jävligt skönt att få hämta lägenhets nyckeln sen oxå.


Nu ska jag försöka lägga ner min minsta älskling som bara ska ligga på bröstet eller armen på mig helst hela tiden.

Av Veronica helmersson - 26 juli 2012 16:06

Vilken snäll mamma jag har i bland eller oftast.
I dag skulle hon åka till mm och hämta kartonger år oss och komma hit med sen ! Så himla snällt. Och i morgon kommer dom och hjälper oss köra förhoppningsvis de sista grejerna oxå.
Visst tycker jag att hon är jobbig/dryg och är allmänt läss på henne rätt ofta oxå och vi har absolut inte samma åsikter om nånting tror jag men vid sånna här tillfällen är hon toppen.
Och hon ställer då upp när hon kan oxå så visst älskar jag min mamma även om jag inte säjer det allt för ofta.

Men nu lär jag fortsätta gå igenom dessa kläd påsar och fortsätta packa.

Av Veronica helmersson - 25 juli 2012 17:16

Det blev den begagnade babysittern och det var då inte en dag för tidigt.
Inga protester alls när jag satte ner han i den.
Sätter med en drös med bilder oxå.

Av Veronica helmersson - 25 juli 2012 15:42

Äntligen varmt och sol.
I dag har vi varit och hälsat på min morfar, mormor var till sjukhuset.
Vi tog oss en promenad ner till skön. Oj vad minnen som kom har inte varit ner där på flera år. Både Kevin och Trinity badade. Trinity ville inte ens gå upp fast hon stod och skakade.
Lyckades lura med henne till lekparken efter ett tag. Hon hade riktigt kul.
Kevin gick och fiskade efter att han badat klart. Tyvärr fick han inge fisk, inte Jonne heller.
Jag lyckades få nå bett på ena ögonblicket när jag och Trinity var i lekparken så vi gick hem.

Nu ligger Denver och Trinity och sover lite middag. Kevin är ute och hoppar.
Denver tycker inte alls om det nya vädret som kommit. Han tycker det är mest jobbigt och små gnäller.
Nu ska jag oxå passa på att vila lite.

Blev lite fler bilder på Trinity då Kevin gick iväg med Jonne.

Av Veronica helmersson - 24 juli 2012 21:07

Dagen som började så bra fortsatte inte alls lika bra. Men vi kom iväg till soptippen och fick skräpet slängt iallafall. Men när vi kom hem blev det sängen för mej då halva mitt synfält försvunnit pga ögonmigränen som sen gick över till huvud värk och vanlig migrän. Så nu är det ibumetin och Alvedon som gäller. Det blev iallafall så pass bra att jag kunde köra en vända till Gubbo nu mot kvällen oxå.

I igår började Denver göra de första ljuden oxå. Så mysigt att ligga och titta och lyssna på han. I dag har han även. Börjat le, vet inte riktigt om det är medvetet än. Men söt är han iallafall. Ska se om jag kan få in film snutten på Trinity när hon sitter bredvid han och ska ge han nappen.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards