momster

Alla inlägg under juni 2013

Av Veronica helmersson - 30 juni 2013 09:54

Nu var det ett tag sen jag skrev igen.
här det bara bra.
Det har ju varit ludvika festen här torsdag till lördag så det har blivit ett par sena kvällar men trevligt har vi haft.
Trinity som fick smak på karusell åkande i våras stor trivdes vid karusellerna.
Kevin har ju alltid tyckt om det.
Så många karuseller blev det.
Och så blev de att vi lyssnade på lite musik men de hade minskat området så mycket så vi betalade aldrig in oss.
Ungarna ville ju ändå bara vara vid karusellerna.
Det är vad vi sysslat med de senaste dagarna.

På torsdagen var det bara Denver som var med på stan.

På fredagen sov sig Trinity igenom allt på kvällen.
Men på dagen var vi och kollade på trollkarlen och åkte karusell med farmor, Johanna och Filip.

På lördagen höll sig alla barnen vakna hela kvällen.
Och vi fick sov morgon ända till 8 i morse :)

Av Veronica helmersson - 25 juni 2013 18:21

Då snurrar tänkar och fundrtingar i huvudet på mig igen.
Jag har ju minnes luckor från första vändan till Falun (akuten) med Denver.
Och i går satt jag och läste gamla blogg inlägg. Samtidigt som det var jävligt jobbigt så känns det ju skönt att se att det faktiskt gått bra. Och vi fick rätt hjälp till slut.
Men det tog tid men det har hjälpt oss otroligt mycket och vi har sluppit många resor till Falun.
Men då kommer vi till varför allt är så himla jobbigt just nu.
Tänk om Denver får andnings uppehåll när han börjat förskolan och ingen ser det. Och jag inte är där. Jag har inte ens lämnat han till mormor/farmor för några timmar.
Men samtidigt behöver han få träffa barn i samma ålder som han.
Jaja nog om det.

Annars da ?
Jag har väl fått urinvägsinflamation igen :(
Tredje gången på rad.
Jag saknar mina stora hjärtan som är hos mormor och härjar loss men kommer hem i morgon.
Lägger upp lite gamla och nya bilder på min lilla kämpe jag trodde jag skulle förlora men nu har sett att det gått bra och bara blir bättre. Men tyvärr kommer andnings uppehållen inte vara över vid 1 års ålder med tanke på hur ofta han har dom fortfarande.
Den 17 nästa många är det dags för läkar besök i Falun igen så får vi se vad dom sejer då.

Men nu ska jag vila lite.
Ha det så bra med er!

Fina Theodore. Barnens fasters katt.

Min älskade son och mitt lilla monster.

Här hade mitt lilla monster börjat piggna på sig på sjukhuset första vändan vi blev inlagda.

Av Veronica helmersson - 23 juni 2013 22:05

Så himla tyst här hemma !
Kevin och Trinity har åkt till mormor och kommer inte hem förrän på onsdag.
Denver har jobbigt med astman till och från :(
Jag har nästan fått ordning på Kevins rum i dag också. Ska bara hitta någon bra säng till han.
Jag har redan hittat säng jag vill ha till Trinity men måste spara lite pengar först.
Det är vad som händer här just nu.


Mina underbara barn !


Bild bevis varför jag inte ska låta mannen klä barnen !

Av Veronica helmersson - 22 juni 2013 21:46

Slö dag är vad det blev idag.
Vi åkte hem till mormor och morfar en sväng. Sen hem och slöade.
Jag mår inte riktigt 100 heller.
Fryser fast det inte är kallt men jag har inte feber heller. Har gjort det till och från nu i några dagar.
Kevin har fått skruva isär sin del av våningsängen i dag och i morgon får jag och Jonne skruva isär Trinitys säng.
Kevin och Trinity skulle åka till mormor på lite lov från mamma och pappa och komma hem på tisdag kväll igen.
Men vi får väl se hur det blir.

Av Veronica helmersson - 21 juni 2013 21:42

Fan hela inlägget försvann och jag orkar inte skriva om det. Men lägger upp lite bilder från en dag som började med skrik och gnäll och slutade riktigt bra!

Trevlig midsommar på er alla !

Av Veronica helmersson - 20 juni 2013 21:15

Då har denna dagen gått oxå.
Och mycket har vi fått gjort.
Först var vi på midsommar firandet på Trinitys dagis.
Men fick bara vara där ca 15 min innan Denver fick svårt att andas pga nyklippt gräs :( mitt lilla monster.
Blev att stressa därifrån och ge Denver medicin.
Så tog vi oss upp på stan och in på posten och kollade om vi kunde hämta ut vagnen som kom fram till ludvika i natt.
Men tyvärr hade de inte fått upp paketen och sett vart vi kunde hämta ut den.
Efter de åkte vi hem till min mormor och morfar och fika lite innan vi for hem igen och ge Denver medicin igen. Så kollade jag posten var paketet skulle befinna sig och då hade det anlänt till hemköp där vi får hämta ut våra paket.
Så vi lät Denver sova lite middag innan vi åkte upp och hämtade ut vagnen.
Var ingen liten kartong kan jag lova.
Så vi satte ihop den och tog os en prov promenad till affären.
På vägen dit möter vi barnens farmor som vi även möter inne på willys och som bjuder ut oss till gubbo.
Och så klart barnen vill dit och bada och Kevin träna på att skuta luft gevär.
Kevin åkte med på en gång och vi gick hem.
Jonne gick upp och inväntade en som skulle komma och köpa cykel.
Denver sov i vagnen så vi gick till lekparken så fick Trinity leka ett tag.
När de varit och hämtat cykeln åkte vi oxå ut till gubbo och hade en riktigt trevlig eftermiddag/kväll.
Och nu är det bara sova kvar så natt natt på er alla !

Kartongen vagnen kom levererad i :)

Av Veronica helmersson - 20 juni 2013 07:37

Morgon folket !

I går beställde jag nya syskon vagnen så hoppas att Trinity får plats i den.
Annars får vi skicka tillbaka den.

Natten till i dag har varit jobbig.
Denver var svullen i ansiktet i går så han fick allergi medicin men den hjälpte inte helt.
Så han var fortfarande svullen när han somnade. Och dessutom somnade han innan jag hunnit få på han larmet.
Så innan jag somnade var det många minnen som for runt i mitt huvud och många tankar.
Min största rädsla var att han skulle fått ett andnings uppehåll i sömnen och inte kommit igång själv igen och vi inte märkt nått för vi sov. Så jag har vaknat många gånger och kollat till han.
Jag hade glömt hur dåligt jag sov innan vi fick larmet. Och hur fan orkade vi med det i 3 månader innan läkarna tog oss på allvar?
Han har ju blivit blå efter vi fick larmet också men återgått till normal färg igen och kommit igång med andningen, många gånger på grund av larmet pipit och då påmint han att andas.
Vårt lilla monster, hoppas skiten växer bort snart som läkana sejer. och så han slipper larmet.
Men jag tror inte på de förens jag ser det tyvärr.
Nog om de nu, men skönt att skriva av sig lite oxå.

I dag ska vi till Trinitys dagis och fira midsommar.
Så ska hon få berätta att hon ska byta dagis som hon verkligen ser fram emot.

Nu ska jag passa på att vila lite så jag orkar med dagen.
Ha de så bra med er !

Av Veronica helmersson - 18 juni 2013 21:35

Jaha i dag har vi varit till Borlänge och nu är andra syskon vagnen oxå såld.
Tyvärr kunde vi inte ha den kvar då barnen kom för nära varandra och Trinity gärna bjöd Denver på de hon hade i händerna. Hon förstår ju inte riktigt varför han inte tål allt hon tål, hon är tål ju inte heller mjölk osv.
Men jag har hittat en vagn som passar perfekt och inte allt för dyr.
Men var tur vi åkte till Borlänge så jag kunde kolla på en vagn jag funderat på som inte alls var nå bra i verkligheten :(
Den hade varit perfekt för den gick att ha både som singel och dubbel vagn. Men alldeles för tung i framändan :(
Men de får bli en de sitta bredvid varandra men man kan justera sitt delarna var för sig och det blir som en vägg mellan barnen :)

Innan vi åkte hem hämtade vi hem barnen som varit hos farmor och sovit i husbilen.
Trinity var lagomt nöjd som hon hade planerat här hemma i går innan vi åkte.

Gamla vagnen vi sålde i dag !

Vagnen jag tänkt köpa :)

Mina fina pojkar !

Min fina tjej !

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards