momster

Alla inlägg under mars 2013

Av Veronica helmersson - 29 mars 2013 00:58

Då har barnens påsk lov börjat.

I förrgår var vi på Trinitys utvkeklingssamtal och allt var bara bra. de åkte vi (jag, Jonne och Denver) hem till mormor och morfar och hälsade på en stund :)
Efter vi hämtat Trinity på dagis tog vi en promenad upp på stan.
Denver protesterade som vanligt när han sitter i syskon vagnen, han protesterar i alla vagnar där han får åka så han ser framåt istället för att titta på mig. Så jag har börjat spana runt på en annan syskon vagn då jag märker att det är den som använts mest nu när det blir finare väder.
Men har 2 vagnar jag ska sälja sen, då han vägrar åka iallafall den ena :(


I går hände inte särskilt mycket.
Vi tog det mest lungt.

I dag har vi oxå bara slappat typ.
Vi har varit och handlat bara och fy sjutton vad folk det var på affären :(

Nu ska jag ta och försöka sova lite.
Natt natt och. Glad påsk på er !

Av Veronica helmersson - 27 mars 2013 08:08

Redan onsdag !
I går var jag och mamma till Västerås på Ikea.
Det blev nya kuddar till mig och Jonne, en skål till Trinity och lite små saker till Denver :)
Sen åkte vi och köpte en matstol till Denver jag hittat på blocket :)
Så nu sitter han fast med 5 punkts sele även vid mat bordet :)
Han är hämsk, klättrar överallt och river i det mesta. Och är inte nå rädd att slå sig.

I dag ska vi på utvecklings samtal på dagis med Trinity.
Ska bli riktigt kul då hon får mycket beröm om att hon klär på sig ytterkläderna sj osv.

Nej nu har jag ingen aning om vad jag ska skriva.
Ha det så bra med er !

Av Veronica helmersson - 24 mars 2013 18:53

I dag blev de taco med mamma, Pål och Magnus när dom kom och lämnade Kevin.
Riktigt mysigt och kul att dom stannade lite längre än bara lämnade av Kevin i dörren som de brukar bli.
Nu är det bara kvällen kvar här.
Ska snart lägga alla barn och sen ta ett varmt skönt bad tror jag :)

Nej natt natt gått folk !

Av Veronica helmersson - 24 mars 2013 10:12

Jaha då var det söndag igen.
I går var vi hemma hos min mormor och morfar hela dagen och jag försökte mig på att sy ny klädsel till vagnen.
Den blev väll sådär tycker jag nu i efterhand, men den duger och Trinity tyckte om den :)
Kevin är kvar hos mormor och usch vad tomt det blir.
Nästa gång ska Trinity få åka dit själv så Kevin får vara hemma och mysa. Men tror nästan att det är jag som ser fram emot det mest ;)
I dag har vi inget planerat direkt men jag börjar bli uttråkad.
Tyvärr lär vi försöka tvätta upp alla våra sängkläder då Trinity tyckte att vår säng funkade fint som toalett :(
Funderar på att skura golven i dag men vi får se.
De är iallafall dammsugna :)

Men nu blir det slappa på soffan ett tag medans Denver sover middag :)
Ha det så bra med er !

Av Veronica helmersson - 23 mars 2013 06:20

God morgon !
Då var man vaken igen, vaknade 05:30. Ingen sovmorgon här inte.
Trinity vaknade vid 05:45 av att jag inte låg still längre (hon låg på min arm och sov). Nu har hon hittat godis skålen så det blev en riktigt nyttig frukost idag, eller inte :)
Det är riktigt tomt här hemma nu när Kevin är hos mormor.
Men nu ska jag ta och gosa lite med Trinity innan Denver och Jonne vaknar och vi ska upp och äta frukost.

Av Veronica helmersson - 22 mars 2013 20:56

Tänk vad mammor kan vara bra att ha ibland.
Vid dessa tillfällen är jag glad att jag har en mamma som tycker om mina barn och ställer upp även för dom.
Kevins klass har haft disco i dag för lågstadiet och jag hatar veklingen sånt. Mycket folk och vet inte riktigt vad jag ska göra. Så min underbara mamma ställde upp och var med Kevin i dag i stället vilket jag verkligen uppskattar.
Efteråt så åkte Kevin med mormor hem och får lite egen tid där.
Trinity somnade vid 19 tiden i dag igen så nu ska vi bara lyckas att få Denver att somna oxå, vilket inte verkar bli det lättaste :(
Sen ska jag sova och hoppas på att jag inte vaknar tok tidigt i morgon bitti.

Men men de jag egentligen ville få ur mig var att var rädd om era nära och kära det kommer en dag då de inte finns mer.
Och tusen Tack mamma !

Av Veronica helmersson - 22 mars 2013 06:59

Äntligen fredag !
Men veckorna går grymt fort fram !
Nu var det nån dag sedan jag skrev igen.
I onsdags var vi till Borlänge jag, Jonne och Denver, mamma kom hit och passade Trinity och Kevin var i skolan.
Åkte dit för att köpa en lek/lära gå hjälm till Denver då han ramlar och slår i huvudet hela tiden.
Och som vanligt när man väl kommer hem är det ju inte bara det man skulle handla man kommer hem med ;)
Det blev nya laddare till Kevin och Jonnes telefoner och ett skal till min telefon, en flaska till Denver och en födelsedags present till Logan :)

I går var en lugn dag.
Jag vaknade vid 2 och kl 4 hade jag tröttnat på att vara klar vaken själv så då väckte jag Jonne :)
Trinity sov till halv 5 och 5 vaknade Kevin, Denver vaknade och vi la han i sin säng i hans lek hörna sen sov han ända till halv 8 tror jag.
Vi var och handlade lite så nu är ena frysen och kylen fulla igen :)
På kvällen var ungarna trötta och ville lägga sig tidigt så kl 19 sov Kevin och Trinity. Denver somnade 19:30.
Så det blev en riktigt lugn kväll för mig och Jonne som oxå la oss tidigt.

I dag ska jag och hämta Johanna, lovar jag har en glad dotter som varit på dagis de sista gångerna vi träffats.
I kväll ska Kevins klass ha disco oxå.
Så i dag har vi lite att göra iallafall :)

Av Veronica helmersson - 20 mars 2013 08:14

Hejsan hoppsan !
I dag är barnen bättre i sina förkylningar.
Denver vaknade på jätte mysigt humör och var bara glad och gosig.
Men självklart får det inte vara bra här.
Nu efter frukosten har Denver reagerat på nånting och fått massa exem på magen. Vi misstänker att det troligtvis var Jonnes smälta ost som han reagerade på, men vi vet inte riktigt.
Men nu ska vi mysa lite.
Ha de så bra med er !!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards