momster

Alla inlägg den 23 juli 2012

Av Veronica helmersson - 23 juli 2012 20:50

I dag har vi varit in på stan var meningen att vi skulle fixa några ärenden.
Vi stressade iväg för att vi skulle hinna in innan kl 15 då jag trodde försäkringskassan stänger då så struntade vi i att packa in kartonger i bilen då vi skulle hämta nya.
När vi väl kommer in till stan är försäkringskassan stängd pga sjukdom och jag som hade/har papper jag behöver hjälp med och ska vara inne i morgon men bara gilla läget :(
Efter de tar vi oss upp på leksaks affären och kikar lite.
Går sen ner till smyck affären där de tar hål i öronen och då tar de inte hål på barn under 3 år.
De hade satt den åldern för att de skulle veta vad det innebar att ta hål i öronen och kunna sköta rengöringen själva, jag skulle då inte lita på att min 3 åring klarat sköta rengöring själv osv. Så vi gick vidare till zynk och kollade om de var öppet och vad de hade för regler. Där var de absolut Inge problem att låta Trinity ta hål.
Så hon fick välja färg på örhängena helt själv. Det fanns jätte många färgglada och fina färger men hon vill ha svarta så svarta blev det. Hon fick sitta i Jonnes knä när hon sköt hål.
Hon som tog hålen tog i båda öronen samtidigt. Trinity var jätte duktig och visst blev hon lite ledsen och säjer lite gulligt men det gjorde ju ont. Men de gick över när vi sejer att vi ska gå och köpa glass för att fördriva tiden. Jag skulle åka och köpa ett baby gym av en efter kl 17 och nu var kl bara runt 16 tiden. Vi köpte glass åkte till MM som skulle lagt undan banan kartonger åt oss, men de sket sig det med de fanns inga kartonger :(
Så vi tänker att då åker vi och besöker Johanna som hade skickat meddelande att hon åkt till Gubbo. Självklart hade jag missat de meddelandet. Men vi åkte ut till Gubbo vi oxå en snabbis och hälsade på.
Annica och Håkan hade köpt jätte fina tröjor till ungarna. Och Trinity fick en egen bebis med lite tillbehör så hon har haft en riktigt lyckad dag i dag.
Denver fick en snutte oxå.
Sen var det bara att åka och köpa baby gymet, så nu ska jag bara bestämma mig hur jag ska göra med babysittern. Har en jag känner som säljer sin. Så vet inte riktigt om jag ska/vill köpa hennes eller om jag ska köpa en ny. De nya jag har kollat på håller längre i åldern och går att anv upp till 3-4 års ålder vilket betyder att de inte går sönder om Trinity skulle råka sätta sig i den medans den andra bara håller upp till 9 kg.
Vi får se hur det blir men nu ska jag ta och lägga mig och mysa lite.

Ha de så bra med er !

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards