momster

Alla inlägg den 16 juli 2012

Av Veronica helmersson - 16 juli 2012 22:28

I morse efter mitt inlägg när jag skulle byta blöja hade Denver tappat sin navelsträngs stump den låg löst på magen. Vi var ju till Bvc i dag oxå, hela 5 gram hade han gått upp och inte växt nått. Men de var ingen fara eftersom han äter, bajsar och kissar och var jätte fin i huden. Så kunde det bero på att sist han vägdes åt han precis innan och nu hade han ätit för lite mer än 1 timme sedan. Mjölk vet jag att jag har då jag testat pumpa mellan amningarna och fått ut 100 ml ur ena bröstet och det skulle gått och väl vara tillräckligt. Så nu väger han 3885 gram och är fortfarande 54 cm lång. Efter vi vart på Bvc for vi in på stan och mötte upp mamma som kom med Kevin och Trinity. Innan vi mötte upp dom var Jonne in på skatteverket och hämtade en ny lapp till att anmäla Denvers namn, nu är den rätt ifylld och väntar bara på att bli postad :) Sen gick vi och köpte nya pumpen så nu kan jag pumpa ur mjölk och frysa in oxå. Vi passade på att gå in på leksaks affären och kika lite, jag tänkte Denver skulle få nån kul leksak till vagnen och bilstolen att titta på. Men som vanligt hittar man absolut ingenting här i ludvika. Innan vi for hem beställde vi tid tills på onsdag att ta bb kortet till tidningen. Sen var de bara hem och vila. Så kom Tony med tjejen och Felix. Trinity blev stört kär i Felix och sprang efter han vart han än gick. Stackars grabb, kan inte ha varit lätt. Men nu lär jag ta och försöka sova som resterande av familjemedlemarna gör. Så natt natt på er så får vi se när jag skriver nått här igen.

Av Veronica helmersson - 16 juli 2012 05:18

Jaha nu har jag inte skrivit på ett par dagar. I onsdags kväll fick jag feber så på torsdagen efter att vi varit på Bvc med lillemannen som då vägde 3880 gram och var 54 cm lång. Jag fick iallafall åka till Falun och de tog prover men hittade inte vart febern kommer ifrån, men misstänker mjölkstockning. Helgen var lugn vi hälsade på Anna med fam på fredagen. På lördagen hälsade vi på min mormor och morfar som Trinity bett om sen var vi och kollade forsen som forsade på rätt bra vilket Trinity tyckte var jätte intressant medans Kevin tyckte de var lite otäckt. Jag och Denver stod kvar uppe på bron och kollade. Vi kollade loppissen vid gammelgården och sen var det dax att åka och fira Julia. Jag hade fortfarande feber som kommer och går men alla som känner mej vet att jag har jätte svårt att ta det lugnt även om jag nu ligger i 40 graders feber. Men söndagen kände jag att den behövde spenderas i sängen så det blev inte mycket gjort alls i går. Min mamma kom och hämtade två dockvagnar som hon skullar hand om åt oss tills vi flyttat färdigt. Trinity var snabb med att hon skulle med mormor hem och de fick hon väll då jag ändå ligger i feber, och Kevin var inte sen med att han oxå ville med till mormor. Spelade ingen roll att vi skulle äta pizza hemma barnen ville ändå med mormor. Sagt och gjort så åkte de med mormor och Magnus hem. Så det blev så där jobbigt lungt men ändå lite skönt här hemma i går. I dag är det dax för Bvc igen och nu hoppas vi Denver gått upp lite bättre i vikt än enbart 35 gram som de var sist. Han har iallafall börjat äta både längre och oftare nu vilket är kalas bra, men vore glad om han nöjt sig med var tredje timme på nätterna oxå men då ska han ha krubb varranan timme. Efter de blir de en tur upp på stan och köpa ny bröst pump då hälften av delarna till den jag har ligger i nån av alla kartonger i Gubbo. Så lär jag hämta nytt papper på namnanmälan till Denver då de jag fått blev så kladdiga och jag skrev på fel ställe så bättre med ett nytt så de syns vad det står. Grabben blir iallafall att heta Denver Emil Alvar Tord Helmersson. Emil hette min mormors farbror eller nått Alvar hette Jonnes pappas morfar och min morfar heter det, Tord heter Jonnes farfar. Så det blev 2 namn från vadera sida :) Men nu ska jag ta och vila och gosa med min lilleman som ligger och snosar bredvid mej. Jag är så himla nöjd med den familjen jag jag har skulle inte byta för nått annat. Förstår mej inte på personer som bara klagar på sina liv, gör något åt saken eller gilla läget sejer jag bara ! Det är bara en själv som kan styra hur ens liv ska se ut. Man har alltid ett val. Puss å kram på er alla.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards