momster

Alla inlägg under juni 2010

Av Veronica helmersson - 3 juni 2010 09:35

I dag var morgonen som vanligt igen. Kevin hade svårt att komma i ordning.

Men han hann till skolan i tid iallafall.

Så jag åkte hem och la mej och kolla lite på tv, så plötsligt ringer kevins  fröken. Sälvklart blir jag fundersam och undrar vad ungen hittat på, eller om han dragit från skolgården. Men de hade han inte utan han mådde illa och trodde han skulle spy, så jag fick åka och hämta han. Nu ligger han på sitt rum och vilar.

Jag tror då inte det är magsjuka utan medecinerna han äter mot sin ADHD som gör att han mår illa då hans lilla mage lär vara helt tom.

Han vägrade lixom äta i går kväll, vi hade grillat jätte gått kött (Flintastek). Normalt skär vi bort fettet innan vi steker eller grillar köttet emn lät det vara i går, och då gick det absolut inte att äta. Och äter man inte maten vi lagar blir man utan, jag gör då ingen extra mat för att han ska klaga lite på nått han annars brukar äta. Det är skillnad om vi äter nått vi vet han inte äter.

Och nu vägrar han äta för han är ju magsjuk säjer han, men han fick några majsbågar. Får se om han äter dom, hur han nu kan tycka dom var goda. De smakade ju ingenting om dom.


Ja måste ju berätta om i går oxå.

Vi var till marnäs skolan och kollade på cabare (hur det nu stavas).

Det var jonnes lillasyster Carolina och hennes klass. Hon går i förskoleklassen.

De var så duktiga alla barna.

Carolina och några fler barn var fjärillar.

Efter de gick vi hem till Åsa, Carolina och Danjel och fikade lite och Trinity fick mat innan vi for hem.


Nej nu ska jag ta hand om gnälliga ungar. Trinity har ju kommit på att man får uppmärksamhet om man gnäller lite extra, skit kul. Eller inte.

Men men ha en toppen bra dag i solan allesammans.

Puss och kram på er !

Av Veronica helmersson - 1 juni 2010 19:49

I dag har varit en toppen dag.

Vi gick och hämtade kevin på skolan i dag, och han var på toppen humör han med.

Min mormor, morfar och mamma har varit hit en sväng.

Mamma lämnade sin bil vi får låna då mormor sålt den vi lånar i vanliga fall.

Nån timme senare kom min pappa bosse med hår trimmen, underligt nog ville kevin raka av sig håret av nån anledning. Så nu är han korthårig igen.

Nu har han lagt sig för natten, utan tjat tillockmed. Han han blivit så duktig och börjat lyssna så bra de senaste dagarna att man knappt känner igen han.

Men nu blir det nån film med karn, och sängen. Antar att det blir att vara uppe i natt då Trinity oxå sover redan nu.

Men lägger in lite bilder jag tagit, så får ni ha de så bra.


puss och kram på er !     

Av Veronica helmersson - 1 juni 2010 07:26

Vad skönt det är när grabben går upp och är klar innan vi måste åka till skolan. Men nedräkningen mot sommarlovet har börjat, 8 dagar kvar tror jag han sa i går. Och Trinity har sovit hela natten, bara behövt ge na nappen nån gång. Så hon har somnat vid 8-9 på kvällen och sovit till mellan 6 och 8 på morgonen 2 nätter nu,så kan absolut inte klaga.

Nej nu blir det att klä sig och strax köra kevin till skolan.


puss och kram på er !

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards