momster

Alla inlägg under december 2014

Av Veronica helmersson - 4 december 2014 14:55

Jaha vad ska man skriva här då ?
Denver ät fortfarande förkyld men har varit lite piggare idag men sover fortfarande väldigt mycket.
Trinity blev oxå hemma från dagis idag men hon är fortfarande frisk men jag har lyckats få ögoninflammation så hon fick vara hemma.
Kevin är i skolan men borde komma hem vilken minut som helst och Jonne är på jobbet så allt är som vanligt.
Nu har jag tagit min lunch medicin i några dagar och den funkar fint men går ut på eftermiddagen men de är iallafall bättre än innan.
Nu ska jag mysa med mina barn.

Av Veronica helmersson - 2 december 2014 15:41

Jaha i dag började vi dagen med att jag hade tid till sköterskan på psykiatrin, jag skulle böra ta en tablett mitt på dagen nu oxå så medicinen håller i sig hela dagen. Efter de var de bara gå vidare med Kevin till Tandläkaren, tanden som ska komma ner kommer inte riktigt få plats men inget som går att göra något åt så han ska tillbaka om ett halvår igen och se hur de ser ut.
När vi var klara där körde jag Kevin till skolan och Jonne till jobbet som hade haft hand om Denver som fortfarande är förkyld och skulle inte orka vara på dagis.
Sen pratade jag med vårdcentralen som tyckte jag skulle prata med barnmottagningen i Falun.
Ringde dit och de skulle ringa upp mig i morgon bitti kl 10:00 så jag hämtade Trinity en halvtimme tidigare och åkte till jour mottagningen med han.
Läkaren frågade om Denver var frisk i övrigt och jag svarar, ja förutom astman, allergierna och andningsuppehållen.
Läkaren frågade då om han snarkar och ja de gör han ju svarade jag.
Då undrade hon om någon kollat hans halsmandlar och ja han sövdes ju och de kollade noga när han var mellan 3-6 månader och då sa de bara att han var extremt trång i näsan med halsmandlarna var små.
Ok svarade hon och kollade i halsen och sejer att de är inte infekterade men de är stora, så kollade hon öronen och de såg också bra ut.
Men om jag förstod henne rätt var de för att halsmandlarna var för stora som förkylningen bara går runt på Denver.
Så nu är remiss skickad till öron näsa hals så de får göra en ordentlig undersökning igen för mycket kan ha hänt sen han bar liten.
Men är ju inte direkt förvånad då både jag, Kevin och Trinity har opererat bort dom.
På eftermiddagen har vi bara slappat och kommer fortsätta med det resten av dagen :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards