momster

Alla inlägg den 13 december 2014

Av Veronica helmersson - 13 december 2014 17:43

Ja men då var de 13 december i dag då och lucia.
Kan börja med att skriva/bberätta om går dagen.
Den började inte alls bra då mannen blev inringd på extra jobb och jag hade tänkt mig en slö morgon då barnen gått mig på nerverna och inte alls lyssnat på hela eftermiddagen och kvällen i förrgår.
Men jag körde iallafall Jonne till jobbet och åker sedan hem till min mamma och på vägen dig så börjar bilen lukta typ bränt gummi så ringer Jonnes jobb men han hade inte kommit in från omklädningsrummet än så ber om att han ska ringa upp mig så fort han kommer och får då till svar att nu får jag fan ta och lugna ner mig.
Jonne ringde iallafall efter ca 5 min och sejer åt mig att låna mammas bil när jag ska hem.
Vilket jag gjorde.
Vi åkte hem och barnen hann äta lagom till Kevin slutade skolan.
Sen var de dag för oss att gå till Denvers dagis på lucia, Denver ville inte vara med utan satt i mitt knä hela tiden.
Han började hosta och vilket jag trodde han truga fram hosta.
Efter de gick vi vidare till Trinitys avdelningen och kollade hennes lucia.
Denver satt hela tiden i mitt knä hosta lite då och då och efter halva tiden började han tjata om att gå hem.
När Trinity sjungit klart gick vi hem och hämtade bilen, Denver somnade i vagnen på vägen hem så han fick fortsätta sova.
Så avslutade vi lussefirandet på McDonalds.
Innan vi åkte hem hämtade vi ut ett paket på hemköp och var in på hemmakväll och köpte lite fredagsmys.
När jag ska lyfta in Denver i bilen så började han hosta igen och nu hördes de tydligt att de inte var trug hosta utan astman som besvärade min älskade bebis.
Var bara hem och ge han medicin, sysselsatte Trinity med att bygga sina godis halsband och armband, Kevin satt och kollade på film med mig och Denver.
Sen var de bara att lägga Trinity och sova, Denver kunde man ju glömma att han skulle somna på ett tag då han dels sovit middag på tok för sent och fått astma medicin.

Nu till i dag.
Trinity var in och väckte oss men fick henne att lägga sig en stund igen men upptäckte att Denvers blöja skulle börja läcka om han kissade mycket mer så bytte blöjan i hopp om att han inte skulle vakna vilket han givetvis gjorde.
Fast han kröp upp i soffan och kollade lite på via play.
Sen var de bara ära frukost och åka hem till mamma och byta bil då vi kommit fram till att vi testar köra vår bil hem och hoppas att det bara var något tillfälligt som blivit att lukta igår.
Vi blev kvar hos mamma i några timmar och gjorde ingenting.
Kevin hade pratat med mormor tidigare i telefonen och kommit överens om att han skulle stanna där och kommer hem på måndag igen.
Innan vi åkte hem var vi förbi vid min mormor och morfar och lämnade några mynt.
Sen hämtade vi upp Martin och åkte och köpte pizza som vi tog med hem och käkade.
Och i dag började jag även med eftermiddags medicinen igen så nu håller vi tummarna att det funkar.
Nu sitter jag iallafall i soffan och ska eventuellt gå och handla.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards