momster

Alla inlägg den 10 december 2014

Av Veronica helmersson - 10 december 2014 09:39

Jaha i går blev de vist inget inlägg.
Tror det var första gången jag inte var med och lämnade Trinity på dagis i går men samtidigt skönt.
Jag var till sköterskan som ställer in min medicin och vi kom fram till att jag ska testa ta en på eftermiddagen igen i helgen när jag inte är själv med barnen så kanske jag inte är lika orolig och då funkar medicinen bättre.
Efter det var det hem och göra sig klar för att åka med Denver till öron näsa hals i falun för bedömning om han ska opereras.
Vi fick berätta lite om Denvers besvär och fick även svar på varför han fortfarande dräglar så mycket.
Tydligen berodde det på att han andas med munnen.
Hans halsmandlar och körteln bakom näsan var inte så stora i sig att de skulle godkänt en operation men läkaren gick och pratade med överläkaren och kom tillbaka och sa att de tyckte ändå att han skulle opereras då hans besvär (andningsuppehållen, att han snarkar, infektions känslig och dräglar) kunde underlättas men var inga garantier.
Så nu väntar vi bara på en tid men tar troligtvis ca 3 månader.

Nu till i dag.
Jag älskar verkligen mina barn och de små har såna idér och tankar just nu.
När vi var på väg till dagis med Trinity i dag sejer hon att efter dagis vill hon åka till moster, jag frågar vilken moster och hon svarar hon som bort långt bort från oss.
Jag frågade då om de var Annmarie hon menade. (Hon bor ca 30 mil ifrån oss)
Och det var det så klart så jag svarade att dom kanske kommer hit i Jul.
När hon var lämnad och vi var hemma igen så gör jag iordning min frukost och medan jag äter den kommer Denver och sejer att han vill ha pizza som han aldrig ätit då han inte tål.
Jag frågade han om vi hade någon pizza hemma och får ett solklart JA till svar.
Jag vet ju om att vi inte har någon pizza så sa åt han att han att hämta pizzan och han går då och hämtar en chips påse och sejer glatt pizza, jag äta den !
Kan ju inte annat än att låta han få ta några chips, eller pizza som han sejer.
Mins när jag var liten och inte tålde banan så sa jag att korv var banan och en gång så sa jag till min mormor att jag ville ha banan men menade korv och hon gav mig en banan då hon inte alls förstod vad jag menade så hoppas bara dagis har koll på Denvers allergier nu.
Men de brukar alltid fråga innan de ger han något som inte står med på hans lista.
Nu ska jag ta och gosa lite med mitt lilla monster Denver, var bara tvungen att dela med mig av min underbara morgon och hoppas på en lika underbar dag för i dag känns det som att inget kan gå fel !

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards