momster

Alla inlägg den 6 juni 2013

Av Veronica helmersson - 6 juni 2013 19:40

Varför blir bilderna att ligga ner för?
De är ju som de ska när man kollar när man lägger upp dom här i appen.
Jaja jag testar med en bild till som jag tagit med mobilen på tvären. Men det har ju inte spelat någon roll innan!

Av Veronica helmersson - 6 juni 2013 19:35

Blev en hel del i dag oxå.
Vi började dagen med att åka till min mormor och morfar.
Jonne och Kevin röjde undan lite gräs och krattade gården lite.
Jag fixade i ordning skötväskorna.
Mormor lekt med Denver och Trinity medan hon fixade maten :)
Så vi åt lite och fixad lite till innan vi for upp på stan och kollade in alla aktiviteter.
Denver höll på att glida ur vagnen på stan så jag ringde Millan innan vi åkte hem och fråga om hon hade deras syskon vagn kvar de skulle sälja. Och vi hade tur att de hade dom. Så vi for och kollade på den och den var helt ok. Så vi köpte den, nu hoppas vi bara på att ungarna kan hålla sams i vagnen.
Känns iallafall säkrare när det finns ett band vid grenen. Efter att vi kilkat på vagnen, Trinity hunnit kissa ner sig och vi tjålat skit i sådär ca 2-2,5 timme så åkte vi och handlade mat och nu sitter vi och kollar på lite film innan det är läggdags för oss också. Trinity och Denver har redan däckat i sina sängar.

Av Veronica helmersson - 6 juni 2013 07:12

Hej hopp!
Gårdagen blev sen rätt lyckad dag trots att jag inte fick promenaden jag ville ha.
Vi började dagen med arbetsförmedlingen som planerat men tog bilen dit då vi inte visste hur de hade öppet med tanke på att det är röd dag i dag.
Jag och små barnen sitter i bilen och väntar på Jonne.
Som vanligt kommer Trinity på att hon är kissnödig så bara knäppa lös barnen och gå in, självklart ska Denver bajsa då å så var bara byta blöjan samtidigt som givetvis hade läckt ner kläderna när jag dessutom tagit skötväskan utan extra kläder med mig.
Efter de så skulle vi till min mormor och morfar och hämta extra vagnen vi lämnat där. Men vi gjorde så att Denver fick åka dit i blöja.
Så innan vi åkte vidare så gick vi in på loppisen i marnäs och köpte lite shorts till Denver som bara hade 2 par innan.
Sen vidare till dagis där en tjej skulle komma och kolla på extra vagnen.
Och hon ville ha den så nu har den fått ett nytt hem där den kanske inte bara blir stående ;)
Sen var det bara tillbaka upp på stan och göra klart resten av ärendena.
Så nu har Denver mat/ersättning hemma ett tag till och Jonne fick sin medicin.
Sen var det bara att stressa hem till Kevin kom hem från skolan.
Då for vi och köpte glass innan vi drog vidare till Söderbärke och hälsade på lite.
Där ungarna fick glass igen ;)
Sen åkte vi vidare till vad och hälsade på Johan, Oscar och Filip.
Och jag kan bara seja att Trinity är ingen skogs människa, hon gnällde, skrek och grinade konstant de ca 3 timmarna vi var där. Hon var livrädd för myggen och flugorna och ja det mesta.
Men efter besöket där var det bara hem och sova.
Vi tog varsin korv på macken på vägen hem så åt ungarna nån macka innan de somnade.
Nu sover hela familjen utom jag.
Men jag ska lägga mig och iallafall vila lite innan dagen drar igång igen.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards