momster

Alla inlägg under april 2012

Av Veronica helmersson - 3 april 2012 07:42

I går var de full rulle hela dagen och ingen astma medicin skulle jag ta heller. Efter att vi skickat Kevin till skolan var de bara att dra in till Smedjebacken med urin odling till Mvc. Hem och lägga sig igen då jag redan fått jätte svårt att andas. När Kevin kom hem var de bara åka in till tandläkaren i Ludvika. Bev röntgen av tänderna och han hade alla tänder men de verkar inte vilja komma upp. Tandläkaren skulle höra av sig om han ville kolla lite mer på Kevin annars skulle vi få hem en tid om ett år igen. Efter tandläkaren så var de bara att åka vidare till astma sköterskan med mig. Hon blev lite fundersam då hon tyckte mina värden var dåliga så jag fick en tid till läkaren på en gång. Läkaren satt och kolla på skärmen där mina spiromitri mätningar fanns så sejer han att han aldrig sett så dåliga värden i Smedjebacken. Jag har ju slutat med min långtidsverkande medicin då jag haft hög dos och mått illa av den men värdena var dåliga långt innan det oxå tyckte han. Han frågade oxå om jag nån gång varit till medicin läkare i Falun, vilket jag aldrig varit. Så kollar han lite mer på mina mätningar och kommer fram till att jag ska ta kortison tabletter i 2 veckor och så skulle jag börja med min långtidsverkande igen och hoppas att de blir bättre. Kortison tabletterna funkade iallafall kalas bra och jag vaknade utan astma besvär och hade tydligen inte haft nå problem med andningen i går kväll och i natt heller enligt mannen. Men nu ska jag gosa lite med dottern innan hon ska till dagis :)

Av Veronica helmersson - 1 april 2012 12:47

Morgon, eller middag på er alla. Ingen trevlig morgon direkt vaknade med ögon migrän som sedan gick över till huvud värk. Beror nog troligtvis på att jag bara lyckades sova 1,5-2 timmar i natt. Hatat mitt grubblande och mina gravid hormoner. Men i dag är allt mycket bättre igen, ja förutom huvudvärken men har ju fått sova under förmiddagen i stället :) älskar värkligen min man som fixar och donar. Jag/vi har precis ätit lunch som han fixat och sen har han dammsugit nu på förmiddagen. Men nu ska jag ta och vila mig lite bredvid min prinsessa som däckade bredvid mig innan maten. Så får vi se vad som händer i eftermiddag om nu huvudvärken vill släppa.

Av Veronica helmersson - 1 april 2012 03:08

Jaha vilken bra natt detta blev då eller inte. Vaknade vid 12 tiden och kan absolut inte somna om så har jag värsta sura uppstötningarna på det. Jaja i går eller vad man ska seja var vi till mormor och morfar en sväng igen. Kevin bytte ju däck på deras ena bil i fredags och tänkte ta den andra i dag men de blåste för mycket och var för kallt i dag så blev bara fika och låna en såg. Hmm vad ska man skriva nu da ? Har så j*a tråkigt, ligger bara och grubblar även om jag vet att jag inte borde de. Blir ju knappast nå bättre, och så har jag fått sånna gravid hormoner denna graviditet som bara gör saken värre. Men får se de som så att allt blir bra i slutändan och allt löser sig alltid. Men nu ska jag ta och försöka sova igen. Resten av familjen sover ju tillochmed den lille i magen. Natt natt på er !

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards