momster

Alla inlägg den 3 april 2012

Av Veronica helmersson - 3 april 2012 22:34

I dag har jag haft en toppen dag. Jag tog mina 4 kortison tabletter i morse och min långtidsvärkande och sen lämnade vi Trinity på dagis. Kevin hade redan dragit till skolan. Sen blev de lite slapp i sängen som vanligt innan dagen rullade igång med lite frukost och så. Efter att Kevin kommit hem så var det bara att hämta Trinity på dagis. Efter de for vi och kolla på inlines åt Kevin, han fick låna 200 kr av oss så han kunde köpa sig ett par. Sen blev det att åka och kolla på baby skydd till Denver. Det blev ett svart akta graco, samma stol som vi hade till Trinity så vi vet att dom är kalas bra. Och hela dagen har flutit på hur bra som helst och jag har inte behövt anv min snabbvärkande medicin alls i dag. Känns lite konstigt och jag har varit på väg att ta den av rena vanan men har kommit på mig själv att jag faktiskt inte behövt den just då. Helt underbart. Men nu är det dax att lägga sig, skulle ha sovit för länge sen.

Av Veronica helmersson - 3 april 2012 07:42

I går var de full rulle hela dagen och ingen astma medicin skulle jag ta heller. Efter att vi skickat Kevin till skolan var de bara att dra in till Smedjebacken med urin odling till Mvc. Hem och lägga sig igen då jag redan fått jätte svårt att andas. När Kevin kom hem var de bara åka in till tandläkaren i Ludvika. Bev röntgen av tänderna och han hade alla tänder men de verkar inte vilja komma upp. Tandläkaren skulle höra av sig om han ville kolla lite mer på Kevin annars skulle vi få hem en tid om ett år igen. Efter tandläkaren så var de bara att åka vidare till astma sköterskan med mig. Hon blev lite fundersam då hon tyckte mina värden var dåliga så jag fick en tid till läkaren på en gång. Läkaren satt och kolla på skärmen där mina spiromitri mätningar fanns så sejer han att han aldrig sett så dåliga värden i Smedjebacken. Jag har ju slutat med min långtidsverkande medicin då jag haft hög dos och mått illa av den men värdena var dåliga långt innan det oxå tyckte han. Han frågade oxå om jag nån gång varit till medicin läkare i Falun, vilket jag aldrig varit. Så kollar han lite mer på mina mätningar och kommer fram till att jag ska ta kortison tabletter i 2 veckor och så skulle jag börja med min långtidsverkande igen och hoppas att de blir bättre. Kortison tabletterna funkade iallafall kalas bra och jag vaknade utan astma besvär och hade tydligen inte haft nå problem med andningen i går kväll och i natt heller enligt mannen. Men nu ska jag gosa lite med dottern innan hon ska till dagis :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards