momster

Alla inlägg den 25 december 2011

Av Veronica helmersson - 25 december 2011 21:24

Då har vi vart och firat julafton 2 dagar på rad. I går var vi i sörvik hos min släkt och firade jul. Mormor hade köpt färdig skinka för första gången. Och den färdig griljerade är de oftast ägg på vilket hon missat totalt. Men de gjorde inte mej så mycket jag åt de vanliga potatis köttbullar och sås :) Efter att vi ätit, kollat Kalle och fikat kom den efterlängtade tomten. Han hade med sig hur mycket paket som helst.Kevin fick pengar, radiostyrd helekopter, några böcker, beyblade, stjärtlapp och vatten pistol. Trinity Fick pengar, en docka, bilstol och tillbehör till dockan, en ryggsäck, tröja, mm. I dag var det jul i gubbo. Där kunde jag smaka på skinkan och Johanna hade gjort jätte god potatisgratäng till mej och Trinity. Håkan hade även köpt fel när han skulle köpa stenbitsrom och köpt tång caviar så den tålde jag och Trinity. Trinity tyckte de där små svarta prickarna var jätte goda så de gjorde Håkan bra :) Efter vi ätit kom tomten till farmor och farfar Håkan oxå. Trinity tyckte hon skulle ha alla paket. Vår lilla skrutta. Kevin fick en påse dumble som de hade blivit nå fel i tillverkningen för de fanns även pengar i påsen av farmor och Håkan och av Johan fick han en trolleri låda som var mycket kul och en jätte cool klocka av faster Johanna. Trinity fick en nalle fotölj som hundarna tycker minst lika mycket om och en bok av farfar Håkan och farmor. Av faster Nanna fick hon täcke och kudde och av Johan djur bitar man satte ihopp så lät dom. Kevin har redan hunnit handla upp sina pengar och lite till i dag oxå. Han köpte sig ett 3ds så han är super nöjd. Blev en snabb tur hem till mormor och Magnus och låna några spel oxå. Så vi hade en grabb som inte riktigt ville lägga sig i kväll men nu ligger alla. Ska man bara försöka få Trinity att somna som har sovit middag i bilen mellan halv 6 och halv 7 nu på kvällen. I morgon blir det att försöka stor städa så de är gjort till på tisdag då Trinity ska in på operation. Kevin ska troligtvis vara med mormor, Magnus och Pål. Men de brukar inte vara nå större problem. Merlin ska få vara i gubbo med farmor och farfar och eftersom farmor jobbat natt då så får han ligga med henne under täcket i sängen. Och de är ju bara hans favorit ställe så han går det inte heller nån nöd på. Jonne får klara sig själv. Han får ta bussen eller tåget hem från sjukhuset på tisdags kväll då bara en får stanna och han har ju lite problem med blöjbyten och sånt eftersom han har tummen och hela höger handen i gips. Men ändå skönt för mej att slippa sitta själv på sjukhuset hela dagen. Men nu ska jag ta min fragmin spruta och sedan försöka sova lite. Natt natt med er alla.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards