momster

Alla inlägg den 12 mars 2016

Av Veronica helmersson - 12 mars 2016 19:35

Idag har vi varit på dop, jag och barnen och Jonne har jobbat.
Så avslutade vi dagen med pizza och kebabrulle.

Annas har veckan varje full med läkarbesök och annat.

Jag har varit till sköterskan och kollat puls och blodtryck.
Pulsen var lite hög och blodtrycket var övertryck var väldigt lågt som vanligt så inget konstigt med det.
Är ju även sköterskan som sköter kontakten med läkaren angående min medicinering.
Så nu när jag trodde jag skulle få höja så gick inte läkaren med på styrkan som han själv tänkte skriva ut från början men fick iallafall en tillläggsdos jag kan ta till lunch.
Men känns lite underligt att sonen som är både kortare och väger mindre än mig får ha en högre dos/styrka än mig.
Men får bara ta upp det med läkaren på nästa läkarbesök jag tror blir om ca 6 månader.
Medicinen funkar iallafall mycket bättre nu än med concerta som jag hade innan, nu håller effekten i sig i ca 6 timmar istället för bara ca 2 timmar.
Men det kanske jag redan har hunnit skriva, hur som helst känns det helt underbart.

Jag har även tagit bort stygnen och lyckats torka mig så jag tror jag spräckte ärret lite eller om de bara var en sår skorv som lossnade och blev att se mer rött ut.

Jag och Kevin varit på utvecklingsamtal på skolan, så nu vet vi vad som gäller där också för att klara minst e i alla ämnen.

Vi har också varit och beställt ett par solglasögon med styrka i till Trinity som faktiskt inte alls blev så dyra som jag trodde.
Dom blev att kosta runt 700 kr, då är alla rabatter och bidrag avdragna annars hade dom blivit betydligt mycket dyrare.
Så om ca 1,5 vecka ska vi åka och hämta dom och då ska Kevin få göra en synundersökning han också så blir det ett par nya glasögon till han och så får vi se om han också vill ha ett par solglasögon.

I går kom mitt nike feulband se på posten som jag beställde.
Funkar klockrent än så länge.
De jag hade innan funkade ju bara på iPhone denna funkar på Android telefoner också.

Sen så fick jag ju min nya samsung s7 också i veckan, så himla skönt att ha en riktig telefon igen och Kevin fick tillbaka sin telefon.
Är riktigt nöjd med den också.

Det är lite vad som hänt i veckan här, hoppas ni haft det bra ni också.
Nu ska jag ta och slappa lite framför tv:n

Bjuder på lite bilder, hoppas dom blir åt rätt håll när inlägget väl är sparat Annas får ni vrida på era huvuden lite ;)

Hare så gött med er alla !

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards