momster

Alla inlägg under april 2010

Av Veronica helmersson - 10 april 2010 19:25

Jaha då har hela påsk lovet gått oxå !

och inget blev som det skulle utan vi blev sjuka, vi som skulle hinna med att vara till aqua nova och lek landet i borlänge, men får ta de på nån helg framöver.

Kevin har fått världens hosta, men får gå till skolan i morgon endå.

Grabben har ju haft en jätte lös tand ett par dagar, så i dag börja tok ungen leta efter en tång han skulle dra ut tanden med. Jonne sa åt han att testa dra ut tanden med fingrarna, vilket absolut inte skulle funka enligt Kevin, men när han skulle visa att det inte gick genom att knappt nudda tanden med fingrarna rasade den ut på vår säng utan att grabben märkte det. Jonne var tvungen att säja till han att tanden flög ut. En glad Kevin ringde genast till farmor och berättade.

Och på tisdag ska farmor med kevin till tandläkaren, går vi dit med han blir det bara fjanterier. Håkan skulle oxå få följa med denna gång. Det går säkert toppen bra. Nu är även de flästa dop inbjudningar utdelade oxå, även de tackvare farmor Annica.


nej nu bär det av till sängen och tv:n igen.

Hare så gött allesammans puss å kram på er !


Av Veronica helmersson - 6 april 2010 21:14

I dag har vi stor städat vardagsrummet och mublerat om. Farmor var hit och hjälpte till och visade hur damsugaren fungerar när man ska anv vatten :) Så nu är vardagsrummet skit fint.

Jonne var helt underbar och tårkade lite fänster oxå, alla utom de i vårat sovrum.

Trinity har sovit kalasbra ute i vagnen i dag, så skönt när de äntligen är fint väder och börjar bli vår.

Men nu är det dax att bege sig till sängen natti natti allesammans !  

  

    

  

  

  

  

  

Av Veronica helmersson - 6 april 2010 09:42

Äntligen börjar våren komma. Hur skönt som hälst, lite drygt med alla alergierna bara. Hoppas bara snön försvinner helt snart.

Febern kommer och går som den vill här, Trodde jag var frisk i går då jag bara hade huvudvärk men ikke. Men kenner mej inge sjuk bara feber så det är skönt det. Vi skulle igentligen vart till aqua nova och badat i dag men kevin ville hellre lera med cenit  lera, så vi blir hemma.

Så ringde min astmaläkare, ska dit på fredag nästa vecka, hann inte mer än lägga på innan kevins medecin läkare från bup ringer och frågar om jag inte fått paprena jag bad om. Han tyckte det var konstigt då jag borde fått de utan problem. Så frågade han om det var nått speciellt jag tyckte det skulle stå på papprerna/intygena. Hur underbar och förstående läkare som helst, så skönt när man slipper tjata.


Nej nu gå och käka lite och njuta av vad skom sker i dag !

ha en underbar dag allesammans !!!

Av Veronica helmersson - 4 april 2010 18:19

i dag har vi inte gjort så mycket mer än legat i sängen, och febern är så gått som borta iallafall med panodil i kroppen. Riktigt skönt måste jag säja. Så har vi badat med Trinity i badkaret, hon flöt omkring och stortrivdes. Så nu sover hon igen.

Hon kändes lite varm i dag hon med så hopas bara hon med mår bra i morgon.


Puss och kram på er.  

lite trött efter badet !

Av Veronica helmersson - 3 april 2010 20:11

ursch i morse vaknade jag med värdens led värk och feber, inte så kul direkt. Matade liten och vi la oss och sov ett tag till, eller hela dan spenderades i sängen lättare sagt. Kevin och Jonne mår fortfarande bra, hopas de slipper febern. Trinity har vart gnällig men inge feber än så länge på henne heller men jätte snorig i stället. Tycker det är för tidigt för att vara tänderna men man vet ju aldrig.

Nu tillbax till sängen natti natti på er !

Av Veronica helmersson - 2 april 2010 22:40

Måste ju lägga upp bild på de fina kläderna Trinity fick på posten i går av gammel mormor Eva i Sundsvall.

Tack så jätte mycket ! 

Första mössan Trinity fick innan hon ens föddes. 

  

Tröjan och mössan kom på posten i går så fint så ! 

Här syns mössan lite bättre !

  

Med byxorna hon fick innan hovar född oxå !  

Av Veronica helmersson - 2 april 2010 22:31

I dag har vi varit i sörvik hela dan.

Tog en promenad till min mormor och morfar och fick lite fika i magarna.

Sen gick vi hem till mamma igen, kevin och merlin liftade med pål som tagit bilen dit då han vart i väg och hälsat på gamla arb kamrater när han ändå är här i sverige. Sen blev det käk hon mamma, köttbullar, hemgort potatis mos och sås.

i morrgon ska vi äta hos mormor och morfar, mormor fyller 73 år tror jag.

Men vi får se hur det blir med maten för oss. Trinity är jätte snorig och gnällig och har vart ett tag nu, kändes varm tidigare i dag men hade inge feber.  Hoppas bara man får sova i natt.


nu bär det av till sängen iallafall, så får man se hur mycket man får sova. Det är tur man har en kar som byter av en i bland.


puss och kram på er alla !

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards