momster

Direktlänk till inlägg 9 juni 2015

läkarbesöke idag !

Av Veronica helmersson - 9 juni 2015 00:08

Vart på läkar besök idag och jag har oroat mig för att de ska avbryta min medicinering då jag gått ner en del i vikt men har stått still nu en månad och så länge jag inte går ner så mycket så bmi visar undernärd så är det ingen fara.
Vilket var en enorm lättnad för nu behöver jag inte oroa mig över huvud taget då jag har mer än 6-7 kg kvar tills jag ligger på fel sida strecket på bmi tabellen !

Fick höjning på medicinen viket jag känner klar skillnad då jag nu lagt mig och kan slappna av och känner ingen som helst rastlöshet, tankar som far åt alla håll eller irritation på något alls !

Det var inte heller konstigt att min syn och mitt brytningsfel försvann då mina muskler i ögonen inte ansträngs på samma vis lägre.

Att astman blivit bättre kan bero på mycket och självklart hade medicinen en inverkan där med.

Läkaren sa också något jag inte alls tänkt på som absolut stämmer som jag ska tänka på i fortsättningen och jobba med.
Och en av de är att jag har för höga krav och förväntningar på mig själv även om jag inte inser eller visar det.
Och sen sa han att jag klarar mycket mer än jag själv tror och det beror mycket möjligt på att jag är rädd för att misslyckas.
Men de tänker jag absolut ta till mig.

Så kom träningen upp.
Fick höra det jag absolut inte trodde han skulle seja och det var att jag gått och väl kunde träna flera gånger i veckan utan problem bara jag kom ihåg att äta lite mer när jag tränar och behöver inte köra helt slut på kroppen utan köra lite lättare pass.
Vilket jag tyckte var otroligt skönt att få höra!

Sen att tänka på för att jag ska få lite mer lugn i min rastlöshet så ska vi redan på onsdagen bestämt de vi ska göra i helgen och göra aktiva saker för att få stimulans i intryck och få ut så mycket av min överskotts energi som möjligt och gärna promenader.
sen var det jätte bra att vi hade underbara far och mor föräldrar som hjälpte oss med barnen och vi kanske kunde då lite egen tid tycke han var viktigt.

Skulle också få remiss till arbetsterapeut och prova ut kedjetäcke åt mig också.

Så i det hela ett underbart läkarbesök som hjälpte mycket på alla plan!

Men nu ska jag göra något jag inte gjort på länge och det är att lägga mig och sova med ett lugnt huvud avslappnad kropp och tankar jag klarar av att kontrollera så i morgon hoppas jag att jag vaknar lite lugnare och mer harmonisk än de senaste veckorna.

Älskar denna bild på mina underbara barn tillsammans med min mormor och morfar som betyder otroligt mycket för mig !

Bjuder på en bild på min underbara lillebror som äntligen är hemma på besök nu över sommar lovet !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica helmersson - 6 november 2022 19:33


Som rubriken lyder var de extremt länge sedan jag skrev något här, är mer aktiv på instagram nuförtiden :)  Mycket har hänt sen sist, jag har tagit tag i studierna och är förhoppningsvis färdig barnskötare dan före julafton. Efter utbildningen ko...

Av Veronica helmersson - 13 maj 2020 23:18

Då har de gått ytligare 1 år och vår prinsessa Raven är här ! Blev igångsatt 18 april 2019 pga komplikationer och hon föddes 19 april 2019, 3204 gram 50 cm lång men fick en jobbig snart som resulterade i nästan 2 veckor på sjukhus med sondmatning o...

Av Veronica helmersson - 23 februari 2019 20:22

Ja här har det hänt en hel del på 1,5 år ! Kommer en liten snabb uppdatering här, så får vi se om jag kommer ihåg att uppdatera här i fortsättningen :) För snart 1 år sedan i slutet av april förra året gick min älskade och bästa morfar, barnens opp...

Av Veronica helmersson - 20 juli 2017 01:14

Tomteland var riktigt trevligt och mysigt, tyvärr lite kallt men de tycker jag hela sommaren har varit. Denver har ju hunnit fylla 5 år också ! Han fick en hoppborg av mamma, Pål, Magnus, mormor och morfar. Det var nog bland det bästa den ungen ...

Av Veronica helmersson - 26 juni 2017 23:37

Vi har fullt upp hemma hos oss :) Denver är äntligen nästan helt återställd efter att ha haft riktigt jobbigt med astman ett par veckor, 2 vändor till sjukhuset och inhalera har det blivit, gått från Max 8 puffar med per dygn till 16 puffar på sin a...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards