momster

Direktlänk till inlägg 15 maj 2015

Fullt upp och lite till !

Av Veronica helmersson - 15 maj 2015 00:16

Då har de gått några veckor sedan Denver opererades och de tog bort hans halsmandlar och polyper.
Han får ju självklart sin astma och allergi medicin som vanligt, ,men än så länge har han bara haft jobbigt med astma 1 gång efter operationen och han har så gott som slutat snarka helt och andningsuppehållen är också betydligt bättre 1 än så länge på ca 2,5 veckan. Innan har de varit nått i veckan iallafall.
Man märker på han att han har mycket lättare med andningen också.
Näsan rinner inte lika mycket som vanligt och senaste dagarna har han inte dräglat så mycket heller, innan fick han lov att byta tröja mins en gång om dagen.
Nu blev det ju väldigt kort start på dagis så hans infektions känslighet kan jag inte seja något om än.
Han vill fortfarande inte riktigt äta allt men det kommer det också.
men än så länge har allt bara varit positivt efter operationen.

Annars så rullar det på Jonne jobbar jag tar hand om hemmet och barnen.
Jag har fått för mig att rensa i förrådet så vi får ner allt vi har i skrubbarna på små barnens rum förutom foton och sån man kan behöva som jag pressar in i skrubben på Kevins rum.
Jag har nästan tömt båda sktubbarna på barnens rum ens är tömt och möblerat.
Det blev ett litet pyssel fika rum där inne :)
Andra skrubben är tänkr att de ska bli en film och mys hörna så vi ställer in barnens tv och dvd där.
men där inne är de lite saker som måste plockas bort och jag måste hitta rätt plats för dom.
Men hoppas det inte tar för lång tid för urs hur lägenheten sett ut, saker och skräp överallt.
nu börjar vi äntligen få lite ordning igen.
Men när de är tömt hade jag tänkt tapetsera eller måla i sktubbarna så de blir ännu mysigare bara hyresvärden godkänner det.
Men jag tycker inte de borde vara några problem med tanke på att det egentligen bara är bi utrymmen som inte används om man inte är lite halv knasig som mig ;)

Barnen alla tre har kommit i någon form av trotts och tonårs trotts.
Det är konstant bråk och de skvallrar på varandra och bara är allmänt griniga och lyssnar ingenting så hoppas det vänder snart.
För kvällarna kan vara riktigt jobbiga speciellt när min medicin gått ur för då har jag inget tålamod alls och lättirriterad så känner själv av det så jag blir arg och irriterad på mig själv samtidigt.
Medicinen funkar on på morgonen och förmiddagen fram till 14-15 då jag tar min sista som inte alls funkar lika bra men så länge jag biter mig i tungan funkar det men vid 17-19 tiden så går den ur helt och jag skulle helst bara vilja gå och gömma mig.
Men jag hoppas det är röran hemma som har gjort att barnen blivit som dom blivit så de vänder och blir bättre snart igen.
Sen skulle jag kunna tro att Kevin har väldigt jobbigt med de nationella proven i skolan och ivrig på att få sommarlov spelar upp han en hel del.
Nästa termin är de ny skola igen för han men denna gång på grund av att den han går i nu enbart är till 6:an och han ska upp i 7:an.
Och nu är det inte många månader kvar tills han blir tonåring och fyller 13 hela år.
Trinity blir stor hon också natten till tisdag så tappade hon sin första tand.
Var den nere till vänster som lossnade.
Denver talade om för mig idag att han inte vill vara någon stor pojke och att är en bebis.
Han ville inte ha mat utan skulle ha välling (ersättning) så jag talade om för han att välling är det bara bebisar som dricker och han är ju faktiskt en stor pojke nu.
Der var absolut inte bra och stämde inte alls för han var minsann en bebis och skulle bli buren.
Men efter att vi köpt extra bilbarnstolen till Trinity så ville han så klart inte vara någon bebis, hon fick ju en blixten Mc Queen bilbarnstol.
Den skulle han sitta i och när jag svarade med att, du är ju en bebis så tittade han argt på mig men sa inget.

Men nej nu får det räcka för idag med allt jag skrivit så ska jag försöka sova lite jag också.
Men lägger in några bilder iallafall.

Gluggen
Man ser tillochmed nya tanden som är på väg fram :)

Trinitys försa tappade tand !

Självklart måste man fira med en jätte chokladboll när man blivit så stor att man tappar tänderna!

Glömde ju skriva att jag varit och kollat synen och tydligen så ser jag nästintill perfekt.
Mitt synfel har blivit mycket bättre så jag inte behöver glasögon och mitt brytningsfel har försvunnit.
Har själv reagerat på att jag tycker jag ser mycket bättre och klarare sen jag började med min adhd medicin men jag klagar inte !

Jonne däremot behöver fortfarande glasögon och efter ca 5 år utan så har han nu skaffat sig ett par nya.

Idag hittade vi en mussepigg som fick kram av Trinity men Denver vågade inte.

En av de tre små grisarna gjorde mussepigg sälskap, men han fick ingen kram av nått av mina barn.

Trinity blev riktigt nöjd med exta stolen.

Trinity tyckte vi kunde ta hennes gamla bilstol som exta stol istället.
denna var ju mycket bättre, fanns ju plats för muggar på den också.

Så här fint har det blivit i små barnens lilla skrubb :)

 
 
emmish - williams mamma

emmish - williams mamma

16 maj 2015 10:18

fin blogg =)

http://nouw.com/Lillemmish

Veronica helmersson

16 maj 2015 10:47

Tack så mycket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica helmersson - 6 november 2022 19:33


Som rubriken lyder var de extremt länge sedan jag skrev något här, är mer aktiv på instagram nuförtiden :)  Mycket har hänt sen sist, jag har tagit tag i studierna och är förhoppningsvis färdig barnskötare dan före julafton. Efter utbildningen ko...

Av Veronica helmersson - 13 maj 2020 23:18

Då har de gått ytligare 1 år och vår prinsessa Raven är här ! Blev igångsatt 18 april 2019 pga komplikationer och hon föddes 19 april 2019, 3204 gram 50 cm lång men fick en jobbig snart som resulterade i nästan 2 veckor på sjukhus med sondmatning o...

Av Veronica helmersson - 23 februari 2019 20:22

Ja här har det hänt en hel del på 1,5 år ! Kommer en liten snabb uppdatering här, så får vi se om jag kommer ihåg att uppdatera här i fortsättningen :) För snart 1 år sedan i slutet av april förra året gick min älskade och bästa morfar, barnens opp...

Av Veronica helmersson - 20 juli 2017 01:14

Tomteland var riktigt trevligt och mysigt, tyvärr lite kallt men de tycker jag hela sommaren har varit. Denver har ju hunnit fylla 5 år också ! Han fick en hoppborg av mamma, Pål, Magnus, mormor och morfar. Det var nog bland det bästa den ungen ...

Av Veronica helmersson - 26 juni 2017 23:37

Vi har fullt upp hemma hos oss :) Denver är äntligen nästan helt återställd efter att ha haft riktigt jobbigt med astman ett par veckor, 2 vändor till sjukhuset och inhalera har det blivit, gått från Max 8 puffar med per dygn till 16 puffar på sin a...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards