momster

Direktlänk till inlägg 9 januari 2015

helt underbar dag !

Av Veronica helmersson - 9 januari 2015 21:48

Jaha då har Kevin börjat sin sista terminen i mellanstadiet.
Själv var jag uppe med Kevin innan han gick till skolan och kände att jag ville göra något så jag började vi käkade frukost tillsammans.
Kände också att jag verkligen ville göra något idag då de kändes som de skulle bli en bra dag så jag började planera för att vi skulle åka till sörvik och åka skridskor men innan jag bestämde mig helt frågade jag Trinity vad hon tyckte och självklart tyckte hon oxå att vi skulle det.
Jag packar iordning våra skridskor och hjälmar, fick gå ner i förådet och hämta Jonnes skridskor och när jag packat färdigt sätter jag mig i soffan och väntar på att Jonne och Denver ska vakna.
Men till slut tröttnade jag på att vänta så väckte Jonne och berättade mina planer.
Lät han dricka sitt the innan iallafall.
Och när vi alla börjar röra på oss vaknar också Denver.
Kevin hade jag redan skickat iväg till skolan.
Medan Jonne dricker the ringde Sofie och undra vart vi skulle åka skridskor då hon sett bilden på Trinity på facebook.
Så när hon fick veta vart vi skulle så bestämmer vi att dom ska komma och åka med oss.
Så sagt och gjort så åker vi till sörvik, Jonne kollar vårt punka däck medan vi väntar in Sofie med barn.
Vi är på isen en stund, Denver åker bara skridskor några minuter men är ju en bra början.
Efter en stund blir Denver jätte gnällig så jag och Jonne bestämer att det får räcka för idag.
Så vi åker hem medan Sofie, Matilda och Milas stannar en stund till.
Under tiden jag, Sofie och barnen åker skridskor ringer nya vaktmästaren och talar om att de finns en parkeringsplats på stan till oss, vilket är en rejäl lättnad.
Vi åkte hem till min mormor och morfar och berättade att vi gav upp och åker hem nu.
När jag går i trappen på väg till lägenheten ringer psyk sköterskan och talar om att läkaren gått med på att höja min lunch dos så i dag började jag med 36 mg även på lunch.
Och som vanligt fick jag lite små biverkningar men ska ge de några dagar en vecka och se om de blir bättre.
Men medicin har hållit i sig längre än vanligt nu på kvällen vilket är skönt, då kanske jag slipper kvälls dosen jag tar när jag går upp tidigt.
Hur som helst när vi kom hem så var det bara att äta lunch.
Efter maten vill Denver sitta i knät vilket han självklart får.
Känner då att ungen är ju stekhet så jag tar tempen på han och den visar 39,5 så inte konstigt han var gnällig på isen.
Så hela eftermiddagen blev bara massa gos och så avslutade barnen kvällen med sockervadd.

Så det var våran underbara dag hoppas er har varit lika bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica helmersson - 6 november 2022 19:33


Som rubriken lyder var de extremt länge sedan jag skrev något här, är mer aktiv på instagram nuförtiden :)  Mycket har hänt sen sist, jag har tagit tag i studierna och är förhoppningsvis färdig barnskötare dan före julafton. Efter utbildningen ko...

Av Veronica helmersson - 13 maj 2020 23:18

Då har de gått ytligare 1 år och vår prinsessa Raven är här ! Blev igångsatt 18 april 2019 pga komplikationer och hon föddes 19 april 2019, 3204 gram 50 cm lång men fick en jobbig snart som resulterade i nästan 2 veckor på sjukhus med sondmatning o...

Av Veronica helmersson - 23 februari 2019 20:22

Ja här har det hänt en hel del på 1,5 år ! Kommer en liten snabb uppdatering här, så får vi se om jag kommer ihåg att uppdatera här i fortsättningen :) För snart 1 år sedan i slutet av april förra året gick min älskade och bästa morfar, barnens opp...

Av Veronica helmersson - 20 juli 2017 01:14

Tomteland var riktigt trevligt och mysigt, tyvärr lite kallt men de tycker jag hela sommaren har varit. Denver har ju hunnit fylla 5 år också ! Han fick en hoppborg av mamma, Pål, Magnus, mormor och morfar. Det var nog bland det bästa den ungen ...

Av Veronica helmersson - 26 juni 2017 23:37

Vi har fullt upp hemma hos oss :) Denver är äntligen nästan helt återställd efter att ha haft riktigt jobbigt med astman ett par veckor, 2 vändor till sjukhuset och inhalera har det blivit, gått från Max 8 puffar med per dygn till 16 puffar på sin a...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards