momster

Direktlänk till inlägg 13 januari 2014

fy fan sejer jag bara !

Av Veronica helmersson - 13 januari 2014 20:16

I dag kom vi äntligen hem !
Jag har legat med Denver på avd 34 i Falun för brännskador i några dagar.
I fredags skulle vi hem till min mormor och morfar och fika lite hade vi tänkt men det slutade med att vi fick åka in till sjukhuset med Denver och lämna Trinity kvar.
Som alla vet som känner vårat lilla monster så är han expert på att klättra och varför då inte klättra upp på köksbordet hos omma och Oppa det är ju där sockrtskålen brukar stå, men i dag stog även kaffe kopparna mitt på bordet så inte Denver skulle nå dom.
Han klättrade givetvis upp på bordet och när jag fick syn på han och skulle lyfta ner han fick han syn på mig också och fick jätte bråttom ner från bordet och klarade nästan hela vägen ner när han skulle ner från stolen lyckades han få tag på en kaffe kopp och hällde de över sig.
Jag fick tag i han springer till Jonne som satt på kranen, sliter av Denver kläderna och kyler lite och åker sedan till akuten i Ludvika.
Där fortsätter vi kyla och kula lite till.
Först skulle de linda in såren där men kirurgerna i Falun vill kolla på det så får åka sjuk taxi till Falun där de kollar och lindar in han. Och sen skulle vi få åka hem sa de men blev ändar igen och vi blev inlagd på avd 34 och skuggor då komma hem tidigast måndag. Under ronden på lördagen tycker läkaren att vi ska få åka hem redan på söndag men komma in och då de omlindat på måndag dagen men tyvärr blev det inte så.
När det skulle lindas om på söndagen hade det vätskar så pass mycket att allt satt fast tog ca 3 timmar att få läsa det men då tröttnade oxå Denver och ryckte givetvis Denver lös det sista (nästan hela) så han började blöda. Då testade de någon ny salvkompress som inte skulle fastna och man inte skulle byta ut sen skulle vi blöta det med jämna mellanrum. Och så blev vi kvar till måndag (idag).
I morse när kompresserna skulle bytas satt det inte alls fast lika mycket men bytte ändå ur salvkompresserna mot något annat som tydligen skulle sitta kvar hela tiden så fort det inte varar och vätskar så mycket längre.
Efter det fick jag åka hem men ska tillbaks på onsdag och byta bandagen igen.
Hela läknings processen kunde/kommer ta minst upp till 1 år kunde vi räkna med.
Och brännskadorna var djupare än de trodde innan så han fick en penicillin kur också sen tog det kort/bilder på brännskadorna så det finns dokumenterat.
Men nu är vi hemma, Denver ligger i sängen
och sover mellan mig och Jonne.
Jag kommer försöka blogga så mycket jag kan och orkar.
Lägger in några bilder på mitt lilla monster men bara med bandagen på då jag tycker de utan är så hemska :(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica helmersson - 6 november 2022 19:33


Som rubriken lyder var de extremt länge sedan jag skrev något här, är mer aktiv på instagram nuförtiden :)  Mycket har hänt sen sist, jag har tagit tag i studierna och är förhoppningsvis färdig barnskötare dan före julafton. Efter utbildningen ko...

Av Veronica helmersson - 13 maj 2020 23:18

Då har de gått ytligare 1 år och vår prinsessa Raven är här ! Blev igångsatt 18 april 2019 pga komplikationer och hon föddes 19 april 2019, 3204 gram 50 cm lång men fick en jobbig snart som resulterade i nästan 2 veckor på sjukhus med sondmatning o...

Av Veronica helmersson - 23 februari 2019 20:22

Ja här har det hänt en hel del på 1,5 år ! Kommer en liten snabb uppdatering här, så får vi se om jag kommer ihåg att uppdatera här i fortsättningen :) För snart 1 år sedan i slutet av april förra året gick min älskade och bästa morfar, barnens opp...

Av Veronica helmersson - 20 juli 2017 01:14

Tomteland var riktigt trevligt och mysigt, tyvärr lite kallt men de tycker jag hela sommaren har varit. Denver har ju hunnit fylla 5 år också ! Han fick en hoppborg av mamma, Pål, Magnus, mormor och morfar. Det var nog bland det bästa den ungen ...

Av Veronica helmersson - 26 juni 2017 23:37

Vi har fullt upp hemma hos oss :) Denver är äntligen nästan helt återställd efter att ha haft riktigt jobbigt med astman ett par veckor, 2 vändor till sjukhuset och inhalera har det blivit, gått från Max 8 puffar med per dygn till 16 puffar på sin a...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards