momster

Alla inlägg den 16 januari 2014

Av Veronica helmersson - 16 januari 2014 21:01

Åter besök i går på kirurg i går med Denver och nu såg det bättre ut igen och penicillinet har börjat verka. Han fick en väst och en mått anpassad linda/tub till armen så nu är han en halv smurf ;)

Trinity har varit till barn mottagningen i Borlänge i dag och kollat vad det är med benen som gör att hon får ont och inte vill gå.
Det visade sig att hon är överledad i hela kroppen som gör att hennes muskler blir överansträngda. Så massage och värme och låta henne vila när hon behöver.

Denver har hunnit med sin 18 månaders kontroll i dag oxå. Han klarade inte av att visa var näsan var tex och pratade inte tillräckligt många ord så blir att träna var kroppens delar sitter och talet får komma när de kommer.
Jag tog även upp min oro om adhd även på Denver. Först sa läkaren att det är på tok för tidiga att se men vi fortsatte diskutera om vilka symtom jag kände igen medan Denver får plöja på inne på rummet.
Så sejer läkaren något jag inte väntat mig med tanke på hans första reaktion.
Vill ni prata med barn kuratorn vi har här på BVC ? Kanske ni kan få några tips på hur ni ska göra för han är ju väldigt aktiv och sitter inte still många sekunder, och jag har sett han gå in i kanten på skötbordet och det rör han inte medan han borde iallafall reagerat lite iallafall.
Givetvis tackade vi ja och skulle börja där och sedan eventuellt få remiss redan vid 2,5 års ålder.
Så det kändes riktigt bra att han fick se hur aktiv Denver kan vara !

Glömde ju nästa i dag fick Denver sin första glass. Vi som trott att det varit päron i pigein så han har inte fått någon men det var det ju inte så i dag fick han en och vilken lycka för vårt lilla monster :)
Det är vad vi sysslat med nu är det bara att ta det lungt och nästa läkar besök som är på kirurg mottagningen på måndag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards