momster

Alla inlägg under mars 2012

Av Veronica helmersson - 18 mars 2012 17:54

I dag har vi haft en mysig söndag. Barnen började dagen med att se på litr film innan de gick ute och lekte. Jonne har fortsatt lima skötbordet och fixat käk. I dag blev de pannkaka ännu en favorit hos barnen. Trinity tryckte 2,5 pannkaka och Kevin 4-5 st. Efter maten bakade jag och barnen lite kakor innan de drog ut en sväng igen och blåste lite bubblor. Nu sitter de på Kevins rum och spelar tv spel. Nu är det strax dax att äta lite igen, tror de får bli rostade mackor innan Trinity däckar sittandes.

Av Veronica helmersson - 17 mars 2012 20:23

Jaha så var lördagen snart slut. Den började med att Jonne tyckte hans blåmärke kändes konstigt och såg inte riktigt rätt ut så han ringde 1177 som tyckte han skulle åka in till Ludvika så en läkare fick kolla upp det så de inte var nån propp. Så in med ungar och och hund i bilen och sen var de bara att åka. Väl på sjukan tog det ca 1 timme och det konstaterades att det bara var ett vanligt blåmärke. Men han hade tydligen högt blodtryck i stället tråtts medicin mot det så han skylle upp på sjukstugan direkt på måndag morgon och kolla upp det och se över medicineringen. Efter vi vart på åkturen blev det en tur till Gubbo och möta upp underbara Håkan som hade åkt och hämtat skötbordet vi skulle hämtat i Smedjebacken. Ja vad skulle vi göra utan våra familjer runt oss som alltid ställer upp i vått och tort. Efter att Håkan kommit hem körde han även hem skötbordet till oss och vi fick hem och äntligen få lite mat i oss. Blev rester till alla utom barnen som fick ärtsoppa. Det var kalas gått tyckte dom. Sen blev de bara slappa nästan, Jonne limmade skötbordet och tvättade nån maskin Kevin satt och spela på sitt rum Trinity sprang runt och kolla läget vad alla gjorde och jag tog tag i disken sen blev det mys resten av dagen. Nu ligger jag ensam vaken och vette fan vad jag ska göra. Hela familjen sov före kl 20:00 utom jag då da. Är igentligen trött men inte tillräckligt för att sova. Nått kommer jag väll alltid på :)

Av Veronica helmersson - 16 mars 2012 19:36

Det blev en riktigt tidig kväll här för oss, barnen gick och la sig kl 19:00 men sen får man ju se när de sommnar oxå. Glömde ju skriva om vårat försk med att få Trinity blöj fri i dag. Det började med att hon var jätte duktig och både kissade och bajsade på pottan. Jag frågade henne om hon ville ha trosor i stället för blöja och de ville hon så jag berättade att då måste man gå på pottan och kissa och det var hon med på. Så på med trosor och byxor, så gick vi ut och satte upp studsmattan. Vi han inte mer än ut och Trinity satt sig i bilen och lekte lite så hade hon kissat ner sig så vi går in och byter sen ut igen och efter knappt 2 min hade hon kissat igen och på ca 15-20 min hade hon kissat ner 6-8 par trosor och byxor sedan ledsnade hon själv ur och hämtade en blöja. Nej nu ska jag lägga mej och vila och eventuellt sova. Min mage och mina höfter tycker inte om att jag rör på mig för mycket.

Av Veronica helmersson - 16 mars 2012 17:37

Dagen började riktigt lugnt, vi låg och slappa till halv 11 tror jag. Åt lite ärtsoppa sedan gick vi ut och satte upp studsmattan. Blev en nöjd Trinity som hoppade på rätt duktigt tills Kevin kom hem då ville han oxå hoppa lite. Medan ungarna hoppar som bäst kikar Sofie och Matlilda förbi en sväng. Kul för Trinity att få träffa lite fler barn även hemma och inte bara på dagis. Blev en liten promenad och titta på husen med till salu skyltarna på. Matilda skulle iallafall bo i ett av dom, de tyckte jag lät riktigt bra. Frågan är bara om hennes mamma och pappa är lika med på det. Sen blev de lite film tittande för Matilda och Kevin, Trinity somnade i soffan. Jag och Sofie åkte och handlade lite innan de skulle dra vidare hem till Sofies mamma. Efter att Sofie och Matlda dragit blev det dax för mat igen, kebab och ris denna gång. Tror inte Kevin hunnit ätit upp innan han var ute på studsmattan igen och vi tjuv startade med fredags myset. Och så fort jag lägger mig i soffan vaknar den lille i magen och härjar rätt skapligt. Men nu ska jag ta och vila lite innan man måste ta tag i disken :(

Av Veronica helmersson - 14 mars 2012 07:25

Oj vad veckorna går fort, redan onsdag igen. I söndags var vi på hockey cup med Kevin i Örebro och vad duktiga grabbarna var hela dagen. De fick 2 oavgjorda matcher och vann 2. Riktigt. Bra jobbat tyckte jag. Men nu är de Inge mer hockey för denna sesång. Känns lite konstigt när de blev så kort sesång för Kevin. Men nu hoppas vi att vikten fortsätter gå åt rätt håll. Köpte även en mjukis overall till Kevin i Örebro med nr 7 och Helmersson på ryggen och på ena benet står det Kevin. Han blev iallafall tok nöjd. Han fick välja nr själv och då blev de 7 precis som han har på sin djurgårds tröja. I måndags tog vi fram cyklar och spark bilar så nu har vi vår på riktigt här. Så måste vi köpa cykel till Trinity nu oxå. Hon som älskar cykla. Än så länge får hon cykla på dagis. I går var en dagis dag för Trinity men de var ute och gick med dagis hela förmiddagen så då hann hon inte med att cykla heller. Men hon hade varit jätte duktig och gått långt. Hon fick sluta efter maten då vi skulle med Kevin till bup efter att han slutat skolan. Allt var jätte bra med Kevins puls och blodtryck. Pulsen var tillochmed mycket bättre nu. Efter bup blev det en sväng förbi Gubbo och lämna av Vårat gamla data bord och data stolar och hjälpa dom upp med det. Där blev vi bjudna på årets första semlor oxå, riktigt gått. I dag vet jag inte riktigt vad som händer än. Kevin är i skolan, stackarn hann till bussen och upptäckte att han glömt väskan hemma så han kom hem igen helt andfådd och hämta väskan och drog lika snabbt igen. Antar han hann med bussen då han inte kommit hem igen. Trinity ska till dagis idag igen. Så har hon bestämt hon ska cykla. Hon gick runt här hemma tidigare i morse med hjälmen på huvudet och sa yck yck vilket betyder cyckla :) så kul nu när hon börjat prata mer även om det inte är riktigt tydliga ord alltid så förstår man vad hon menar. Jag får väll lyda doktorns order och ta de lugnt och vila så mycket jag kan. På eftermiddagen ville Kevin leka med casper sa han i går så eventuellt drar han dit och jag och Trinity går ut på gården och leker lite. Men hon fastnar väll i gungan som vanligt. Så himla skönt när de är fint väder så man kan vara ute.

Av Veronica helmersson - 7 mars 2012 20:47

Då har det gått en vecka sen sist. I torsdags var jag Jonne och Trinity till Uppsala sjukhus med Jonne. Och om allt fortsätter gå så bra som de gått så är han äntligen klar i Uppsala på sjukhuset. Kommer nog bli fler resor till Uppsala ändå för att hälsa på Ida, men inga läkarbesök :)Kevin hade det bra hos mormor och kom hem på fredagen. På lördagen hade han hockey träning som vanligt och på söndagen var det match. Tyvärr förlorade våra grabbar. I måndags var de läkar besök. Kevin hade tyvärr gått ner i vikt vilket inte var så konstigt då han spytt och varit dålig. Vi fick reda på att kräkningarna om mag smärtorna kunde bero på nya medicinen men behövde inte häller bero på den heller. Men skulle sluta med medicinen och öka andra medicinen han haft i stället. Försvann mag smärtorna och kräkningarna berodde var det ändå troligt att de berott på medicinen. Så nu har han bara en medicin en gång om dagen. I tisdags var det dax för Trinity att återgå till dagis oxå efter en vecka hemma. Och oj vad tomt det blev här hemma helt plötsligt, så jag tänkte passa på att vila vilket den lille i magen inte alls tyckte var ok utan han härjade loss rejält i magen. Och har hållet skaplig låda efter det. I dag har vi varit på sesångens sista hockey träning men ska till ishallen och sälja lotter och puckar på lördag och på söndag är det cup i Örebro hela dagen sen dröjer det några månader innan det blir nå mer hockey. Nu ska jag ta och försöka sova lite och hoppas på att den lille tillåter mig det oxå :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards