momster

Direktlänk till inlägg 23 april 2011

Kalas, akut besök och Öroninflmaton.

Av Veronica helmersson - 23 april 2011 20:51

Vart ska man börja.

I går fyllde barnens kusin Filip 9 år och skulle ha kalas och Trinity hade fortfarande lite feber men var ändå inne på tredje dagen och febern var jätte låg så vi bestämde oss för att gå hela familjen endå. Men gav Trinirt panodil innan vi gick och febern försvann helt men vi stanade tyverr inte så länge som vi hade velat men tur var nog det. För när vi kommer hem hade panodilen gått ur kroppen hon hade  38,3 så gav henne panodil igen så hon skulle kunna sova lite men kändes fortfarande varm en timme efter så tog tempen på nytt och då hade den gått upp i stället för ner så då hade hon 39,3.

Ringer då rådgivningen men så länge febern inte steg över 40 grader var de ingen fara. 

Hon somnar till slut (3 timmar efter hon fått panodil) men får då västa rycken i kroppen så jag tar tempen igen och då har den stigit till 40,1, så jag ringer rådgivningen och sejer att jag vill åka in och kolla upp henne.

De frågar vilken akutmotagning jag vill besöka så jag frågar om Ludvika fortfarade har öppet då jag hört att de ska stänga men det var uppet och vi åker in.

När vi kommer fram möter de oss i väntrummet och vi får träffa två sköterskor på en gång som tar tempen, kollade sänkan som jag tror var 34 och hur andningen var som var lite förhöjd de var väldigt noga så jag tror de tog en halv timme om inte mer.

Efter de får vi gå in på ett rum där vi fick vänta på läkaren.

Lovar att läkaren fick det inte lätt, han försökte lyssna på bröstet på en gall skrikande prinsessa och inte fick han kolla i halsen.

Han frågar om trinity har kissat och om hon verkar ha svårt att kissa. Men de tror jag inte sa jag, men han ville ta en urin sticka på henne för att vara säker på att det inte var urinvägsinfekton.

Så trinity fick en plastpåse fast tejpad där nere och så var det de där med att få en arg tjej att dricka mycket så hon kissar. Var inte det lättaste kan jag lova, sköterskan som satt på påsen kom in och pratade om att vi skulle få ta med en påse hem och åka in med på morgonen dagen efter. Men hon han sluta och vi blev kvar. Säkert en timme efter att de satt på påsen kissar hon iallafall och de visade sig att det inte var nått.

Så läkaren skickar en sköterska att ta en ny temp så febern hade gått ner efter denna omgången av panodil som hon fick innan vi åkte in.

och det hade den nu var den bara 38,7 så läkaren sejer att de inte har nått svar varför panodilen inte funkar men jag ber han kolla öronen då han missat det. Han trodde dock han gjort det redan då han förväxlade oss med en annan patient.

Men han kollade öronen och jag nämner att vi hon hade öroninflamaton för ca 10 veckor sedan. Men det är ju klart röda och irreterade så han förnyar bara reseptet på kåvepeninen och sejer att det är ett litet öron barn du fått ser jag.

Sen fick vi äntligen åka hem.


Vi har fortsatt ge panodil i dag så febern har hållt sig borta och hon ahr varit mycket piggare.

Var även på påsk middag hos min mormor och morfar.

Var ju vi som frågat om de skulle bli nått innan så skulle kännas elakt att lämna återbud.

Ungarna fick jätte mycket påsk godis och det är alltid kul att träffas och umgås.

Trinity fick även några par strumpor av Birgitta, Tommy och Erika.

Nu ligger båda barnen i sina sängar på sina egna rum så det ska bli kul att se hur lång tid det tar innan trinity vaknar och vill in till oss. Är hon själv som valt att sova i sin säng på rummet. Först skulle hon sova med kevin, men det blev ju bara bus då hon kan ta sig i och ur sängen själv och tycker det är jätte kul.

När jag hämtar henne går hon i på sitt rum så jag lyfte i henne i sin säng och hon lägger sig ner. Efter ett tag började hon gnälla men jag lät na bli lite sur och efter en stund så sov hon. Dock sittandes men det gör hon ju när hon sover med oss oxå, så då är det bara att luta ikull henne.

Men nu ska jag sluta skriva massa skit och slå på nå bra på datan tror jag, är ju bara jag vaken så man får passa på när jonne sover med att kolla på det man själv vill.

Natt natt på er !

 
 
Ingen bild

farmoranka

23 april 2011 22:32

Ja det var värst va du blivit flitig med pennan Det är bra att skriva för när man sätter sakerna på pränt fattar man på ett annat vis Det är bra att det blivit bättre med Trinity Kramar och sov gott

Veronica helmersson

23 april 2011 22:41

ja så fördriver man tiden lite oxå.
natt natt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica helmersson - 6 november 2022 19:33


Som rubriken lyder var de extremt länge sedan jag skrev något här, är mer aktiv på instagram nuförtiden :)  Mycket har hänt sen sist, jag har tagit tag i studierna och är förhoppningsvis färdig barnskötare dan före julafton. Efter utbildningen ko...

Av Veronica helmersson - 13 maj 2020 23:18

Då har de gått ytligare 1 år och vår prinsessa Raven är här ! Blev igångsatt 18 april 2019 pga komplikationer och hon föddes 19 april 2019, 3204 gram 50 cm lång men fick en jobbig snart som resulterade i nästan 2 veckor på sjukhus med sondmatning o...

Av Veronica helmersson - 23 februari 2019 20:22

Ja här har det hänt en hel del på 1,5 år ! Kommer en liten snabb uppdatering här, så får vi se om jag kommer ihåg att uppdatera här i fortsättningen :) För snart 1 år sedan i slutet av april förra året gick min älskade och bästa morfar, barnens opp...

Av Veronica helmersson - 20 juli 2017 01:14

Tomteland var riktigt trevligt och mysigt, tyvärr lite kallt men de tycker jag hela sommaren har varit. Denver har ju hunnit fylla 5 år också ! Han fick en hoppborg av mamma, Pål, Magnus, mormor och morfar. Det var nog bland det bästa den ungen ...

Av Veronica helmersson - 26 juni 2017 23:37

Vi har fullt upp hemma hos oss :) Denver är äntligen nästan helt återställd efter att ha haft riktigt jobbigt med astman ett par veckor, 2 vändor till sjukhuset och inhalera har det blivit, gått från Max 8 puffar med per dygn till 16 puffar på sin a...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards