momster

Direktlänk till inlägg 20 mars 2015

livet ät inte alltid en dans på rosor men taggarna kan kännas olika ;)

Av Veronica helmersson - 20 mars 2015 22:26

Äntligen på rätt spår igen !
Ok jag är förkyld eller allergisk men mår så jävla bara på alla sätt och vis ändå !
Ungarna är i trotsåldern båda två små iallafall fast på olika nivåer och det går mig på nerverna ibland och den äldsta har börja smyga sig in i tonårs trottset med humöret och allt som hör till och vissa dagar vet man inte om hand gått bakåt i utvecklingen men det hör väll till det med.
Hur mycket jag än skriker eller skäller kommer dom alltid vara mitt allt och jag kommer finnas för dom.
Kanske blir arg, besviken eller ledsen till en början men sen göra allt jag kan för dom i samma sekund.

Annars så känns livet helt toppen.
Av någon anledning har jag fått grymt sug för att börja träna, de har nog alltid funnits en liten del av mig som velat hela tiden men både i går och i dag har jag haft lust att bara dra iväg på gymmet och göra lite konditionsträning men har ju inte haft några träningskläder eller gymkort.
Så i dag skulle jag bara gå och kolla på byxor fast slutade med att jag gick hem med ett par.
Fick reda på att det fanns billiga träningskläder på lidel så var ju tvungen att kika där med och kommer ut med ett par byxor till en tröja och en sport bh.
Skor hade mamma jag kunde ta så nu är det bara gymkortet som saknas men de får jag ta nästa månad.
Känns iallafall grymt bra.
Mins när jag var "liten" innan jag bröt armen och hade olika aktiviteter 5-7 ggr i veckan, då mådde jag riktigt bra men bröt som sagt armen och blev gipsad i 8 veckor och kom aldrig riktigt igång igen efter det.
Innan har jag sagt att när jag är klar med barnen och inte vill ha fler kan jag börja träna och jag har väl kommit dit nu :)
Det sjuka är suget jag fått att komma igång har jag aldrig haft tror jag så jag hoppas jag har hittat motivationen nu bara.

Annars då min medicinering funkar kanon och nu har jag börjat komma ifatt mina känslor och allting som snurrar i huvudet.
Vist kan mina känslor fortfarande spela spratt men jag har ändå någorlunda koll på läget och mannen försöker förstå när jag sejer något eller när jag sejer att nu blir det för mycket.
Jag har även börjat acceptera mina nya vanor jag lagt till med som att jag kan inte lämna lägenheten om inte sängen är bäddad, helst ska de göras så fort jag gått upp ur den.
Mina nycklar och plånbok har fått en speciell plats där de ska ligga.
Jag kan inte lägga mig och sova om inte disken är diskad.
Medan de små lägger sig plockar jag upp de sista leksakerna så de är städat på morgonen.
Och allt annat i lägenheten måste vara ihop plockat och kläderna på fotöljerna.
Så det är en hel del förändringar som skett, men tror det bara är positiva.
Och jag mår riktigt bra även om det ibland blir kaos i huvudet och jag bara vill fly.

Men nu ska jag ta och glo lite på dumburken innan jag ska försöka sova.

Träningskläderna från lidel

Träningsbyxorna från intersport.

Världens underbaraste Kevin

Världens bästa Trinity

Världens goaste Denver

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica helmersson - 6 november 2022 19:33


Som rubriken lyder var de extremt länge sedan jag skrev något här, är mer aktiv på instagram nuförtiden :)  Mycket har hänt sen sist, jag har tagit tag i studierna och är förhoppningsvis färdig barnskötare dan före julafton. Efter utbildningen ko...

Av Veronica helmersson - 13 maj 2020 23:18

Då har de gått ytligare 1 år och vår prinsessa Raven är här ! Blev igångsatt 18 april 2019 pga komplikationer och hon föddes 19 april 2019, 3204 gram 50 cm lång men fick en jobbig snart som resulterade i nästan 2 veckor på sjukhus med sondmatning o...

Av Veronica helmersson - 23 februari 2019 20:22

Ja här har det hänt en hel del på 1,5 år ! Kommer en liten snabb uppdatering här, så får vi se om jag kommer ihåg att uppdatera här i fortsättningen :) För snart 1 år sedan i slutet av april förra året gick min älskade och bästa morfar, barnens opp...

Av Veronica helmersson - 20 juli 2017 01:14

Tomteland var riktigt trevligt och mysigt, tyvärr lite kallt men de tycker jag hela sommaren har varit. Denver har ju hunnit fylla 5 år också ! Han fick en hoppborg av mamma, Pål, Magnus, mormor och morfar. Det var nog bland det bästa den ungen ...

Av Veronica helmersson - 26 juni 2017 23:37

Vi har fullt upp hemma hos oss :) Denver är äntligen nästan helt återställd efter att ha haft riktigt jobbigt med astman ett par veckor, 2 vändor till sjukhuset och inhalera har det blivit, gått från Max 8 puffar med per dygn till 16 puffar på sin a...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards