momster

Direktlänk till inlägg 5 mars 2015

underbar dag idag och solen tittade fram !

Av Veronica helmersson - 5 mars 2015 23:19

Helt toppen dag idag har jag haft.
Lämnade barnen på skola och dagis och åkte hem och bara tog det lugnt faktiskt för en gångs skull.
Innan Jonne skulle till jobbet släpade jag med han ner eller upp på stan eller vad vi nu ska seja.
Han fick gå in på apoteket medan jag gick och köpte bh band som jag satte på korsetten jag lånat av Johanna då den gled ner neranför brösten när jag gick.
Fixade den och sen fortsatte jag slappa i soffan tills det var dags att gå och hämta mina små juveler på dagis.
Klädde på mig skor och började leta solglasögon och plånbok och allt jag skulle ha med mig.
Hade ju tänkt gå och hämta då solen äntligen visat sig idag, men så blev det ju inte eftersom de var 10 minuter kvar tills de slutade när jag låste ytterdörren.
Och eftersom Trinity hade overall på sig och dom hade tjocka vinter skor så gick vi hem och plockade fram springskor och vår jackorna innan vi gick och hämtade Johanna.
Barnen viste inte hur snabbt de skulle berätta om nya skor och jackor när vi kom fram.
Vi gick iallafall hem igen och Johanna följande med och fikade och åt liten mellanmål innan hon gick igen.
Så var det dags för Kevin att komma hem.
Och alla tre lekte och kollade på youtube och spelade inne på Kevins rum.
Som fick ta en paus och komma och äta emellan men de höll faktiskt riktigt sams även efter maten så de fick varsin kopp med liten godis och jag tog tag iallafall disken, torkade av bordet igen och gjorde rent mikron så nu är köket super rent igen.
När det var klart gick vi till Jonnes jobb och väntade på att han slutade och barnen fikade festis.
Innan vi gick hem var vi in och köpte hem ny mjölk igen.
Väl hemma fick de göra sig iordning för kvällen och leka en liten stund.
Tror alla var lina trötta för det somnade utan gnäll, var bara Denver som ville ha välling.

Måste ju berätta om hur duktig Denver börjar bli också.
Han har ju börjat gå på pottan.
Han har fortfarande blöja men tar av sig den och kissar på pottan.
Vist händer det olyckor men från att inte ha haft något intresse alls till det här är mycket.
Han har även börjat bajsa på pottan men då hinner han inte med utan först kommer det liten i blöjan och sen sätter han sig på pottan och gör klart.

En annan sak jag tänkt på i kväll är hur otroligt glad jag är att jag faktiskt gav min medicin en chans.
Jag var ju väldigt tveksam in början och har ju faktiskt gett upp 2 gånger.
Men hade jag inte haft de underbara människorna runt mig som jag har hade jag inte haft den kvar nu.
De stöttar och jag kan ha mina dagar då alltså är piss och skit och jag inte vill prata med någon.
Eller att det är ok att känslorna leker tittut och kurragömma ibland men känns som alltid är på väg åt rätt håll nu.
Men kan ju inte seja att nu vänder det och allting blir lättare igen men allt jag orkar ned nu och att mitt tålamod är 1000 gånger bättre känns just nu så skönt.
Det känns fortfarande lite ovant att det alltid är städat eller så gått som städat hemma.
Det är absolut inte samma kaos som vi haft innan.
Och varje kväll innan vi lägger oss så plockar vi ihop överallt och oftast så ät det diskat innan vi lägger oss om det inte är något enstaka glas.
Men nu känns det som jag behöver inte skämmas om man får oväntat besök.
Och det som jag kan reagera på är hur jag själv ändrat hur jag reagerar.
Innan jag hade medicinen så tyckte jag det var jätte jobbigt när det var städat för då viste jag inte nå vart saker och ting låg medan jag hade full koll på sakerna när det var rörigt och då mådde jag bäst.
Medan jag nu med medicinen verkligen inte klarar av när det blir rörigt.
Jag måste tex bädda sängen på en gång när jag går upp annars går jag och stör mig på det.
Efter att jag/vi har ätit måste jag nästan torka bordet vilket jag avskydde innan.
Nu vill jag tex inte ha kläder på golvet utan viker och lägger de på barnens fotöljer när vi ska sova.
Ja den som känner mig skullle/kommer nog inte tro mig om den inte får se det själv.
Nu hoppas jag bara att detta fortsätter för jag mår så jävla bra förutom känslorna och tankarna som jag inte är van vid.
Har blivit att tänka mycket på barndomen och så men detta klarar jag också.
Det kommer få ta den tid det tar och nu förstår jag vad läkaren menade med att jag inte ska börja med någonting utan låta allt smälta och ta det lugnt.
Min kropp får redan arbeta bra mycket mer än den är van vid då jag funkar på ett helt annat sätt nu.
Och jag kan nog ärligt tala om att om jag skulle sätta igång med någonting så skulle det tyvärr bli barnen som skulle bli lidande.
För nu har jag tiden dom är på dagis eller om dom är med mig har jag ändå tid att sköta allt hemma, tankarna och fixa alla måsten och jag har tid att prata umgås, fixa mat osv.
Tror min hjärna skulle bli överbelastad in jag först skulle ha sysselsättning och sen försöka hinna med allting.
Iallafall så känns det så illa dag men det hinner ju ändras det också.

Men nu ska jag ta och sova lite !
Bjuder på några bilder så måste jag ju visa upp mitt fina hem.
(Trodde absolut inte en medicin kunde få mig motiverad till att städa ;) )

Blev riktigt bra med bh banden.

Festis fika i väntan på pappa.

Vårt fina kök.

Vardagsrummet.

Vår sov del.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica helmersson - 6 november 2022 19:33


Som rubriken lyder var de extremt länge sedan jag skrev något här, är mer aktiv på instagram nuförtiden :)  Mycket har hänt sen sist, jag har tagit tag i studierna och är förhoppningsvis färdig barnskötare dan före julafton. Efter utbildningen ko...

Av Veronica helmersson - 13 maj 2020 23:18

Då har de gått ytligare 1 år och vår prinsessa Raven är här ! Blev igångsatt 18 april 2019 pga komplikationer och hon föddes 19 april 2019, 3204 gram 50 cm lång men fick en jobbig snart som resulterade i nästan 2 veckor på sjukhus med sondmatning o...

Av Veronica helmersson - 23 februari 2019 20:22

Ja här har det hänt en hel del på 1,5 år ! Kommer en liten snabb uppdatering här, så får vi se om jag kommer ihåg att uppdatera här i fortsättningen :) För snart 1 år sedan i slutet av april förra året gick min älskade och bästa morfar, barnens opp...

Av Veronica helmersson - 20 juli 2017 01:14

Tomteland var riktigt trevligt och mysigt, tyvärr lite kallt men de tycker jag hela sommaren har varit. Denver har ju hunnit fylla 5 år också ! Han fick en hoppborg av mamma, Pål, Magnus, mormor och morfar. Det var nog bland det bästa den ungen ...

Av Veronica helmersson - 26 juni 2017 23:37

Vi har fullt upp hemma hos oss :) Denver är äntligen nästan helt återställd efter att ha haft riktigt jobbigt med astman ett par veckor, 2 vändor till sjukhuset och inhalera har det blivit, gått från Max 8 puffar med per dygn till 16 puffar på sin a...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards