momster

Direktlänk till inlägg 4 mars 2015

fy fan seer jag bara !

Av Veronica helmersson - 4 mars 2015 00:18

Jaha jag skrev nyss värsta långa inlägget men blev inre sparat så bara att skriva om :(

Igår var en lite halv stressig dag.
Jonne jobbade och Kevin var i skolan och Denver hade en trots dag.
Jag lyckades självklart bränna riset, fast egentligen var de Denvers fel då det var han som vred på alla plattor på max på spisen.
Menar men vart en portion till Denver.
Och dagen fortsatte och lite halv kaos.
När vi skulle gå och hämta Kevin så hade klockan rännt iväg så vi kom hemifrån samtidigt som Kevin slutade.
Och när vi skall gå fastande jag med jackan i ett dörrhandtag och den gick sönder.
Men hur som helst så mötte vi upp Kevin vid willys och det tog mig 8 min dit.
Sen gick vi till sporthallen för Trinity ville köpa glass av pappa.
Det tog oss ca 12 min dit så det tog 20 min sammanlagt från att vi gick hemifrån.
Lovar att jag var helt slut så.
Så träffade vi på Julia som följde med oss hem en stund.
Så avslutade vi kvällen med att Jonne fick göra lasagne.

Idag då?
Kevin var snäll och lät oss sova i morse.
Jag vaknar 30 min innan vi senast måste åka för att Kevin skall hinna till skolan i tid.
Var bara att väcka Jonne som fick hjälpa mig väcka de små som skulle till dagis.
Vi hann iallafall precis få i de frukost och på med kläder och åka.
Så Kevin kom igen tid till skolan och barnen blev liten sena till dagis men de vet fröknarna att de blir då jag sagt att jag lämnar Kevin innan.
Sen var de bar hem för mig och Jonne och äta lite frukost efter de smorde Jonne in min gamla skinnjacka.
Sen var klockan tillräckligt så vi kunde gå upp på stan och köpa ny bh då den andra jag köpte är på tok för stor.
Så var jag ju tvungen lämna in min nya jacka på lagning.
Efter det var det bara att gå hem och vila lite och Jonne gick till jobbet.
Johanna har sytt ett örngott till min stora kudde så hämtade de innan det var dags att hämta barnen på dagis igen.
Sen efter att barnen var hämtade så åkte jag förbi skomakaren och hämtade min jacka igen.
Så har vi ca 1 timme tills det var dags för att hämta hem Kevin också.
Så vi åker hem och barnen leker och jag diskar.
Jo vist vad fint det lekte, först har Denver tagit Kevins tv spels gubbar och nästan leker söner dom.
Slänger ut barnen från Kevins rum och går och fortsätter diska så för jag Denver
- mamma jag målar !
Ja men tjena då har han hittat fettet som Jonne smorde in min andra skinnjacka ned och drar medan sina fingrar som en pensel på armstödet på hans fotölj som även mina nya kläder ligger i.
Kläderna klarade sig iallafall som tur va.
Och nu hade klockan dragit iväg så det var dags art hämta Kevin.
Tog självklart min nya jacka då jag inte har någon annan.
När vi kommer hem städar jag ur bilen lite grann och vad gör inte ungen Kevin denna gång, jo han drar sönder jackan igen och jag kan lova att jag blev arg !
Men det gick över ganska snabbt faktiskt men fortfarande besviken på han.
Vi gick iallafall upp och efter en stund kom Anna och Logan och lekte.
Efter att de gått hem sen tog det max 10 min sen sov både Denver och Trinity.
Jag, Jonne och Kevin kollade på farmen innan Kevin gick och la sig och vi med för den delen.
Jonne sov nog innan han la huvudet på kudden.
Själv ligger jag och lyssnar på musik i lurarna men ska väl försöka sova jag med nu men bjuder på lite bilder innan !

God natt på er !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica helmersson - 6 november 2022 19:33


Som rubriken lyder var de extremt länge sedan jag skrev något här, är mer aktiv på instagram nuförtiden :)  Mycket har hänt sen sist, jag har tagit tag i studierna och är förhoppningsvis färdig barnskötare dan före julafton. Efter utbildningen ko...

Av Veronica helmersson - 13 maj 2020 23:18

Då har de gått ytligare 1 år och vår prinsessa Raven är här ! Blev igångsatt 18 april 2019 pga komplikationer och hon föddes 19 april 2019, 3204 gram 50 cm lång men fick en jobbig snart som resulterade i nästan 2 veckor på sjukhus med sondmatning o...

Av Veronica helmersson - 23 februari 2019 20:22

Ja här har det hänt en hel del på 1,5 år ! Kommer en liten snabb uppdatering här, så får vi se om jag kommer ihåg att uppdatera här i fortsättningen :) För snart 1 år sedan i slutet av april förra året gick min älskade och bästa morfar, barnens opp...

Av Veronica helmersson - 20 juli 2017 01:14

Tomteland var riktigt trevligt och mysigt, tyvärr lite kallt men de tycker jag hela sommaren har varit. Denver har ju hunnit fylla 5 år också ! Han fick en hoppborg av mamma, Pål, Magnus, mormor och morfar. Det var nog bland det bästa den ungen ...

Av Veronica helmersson - 26 juni 2017 23:37

Vi har fullt upp hemma hos oss :) Denver är äntligen nästan helt återställd efter att ha haft riktigt jobbigt med astman ett par veckor, 2 vändor till sjukhuset och inhalera har det blivit, gått från Max 8 puffar med per dygn till 16 puffar på sin a...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards