momster

Direktlänk till inlägg 19 mars 2016

Idag har vi varit på kalas då !

Av Veronica helmersson - 19 mars 2016 22:47

Oscar, barnens kusin fyller 16 år idag så idag har vi varit hem till hans mamma och firat honom.
Hon hade gjort en ägg fri maräng tårta som jag tyckte var super god :)

Innan vi åkte hem hade Jennie, Oscar och Filips mamma plocka ihop lite utväxta kläder som Kevin fick ärva.
Allt satt jätte bra på Kevin och han gillade allt, vilket jag tackar så hemskt mycket för.
Är inte det lättaste att köpa kläder till en snart 14 åring som helst inte vill gå upp på stan efter allt som hänt innan jul.
Och köpa kläder som antagligen inte passar eller inte duger är inte de roligaste heller.

Innan vi åkte hem från kalaset så åkte vi hem till min mormor och morfar eftersom jag lovat Denver det efter att han fick en panik skrik attack tidigare i dag att han ville hem till omma och oppa.
Morfar var väldigt slut men omma var pigg och kry och satt sig och spelade finns i sjön med barnen.
Sen for vi hem och åt och kollade på lite film.

Nu när jag skulle lägga mig fick jag ett sms av min mamma att de varit upp på akuten med min morfar och han blivit inlagd på sjukhus, var inget alvarligt men känns ändå inget vidare.
Men han är ju på rätt ställe får man tänka, så får vi ta en promenad och besöka honom i morgon.

Justeja jag var ju till tandläkaren i går, inge vidare bra tandläkar besök vill jag seja.
Jag tandläkar skräck och då få en tandläkare som man inte hör vad han säger och som inte lyssnar gör knappast saken bättre.
Jag ville han skulle laga tanden ordentligt på en gång, så när han håller på och borrar, spolar och blåser vid tanden gjorde de skit ont och jag seger att bedövningen inte fungerar som den ska och får till svar att de bara är tandköttet som jag känner, inte tanden.
Och när jag väl tror att han börjar bli klar så seger han att lagningen lossnade och han måste ta en annan plast och får lov att göra en provisorisk lagning endå.
Och samtidigt som han gör den så känner jag hur bedövningen håller på att släppa.
Sen är jag van vid att tandläkaren och sköterskan berättar vad de ska göra och när de gäller på kan de lyfta på lurarna och besatta vad de gör under själva langning.
Men nu berättade de ingenting och jag ska beställa tandläkar tid på min mottagning som för tillfället inte har någon tandläkare om 1-1,5 månad för att få tanden lagad ordentligt.
Jag kunde absolut inte få en tid på samma mottagning som jag var på nu för de hade dom inga tider för.
Så de gjorde ju inte att jag blev att må nå bättre iallafall av att veta att jag har en tand som måste lagas om igen och jag vet inte nå om det finns någon mottagning som tar emot mig :(
Men ska ringa redan på måndag där jag går och se om dom får in någon tandläkare inom en extremt snar framtid.
Men nog om det nu, nu ska jag ta och lägga mig och sova så jag orkar upp i morgon bitti men bjuder på några bilder innan.

Natt natt med er !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica helmersson - 6 november 2022 19:33


Som rubriken lyder var de extremt länge sedan jag skrev något här, är mer aktiv på instagram nuförtiden :)  Mycket har hänt sen sist, jag har tagit tag i studierna och är förhoppningsvis färdig barnskötare dan före julafton. Efter utbildningen ko...

Av Veronica helmersson - 13 maj 2020 23:18

Då har de gått ytligare 1 år och vår prinsessa Raven är här ! Blev igångsatt 18 april 2019 pga komplikationer och hon föddes 19 april 2019, 3204 gram 50 cm lång men fick en jobbig snart som resulterade i nästan 2 veckor på sjukhus med sondmatning o...

Av Veronica helmersson - 23 februari 2019 20:22

Ja här har det hänt en hel del på 1,5 år ! Kommer en liten snabb uppdatering här, så får vi se om jag kommer ihåg att uppdatera här i fortsättningen :) För snart 1 år sedan i slutet av april förra året gick min älskade och bästa morfar, barnens opp...

Av Veronica helmersson - 20 juli 2017 01:14

Tomteland var riktigt trevligt och mysigt, tyvärr lite kallt men de tycker jag hela sommaren har varit. Denver har ju hunnit fylla 5 år också ! Han fick en hoppborg av mamma, Pål, Magnus, mormor och morfar. Det var nog bland det bästa den ungen ...

Av Veronica helmersson - 26 juni 2017 23:37

Vi har fullt upp hemma hos oss :) Denver är äntligen nästan helt återställd efter att ha haft riktigt jobbigt med astman ett par veckor, 2 vändor till sjukhuset och inhalera har det blivit, gått från Max 8 puffar med per dygn till 16 puffar på sin a...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Presentation


Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn. Mina barn är mitt allt och kommer alltid att vara !
Jag är så himla glad att jag har min familj.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards